Onverstandige man.

Discussion in 'De lounge' started by Jebb, May 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Hoi,

Mijn man is twee weken terug met de ambulance meegenomen, heeft een dag op IC gelegen en nog een aantal dagen ol de hartbewaking. Hij heeft een ontstoken hart, wat echt wel de tijd nodig heeft om te genezen. Hij voelt zich verder wel prima en dat is het probleem.
    Hij is zojuist de deur uitgegaan om naar De Toppers te gaan. Hij gaat met een hele grote groep, met een feestbus. Ondanks het sterke afraden van de cardioloog, gaat hij (zegt ie zelf) rustig aan doen.

Toch is hij nu al de deur uit gegaan en gaat hij echt vanavond niet op een stoel zitten kijken...
    Ik wilde met dl vanmiddag Amsterdam ingaan om toch ff in de gezellige sfeer te zijn (het concert zelf vind ik niks), daar ff happie eten met zijn alle en dan met dl lekker terug naar huis. Maar ben eigenlijk best pissig dat manlief gewoon sch×t heeft aan wat de cardioloog zegt, wat ik zeg en wat zijn gezondheid is. Pff!!

2. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Sorry maar dat zou hier oorlog opleveren, gelukkig is mijn man niet zo en zou zo iets serieus niet negeren en daarmee zijn gezondheid op het spel zetten.
    Ik zou het echt niet waarderen dat hij een avondje feesten belangrijker vind dan zijn gezondheid of leven.
    Als de cardioloog dat ernstig heeft afgeraden en hij heeft iets aan zijn hart? Ik zou echt woest zijn. Misschien ben ik wel een mafketel, maar ik ben net mijn zus verloren en hou mijn dierbaren graag in leven, en zo tegen het advies van de cardioloog in gaan vind ik onverantwoord en gevaarlijk, dat doe je de mensen waar je van houd (je gezin) simpelweg niet aan.

3. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Ik zou ook zeer zeker not amused zijn en ik vind het inderdaad een domme actie.
    Verbieden gaat natuurlijk niet want er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid maar toch...
    Ik snap je zorg. Ik zou geen moment rustig thuis zitten.
    Eeg onverantwoord om zo met je gezondheid om te gaan hoor.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,274
    6,184
    113
    Ik zou ook not amused zijn, maar feit blijft dat ie een volwassen kerel is die z'n eigen keuzes maakt. Maar zou m ook duidelijk hebben gemaakt dat ik het zeer onverstandig vind hoor, ook vanwege dochter.
    Hopelijk heb je toch een leuke dag met je dochter en heeft hij een leuke avond zonder problemen.

5. Jebb

Jebb Niet meer actief

Zo denk ik er dus ook over. Het probleem is dat hij zich prima voelt. Hij is niet moe, niet ziek. Hij weet dat hij 'rustig aan' moet doen en zegt dat hij dat daar ook gaat doen...

Ik had dit beter niet kunnen doen op het forum, want merk dat ik alleen maar kwader wordt.

6. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Wat moppiemuis zegt. Dat was hier oorlog geweest! Ik had waarschijnlijk gemeld dat hij dan helemaal niet meer terug had hoeven komen.

7. Khlo

Khlo Fanatiek lid

Jan 16, 2015
    1,022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat je man zo'n egoist is dat hij niet eraan denkt wat het met jullie doet. Wat nou als het daar misgaat (in het ergste geval?)? Lekker dan. Nee mijn man zou zoiets nooit doen, daar twijfel ik niet aan....

8. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Maar de groep waarmee hij is weten die ook van zijn hart?
    En hun zeggen er niets van?

9. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ja ik dus ook, misschien extreem maar ik vind dat echt.
    Als jij zo met je leven speelt en zo makkelijk doet terwijl je een gezin hebt, dan ben ik je dus niet zo veel waard en je kind ook niet. En dan zouden we echt een grondig probleem hebben.
    Mag een volwassen kerel zijn en hij maakt zijn eigen keuzes, maar dan mag hij ook de consequenties dragen, zo laat ik me niet behandelen.
    Sorry als ik extreem klink maar zo denk ik er echt serieus over, en nogmaals, dat heeft heel waarschijnlijk te maken met andere recente gebeurtenissen. Maar ik vind het van iedereen stom.
    Zal me een rotzorg wezen dat hij zich goed voelt, je bent gewoon een ei als je de cardioloog negeert.
    Gaat hier niet om een gevoelige enkel maar om je HART, dat ding dat zorgt dat je blijft leven enzo.

10. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    prima als je gaat maar mij niet bellen als je weer in het ziekenhuis ligt zou mijn reactie zijn...

11. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Hmm ja, een flinke ruzie is ook niet goed voor zijn hart. Dus wat moet je dan? Je kan hem toch niet zomaar laten gaan lijkt me.
    Ik snap best dat je niet op je stoel blijft zitten en je hoeft ook heus niet de hele dag uit het raam te staren, maar iedereen weet toch dat dit onverstandig is. Al die drukte, dat geduw en dan nog de knoertharde muziek.
    Wat erg dat hij geen rekening met jullie houdt en niet luistert naar de arts en jouw zorgen.

Maar als smeken niet meer helpt, had ik wel gevraagd of hij even wil kijken of zijn testament nog up to date is. Als je je dan toch geen zorgen maakt en risico's neemt zonder aan het thuisfront te denken, zorg dan dat wij ook niet met zorgen achterblijven. Doeiii, fijne avond he.:x
    Oh, ik word gewoon plaatsvervangend boos:)

12. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Oei, dat zou dikke vette ruzie worden denk ik.

...Of niet, omdat ik bang zou zijn dat er daardoor weer iets met z'n hart gebeurt. :)
    Wat een lastige situatie zo, TS. :(

13. Jebb

Jebb Niet meer actief

Sja, hij is de deur al uit. Hij weet volgens mij dondersgoed dat ik er niet achter sta, want hij appt continu wat ik aan het doen ben enz.
    Heb gezegd dat ik geen appjes meer hoef en dat ik hem later wel spreek. Ik wil, nu hij er toch al is, zijn avond niet verpesten, maar zal hem zeker duidelijk maken dat ik het er echt niet mee eens ben.
    Ik wilde eerst ergens anders slapen vannacht, maar dan heb ik mezelf ermee, want die avond is dan toch al voorbij. Pff. Ik begrijp niet, dat hij mij gewoon niet snapt!!

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik had hem vooraf gezegd dat ik het daar niet mee eens was, maar ik zou hem verder wel gewoon laten gaan (onder stil protest :p). Kijk, dat hij een avondje naar de Toppers wil, begrijp ik en dat vinden sommige mensen (ik niet) gewoon hartstikke leuk en ik begrijp ook dat hij dat niet wil missen. Verder kan het inderdaad goed gaan als hij rustig blijft en verder kan het ook mis gaan. Ik denk dat hij zich ook druk zou maken als hij thuis op de bank zat vanwege zijn gezondheid. En dan had hij misschien wel een hele leuke avond gemist. Het is gewoon dubbel. Stel je voor dat er iets gebeurt, heeft hij 'in ieder geval wel een leuke avond gehad'. Zo kan een mens ook denken natuurlijk, ook al is het roekeloos en een risico dat hij willens en wetens neemt. Tja, lastig.

Ik ben opgegroeid met een vader die heel erg ziek was. Hij zat de laatste paar jaar alleen maar thuis (eigen bedrijf aan huis) en pendelde van de ene stoel naar de andere stoel. Hij deed niets boeiends meer, onthield zichzelf van alle actie en had al minstens een jaar of 8 niks leuks meer gedaan. Ik vind dat hij een chagrijnig shitleven had wat dat betreft. Misschien heeft hij wel een jaar of 2 langer geleefd met stil zitten en niks doen; maar die 2 jaar waren nou niet bepaald de beste 2 jaar van zijn leven - dan had ik liever een vrolijke gezellige vader gehad die ik 2 jaar eerder had moeten missen. Achteraf denk ik aan hem terug met de stempel chagrijnige oude zieke man. Ik had liever een leukere tijd met hem gehad. Kwaliteit boven kwantiteit.

Maar daarom snap ik wel dat het voor jou heel anders voelt dan dat het voor jouw man doet. Het zijn twee uiterste en ik kan me voorstellen dat je gewoon bezorgd bent om je man en je niet wil dat hem (en jullie natuurlijk ook indirect daardoor) iets naars overkomt en dat je wil dat hij zuinig op zichzelf is. Hou het op een 'agree to disagree', en maak er verder geen ruzie om. Hou hem straks lekker tegen je aan en zeg dat je blij bent dat het allemaal goed is gegaan en of hij voortaan anders zou willen doen (zonder dat het hem teveel kwaliteitsverlies oplevert)

15. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ai, ik zou er ook absoluut niet blij mee zijn!
    Ik hoop dat hij geen alcohol gaat drinken en dat zijn vrienden een oogje in het zeil houden!

16. Jebb

Jebb Niet meer actief

de welbekende druppel... manlief is met zijn auto weg, met daarin twee autostoeltjes. Betekent dat ik er dus geen in mijn auto heb en dus geen kant op kan.
    Heb hem toen toch even opgebeld en even HEEL duidelijk de waarheid verteld. Denk dat het voor beide beter is, dat hij vanavond inderdaad maar eventjes ergens anders overnacht...

Lullig dat dit uiteindelijk de reden is geweest, maar nu weet hij in ieder geval wel hoe ik erover denk.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    Sorry maar wat overdreven zeg.

Zo ga je toch niet met elkaar om?

Klinkt als een hele gezellige relatie.

18. penseel

penseel Niet meer actief

Ik ben het met joyche eens.

En nu straks gebeurt er idd wat en zal het heel jouw leven spijten!! Dat jullie laatste woorden waren die van deze ruzie. Want dat is het nu gewoorden.

Bel hem terug bied je excuus aan en. Hoop dat het goed afloopt.

19. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Nou inderdaad..

Ergens anders slapen omdat hij, wellicht een beetje onverstandig, naar een feestje gaat? En had je zelf niet aan die auto stoeltjes kunnen denken?

20. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    Waarschijnlijk heeft ie pericarditis ? Dat kan best na enkele dagen ( tot weken ) over zijn.. Als hij geen koorts heeft en zich goed voelt is bedrust niet nodig..... zou m lekker laten gaan en me er miet teveel mee bemoeien . Hij voelt het zelf het beste aan en je bent z'n moeder niet he :(

En van die kinderStoeltjes . Leen van iemand of ga lekker wandelen ..

Heb ergens wel te doen met je man, sorry .. Zou mijn vent niet hoeven te doen zo'n kinderachtige toon tegen mij aan slaan ... Weg passie , weg gezelligheid

Share This Page