Ons meisje wil al wat gaan stappen, maar moet volgens de fysio vh revalidatiecentrum juist geen schoentjes aan met flex zool en mag ook niet stappen op blote voetjes. Heeft iemand hier ervaring mee en tips?
Waarom mag dat niet dan? Blote voetjes is toch goed, of niet als je hypermobil bent? Kun je dat nu al weten dan dat ze dat is?
Dat kunnen ze nu al weten idd. Ze is te soepel in haar gewrichten en die verspringen wel eens. Zij heeft het erg in haar heupen en enkeltjes vandaar dat we ook therapie hebben in een revalidatiecentrum. Ze moet Miss ook een brace. Als ze dus flex schoentjes aan krijgt heeft ze te weinig steun en dat merk je ook als ze gaat staan. Ze overstrekt en valt heel veel.
He vervelend zeg!! Dat betekend dus dat je juist hardere zolen moet? Ik was vandaag opzoek naar eerste schoentjes, met flexibele zool, maar vond ze juist te hard.. Heb je al weleens gekeken?
Onze dochter is ook hypermobiel, met name in haar heupen en enkels. Dit is pas geconstateerd nadat ze is gaan lopen (dat deed ze met 17 maanden). Ze kon nooit goed stevig staan op blote voeten. Pas nadat ik schoentjes voor haar had gekocht ging ze echt los lopen. Dit waren wel wat hogere schoentjes, maar wel redelijk soepel. Intussen zijn we bij de kinderfysiotherapeut geweest en zij gaf als belangrijkste tip om schoentjes te kopen met een stevige achterkant (bij de achillespees dus). Dit moest niet in te drukken zijn. Onze dochter is inmiddels ruim twee, en sinds een week of vier heb ik echt het idee dat ze een stuk steviger loopt, ook zonder schoenen. Overigens is onze dochter niet zo mobiel dat er over andere hulpmiddelen gesproken is.
Ja, wat Bubbel zegt werd ons ook aangeraden door de kinderfysio waar ik met onze zoon kwam. Schoenen met een stevige hiel. Verder er wel op letten dat de zolen goed buigzaam zijn. Je moet de schoenen echt helemaal dubbel kunnen vouwen. Ik heb toen voor mijn zoontje schoenen van Dr. Visser (te koop bij de Scapino) gekocht.