Zwembad/ badje in de tuin?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door TessNL, 18 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TessNL

TessNL Actief lid

17 sep 2008
    312
    0
    16
    Groningen
    Vanaf welke leeftijd zijn jullie voor het eerst naar het zwembad gegaan?

En hoe oud waren jullie kleintjes toen ze in zo'n opblaasbadje gingen?

Mijn dochter is in augustus 3 maandjes.. en ik weet nou niet goed hoe verstandig het is om haar eventueel in een badje te doen met het warme weer!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We zijn met 4 maanden voor het eerst naar een zwembad geweest. Maar na 15 minuten begon hij het al koud te krijgen. Dat water is maar 28-30 graden ipv de 37 graden van het badje thuis..
    Het advies op ons CB was, om in ieder geval tot na de 1e prikjes te wachten, voordat je naar een zwembad gaat..

Buiten was hij al 9-10 maanden. Toen was het pas lekker buitenweer (aug-baby). Maar hij kon toen wel heel lang spelen.
    Ik denk dat het echt afhangt van de beschutting, de warmte, gebruik warm water.. Maar echt spelen in het water is het natuurlijk nog niet met 3 maanden. Dus dan moet je haar nog steeds ondersteunen etc alsof ze in een gewoon badje zit. Weet niet of je haar daar een plezier mee doet?

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Toen Jasmijn 11 weken oud was zijn we op vakantie geweest naar Center Parcs. We zijn bijna iedere dag met haar gaan zwemmen (wel speciaal warm bad speciaal voor baby's). Toen we terug kwamen van vakantie heb ik haar meteen opgegeven voor babyzwemmen en zijn dat blijven doen tot afgelopen januari. Dadelijk met Madelief wil ik ook weer vroeg gaan zwemmen, zodat ze watervrij zijn. Jasmijn geniet nog iedere keer als we gaan zwemmen! Veel plezier met je kleintje en geniet ervan!

Groetjes Kirsten

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij zijn met 3 maanden gaan zwemmen, maar vanaf 4 maanden kon ze het pas echt volhouden eigenlijk. Voor die tijd moesten we er telkens al eerder uit vanwege de kou (temp water: 32 graden) .
    In een badje is ze afgelopen pinksteren voor het eerst geweest, met 10,5 maand, eerder liet het weer het niet toe :) .. Ik denk dat het pas echt leuk wordt als ze zelf kan zitten...

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    met 8 maanden zat esmee voor het eerst in een badje buiten, ze is van november ,had toen een klein opblaas badje nu hebben we een grotere.

Deel Deze Pagina