Oke we hebben binnenkort een verjaardag en We zetten de bbq aan. Ik zat dus te denken om kipsaté te maken. Maar hoeveel kipfilet zou ik nodig hebben? Ik haal uit een normale filet met haas 4 satétjes. Erbij haal ik bij de makro. Een 10 liter emmer Rundvlees en een emmer aardappel salade. En een emmer saté saus. Daarnaast haal ik 15 stokbroden op en een kilo kruidenboter.
4-6 sateetjes pp voor de volwassenen Dan zit je op ong. 34 filet's Voor de kids (geen idee hoe oud ze zijn?) zou ik max. 2 pp aanhouden, omdat je ook nog salades en stokbrood hebt, dus dan nog 4 filets extra. Dan zit je op een stuk of 38 filets totaal...
Ga ervan uit dat (als dit je enige vlees is) dat volwassen 3 stokjes pakken en jonge kinderen 1 stokje. Meestal eet je jezelf al vol van de stokbrood e.d.
Als ik uitga van 1/2 stokbrood per persoon is het stokbrood altijd zo op. Ik maak er zelf vaak nog een pan rijst/nasi bij.
ik zou rekenen volwassenen 4-5 stokjes sate en kinderen 1 a 2 . 13 kinderen maar die van mij zouden bv al geen sate eten dus zou ik het houden op 16 stokjes voor de kinderen.dus zeg 5 x 25 volwassenen plus 16 voor de kids. salade en stokbrood lijkt me genoeg
Ik zou ook nog wat hamburgers en worstjes halen, karbonades, alleen saté is wat saai en niet iedereen eet dat misschien. 6 stokjes saté toch zeker wel per volwassene of 5 stukken vlees gemiddeld per volwassene. Stokbrood zeker een halve per persoon, gaat zo op altijd.
Ik zou zeggen vijf per volwassene als je van die 'kleine' stokjes maakt. En twee per kind. Dan heb je dus 40 kipfilets nodig. En zeker sen half stokbrood pp kinderen een kwart. Met wat marge zou ik dus 20 stokbroden halen. Maar niet iedereen lust het dus ook voor het geld zou ik een paar dozen hamburgers halen die bij de frikandellen liggen. Zijn erg lekker op de bbq en goedkoop. Zijn al voorgegaard dus vooral voor de kids snel klaar. Eventueel iets van rundvlees (biefstuk?) of worstjes. Dan heb je dus minder kipfilet nodig uiteraard.
Als mijn man op jouw verjaardag zou komen, en er is alleen sate, zou die wel 5 stokjes op kunnen denk ik
We hebben laatst ook bbq gehad met alleen kip. We hadden 4 volwassenen, 5 kinderen (2-6 jaar). En ca 50 stokjes. Die waren echt schoon op. Juist de kinderen aten erg goed van de stokjes. Die hadden er ook echt wel 3-4 op pp, of meer. De volwassenen de rest. We hadden er salade en aardappels bij. Geen stokbrood. Maar daar eten we anders ook wel een halve pp van. Heel erg vol zaten we nu ook niet.. Ik zou kijken of je niet iets van ander vlees erbij kunt doen? Van die kleine worstjes bijvoorbeeld. Die kun je zo kopen, zijn niet duur, maar net even wat meer keus..
Oke ik ga gewoon een 7 kilo bestellen. Het Is trouwens niet voor het avond eten maar voor tussen door. Mijn saté valt al jaren goed hihi