Zwembad advies! Water blijft wit troebel/melk achtig.

Discussie in 'De lounge' gestart door Rebelleflower, 23 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Wij hebben intex zwembad staan van 6500L.
    Nu is al enige tijd het water wit troebel, beetje melk achtig.
    Ik heb al vlokmiddel erin gedaan, pH en chloor waardes gecorrigeerd, zandfilter pomp de hele nacht laten draaien, geprobeerd met een stofzuiger het weg te zuigen (z'n stok met een bezem waar je de tuinslang op aansluit) maar niets lijkt te werken!!
    Ik snap er echt niets van...

Heeft iemand er ervaring mee en weet hoe je dit kan oplossen?

2. Eke84

Eke84 Actief lid

17 apr 2015
    255
    25
    28
    Heb je een overkapping? Of zeil? Zorgt met heet weer dat water troebel blijft. En anders paar keer vlokmiddel na elkaar. Hier blijft het water ook wat troebeler dan vorige jaren (zwembad van 21000L) maar niet wit. Vlokmiddel helpt een beetje en voor de rest stofzuigen we enorm veel.
    De overkapping zorgt wel dat het warmer blijft dus daar komt de troebelheid ook wat vandaan.

Veel succes!

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.673
    113
    Komt het niet door zonnebrandmiddel? Hier bij het kleine opblaasbadje in ieder geval wel, maar die kan ik dagelijks verversen. Ik weet niet of schoonmaken en chloor helpt tegen zonnebrandmiddel.

4. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    We hebben een noppenfolie erop met daarover een zeil zodat het water warm blijft.
    Wist niet dat dat er ook voor kan zorgen!
    Zwembad staat dit jaar voor het eerst op het gras in de volle zon. Normaal stond die onder de overkapping in de schaduw maar dan was het water altijd te koud.

5. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Heb vannacht de pomp stil gezet en vanmorgen kraakhelder water. Zet de tuinslang erin met z'n bezempje waar z'n zakje aan zit (soort stofzuiger) en poef heel het water weer wit!!
    Aaaaaaarrrg!!
    Ben er dus wel achter dat het een teveel aan vlok middel is... Andere optie die ik op internet kan vinden is de pomp continue laten draaien...
    Nou vind het wel leuk geweest. Dan maat wit water hoor..

6. mamiek

mamiek Actief lid

25 feb 2016
    448
    7
    18
    Deutschland
    Oh hier net zo,
    we hebben slecht weer gehad en toen is het zeil er af gewaaid, was geen beginnen aan,
    water hartstikke groen! (wonen in bosrijke omgeving)
    daarna met chloor etc proberen alles op peil te krijgen...
    uiteindelijk leek dit goed te gaan, maar helaas ook wij wit water.
    Het is een zwembad van 470cm in het rond dus er gaat wat liter in!
    de kids zwemmen er prima in hoor! dus we laten het ook maar voor wat het is... opnieuw vullen kost me iets te veel werk! :)

maar als iemand de gouden tip heeft? dan hoor ik het graag

7. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Hebben jullie ook onweer gehad? Mij is verteld dat bij onweer zwembad water groen kan worden. Dan groeit er alg in door het onweer.

8. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Klopt, door (zwaar) de onweer kunnen de ph- en chloor waardes drastisch omlaag gaan, wat algengroei tot gevolg is.

Ts geen tips, maar vraag eens na op Zelf je zwembad bouwen en onderhouden! - Zwembad Forum

9. Eke84

Eke84 Actief lid

17 apr 2015
    255
    25
    28
    Hier geen onweer maar water wordt groen door regenwater of door afgeschermd en hitte. Of door lang geen circulatie. Vorige maand kregen wij de algen niet weg en uiteindelijk een kwart water weggezogen en vervangen door kraantjeswater. Sindsdien geen groen en licht troebel dus heeft ook gewerkt. Nu voor de eerste keer sinds die maand vlokmiddel gebruikt. Vandaag weer stofzuigen en het water is weer blauw.

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    tis in elk geval wit door vlokmiddel...

ik zou pomp uitzetten zodat het weer naar bodem kan zakken, en dan met bodemzuiger opzuigen.. dan meteen je ph weer goed op peil brengen.

en je zandfilterpomp als je die weer aanzet ook goed schoonmaken door terug te spoelen paar keer.

11. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Wij hebben hetzelfde gehad. Ph en chloor op peil brengen en pomp 24 uur per dag laten draaien. En overdag een aantal keer laten terug spoelen, met 1 week hadden we weer kraakhelder water en is ons zwembad weer in orde. Als het weer omslaat of je krijgt onweer kun je eventueel een chloorshock toevoegen.

12. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
  13. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Die stofzuiger is prima die hebben wij ook. Wbt pomp daar heeft mijn man meer verstand van, wij hebben een redelijk groot zwembad maar de zandpomp die We hebben is overkill. Dus het water wordt 4X binnen 1 uur helemaal rond gepompt en ververst. Bij een groter zwembad heb je gewoon een fatsoenlijke pomp nodig. Maar dat zullen jullie wel hebben neem ik aan.

Deel Deze Pagina