naar de oppas...en dan??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by maxmees, Aug 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maxmees

maxmees Actief lid

Jun 20, 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    Hey,

Nog 5 weekjes en dan moet ik weer aan de slag...Van de ene kant kan ik niet wachten om even wat anders aan mijn hoofd te hebben dan kinderen en huishouden, maar van de andere kant vind ik het ook wel moeilijk en eng...
    Vooral omdat een aantal dingen nog niet helemaal soepeltjes verlopen. Ik wil overstappen op flesvoeding, het liefst voordat hij naar de oppas gaat, alleen weigerd hij pertinent! We zijn de trucendoos nog aan het opentrekken maar tot nu toe zonder succes.
    Het slapen overdag gaat ook niet lekker sinds een week...eigenlijk steeds slechter. Hij slaapt nu alleen nog maar op me en is dan nog erg onrustig. Bij elke aanraking of klein geluidje schokt/schrikt hij helemaal.
    Dan nog het drinken. Ook sinds een week ongeveer wil hij soms wel om het uur drinken overdag, steeds kleine hoeveelheden.
    Dit alles maakt me ongerust over hoe het bij de oppas zal gaan...

Ze gaan naar een gastouder, de oudste kent het er al en het is een geweldige vrouw...maar mijn kindjes zijn niet de enige kindjes en ze zal dus de tijd die ik in Mees steek niet in hem kunnen steken en ik maak me zorgen of het allemaal wel goed komt...

Ik hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen....:)

Groetjes Floor

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Vijf weken is best nog lang hoor, maar ik weet hoe het voelt hoor. Ik denk dat iedereen dat wel heeft hier met kindjes voor het eerst naar kdv of gastouder brengen. Die van mijn was bijna 4 maanden toen hij ging wennen op het kdv. Hij lag nog ingebakerd en we hadden best een strak schema vanwege zijn onrust. Ik was zo bang dat hij daar niet kon slapen of helemaal overprikkeld zou raken. Gek genoeg ging het eigenlijk meteen best goed en hij sliep er zo veel dat ze nog aangaven dat ze hem slechts 2 uurtjes per dag wakker zagen. Hij heeft wel eens een hele ochtend de fles geweigerd en toen werd ik in de loop van de middag gebeld, hij had nog niks op. Toen ben ik hem op gaan halen en heb thuis een fles gemaakt die tot de laatste druppel op ging. De keer erna was er niks aan de hand.
    Wat ik wil zeggen is dat je je misschien voor niks ongerust maakt, dat het waarschijnlijk anders loopt dan je denkt. Dat er ook best een moment zal zijn dat het minder gaat met je kindje, maar dat het de volgende dag ook weer meteen goed kan gaan.
    Maar inderdaad, het blijft spannend. :)

3. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Ik herken het heel goed wat je zegt. Ik moet over 2 weken weer beginnen

De kleine was hier ook opeens heel onrustig en sliep niet meer in eigen bed alleen bij mij. Toen heb ik een puckababy gekocht en sindsdien slaapt hij top. Middagslaap en avondslaap gaan heel goed.wij hanteren wel echt rust en regelmaat. Dus zelfde tijden ongeveer naar bed en zelfde "rituelen"

een tijd terug dacht ik dat hij ongeveer borstverslaafd was. Soms ook wel een uur lang korte periodes van drinken. Dit is bij ons vanzelf over gegaan en nu laat hij ook meer tijd er tussen.

4. maxmees

maxmees Actief lid

Jun 20, 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    Dank voor jullie (geruststellende) reacties :)

Kiekeboe4
    Inbakeren heb ik ook nog aan gedacht maar ik twijfel of ik dit moet doen. Die doeken zijn best duur namelijk en ik weet niet of Mees er wat aan zal hebben...

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Op mp veel doeken voor minder geld. En zeker wel de moeite waard!

6. maxmees

maxmees Actief lid

Jun 20, 2014
    137
    0
    0
    maastricht
    Bedankt, ik ga eens kijken. Is daar nog een speciale methode voor ofzo? Manier van handelen...?

Share This Page