Sinds een week weigert madame de lepel. Als ze m ziet krijg ik al een driftbui van 5min over me heen Ze wil alles zelf doen maar dat lukt nog niet altijd. Ze wil vooral iets in dr hand om echt van te kunnen eten. Wat ze nu eet: Stukjes vlees/vis Stukjes aardappel Stengels wortel, , komkommer en boontjes Stukken broccoli en bloemkool Macaroni en rijst moet ze zo los niet hebben. Eet ook erg ongemakkelijk... Ze eet niet echt veel zo. Met een lepel at ze heel goed. Ik was van plan de avondfles af te bouwen want ze dronk nog maar 90 vd 200 maar nu gaat ie dus weer helemaal leeg omdat ze niet genoeg eet. Zelfde probleem met fruit. Banaan met afgeknipte schil gaat goed. Mandarijn moet ze niet. Ander fruit glijdt constant uit dr handjes... af en toe mag ik een stukje in dr mond doen maar dat gaat niet van harte. Prima dat ze zelf wil eten, moet ze ook mee oefenen maar ik ben ff inspiratie loos qua fingerfood. Kan dr niet alleen maar bovenstaande geven... Ze is ook dol op yoghurt maar wil t met dr handjes eten... zucht. I
Herkenbaar. Mijn zoontje heb ik een lange periode mini krieltjes gegeven in combinatie met andere groenten. Gebakken in een beetje olijfolie Ook aanraders zijn: * druiven zonder pit. * ronde of kleine worteltjes * cherry tomaatjes * stukjes komkommer * stukjes fles pompoen * sperzieboontjes (kleine stukjes) * vlinder pasta of fusilli (3 kleuren) * erwten * tuinboontjes * kikkererwten Je kan wat nattere rijst geven en dan een balletje maken. Zelf heb ik tijdens deze periode wat minder rijst gegeten Ik hoop dat je weer wat ideeën hebt. succes Groeten Jane
Mijn dochtertje eet al langere tijd zelf en ik geef eigenlijk alles. Kleine dingen worden ze heel handig in, zoals doperwten en macaroni. Ik zou zeggen laat haar lekker zelf eten, ze zal vast genoeg binnen krijgen. Dat regelen ze over het algemeen zelf wel.
Onze dochter eet al sinds ze 5 maanden was alles zelf met haar handjes. Ik geef gewoon alles wat ze mag hebben en ze leert het vanzelf. Het leren oppakken en naar de mond brengen van kleinere dingen is heel goed voor de motoriek. Sommige dingen zijn in het begin lastig op te pakken maar dat leren ze snel genoeg.
Rijst kan je koken en dan een beetje appart houden en een ei erdoor roeren... dan bakken.. zo kunnen ze prima rijst eten..
Ik heb een tafelstoel met een blad ervoor waar ik al zijn eten op 'stort' hij pakt alles er zelf af, ook hele kleine dingetjes Ik leg er ook een vorkje en lepeltje bij en die gebruikt hij af en toe.
Ik zou zeggen: laat haar lekker. Door te oefenen gaat het al snel een stuk beter. Als het goed is is het nog bijvoeding, dus alles wat ze binnen krijgt is meegenomen. Belangrijkste is, vind ik, dat ze er lol in heeft. Wat grovere pasta kun je prima zo geven, rijst is inderdaad een stuk lastiger. Onze jongste dochter heb ik geloof ik zo ongeveer alleen het eerste hapje gevoerd, daarna wilde ze zelf eten. Ze eet dus al vanaf dat ze een maand of 6/6,5 was zelf. Qua groente is al vrij veel genoemd. Qua fruit is meloen ook makkelijk, glijdt wel wat weg, maar ook dat leren ze vanzelf.
Wat herkenbaar! Hier precies hetzelfde probleem. Dochter drinkt al een hele tijd slecht haar melk. brood, toetje en warm eten at ze prima, maar nu wil ze het zelf doen en eet ze hooguit een kwart van de warme maaltijd, toetje kan ze al helemaal niet zelf, maar als we haar helpen gaat de mond stijf dicht. Brood hebben we dit weekend uit het vuistje gegeven, korst at ze al zo en dit gaat gelukkig wat beter. Maar vind het zo lastig, ze eet nu zo Weinig, maar drinkt ook niet meer melk. Drinken doet ze überhaupt weinig, ook maar weinig water, diksap, verdunde appelsäp, roosvicee, thee, niets waar ze goed van drinkt, ook al allerlei bekers geprobeerd, fles, diverse tuitbekers, open beker, oefen beker, rietjesbeker. Hoop maar dat het een fase is en ze binnenkort weer meer eet en eens goed gaat drinken.
Hier ook een lepel-weigeraar. Het valt me reuze mee wat ze zelf naar binnen krijgen. Een greep uit onze menu-lijst Stukjes broccoli Stukjes ei Bruine bonen Plakjes banaan Blokjes appel en peer (even koken als het niet zacht genoeg is)