hoeveel kipfilet. voor 25 volwassenen en 13 kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Oke we hebben binnenkort een verjaardag en We zetten de bbq aan. Ik zat dus te denken om kipsaté te maken. Maar hoeveel kipfilet zou ik nodig hebben? Ik haal uit een normale filet met haas 4 satétjes.

Erbij haal ik bij de makro. Een 10 liter emmer Rundvlees en een emmer aardappel salade. En een emmer saté saus.

Daarnaast haal ik 15 stokbroden op en een kilo kruidenboter.

2. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    alleen kip sate is wel saai vind ik..

maar geen idee hoeveel je nodig hebt

3. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    4-6 sateetjes pp voor de volwassenen
    Dan zit je op ong. 34 filet's
    Voor de kids (geen idee hoe oud ze zijn?) zou ik max. 2 pp aanhouden, omdat je ook nog salades en stokbrood hebt, dus dan nog 4 filets extra. Dan zit je op een stuk of 38 filets totaal...

4. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Ga ervan uit dat (als dit je enige vlees is) dat volwassen 3 stokjes pakken en jonge kinderen 1 stokje.
    Meestal eet je jezelf al vol van de stokbrood e.d. :p

5. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Vlees weet ik niet maar stokbrood ga uit van een halve pp. Voor kids 3 kids 1 brood.

6. Aylen

Aylen Niet meer actief

Als ik uitga van 1/2 stokbrood per persoon is het stokbrood altijd zo op. Ik maak er zelf vaak nog een pan rijst/nasi bij.

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    546
    113
    ik zou rekenen volwassenen 4-5 stokjes sate en kinderen 1 a 2 . 13 kinderen maar die van mij zouden bv al geen sate eten dus zou ik het houden op 16 stokjes voor de kinderen.dus zeg 5 x 25 volwassenen plus 16 voor de kids. salade en stokbrood lijkt me genoeg

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik zou ook nog wat hamburgers en worstjes halen, karbonades, alleen saté is wat saai en niet iedereen eet dat misschien. 6 stokjes saté toch zeker wel per volwassene of 5 stukken vlees gemiddeld per volwassene. Stokbrood zeker een halve per persoon, gaat zo op altijd.

9. minon

minon Niet meer actief

Ik zou zeggen vijf per volwassene als je van die 'kleine' stokjes maakt. En twee per kind. Dan heb je dus 40 kipfilets nodig. En zeker sen half stokbrood pp kinderen een kwart. Met wat marge zou ik dus 20 stokbroden halen.
    Maar niet iedereen lust het dus ook voor het geld zou ik een paar dozen hamburgers halen die bij de frikandellen liggen. Zijn erg lekker op de bbq en goedkoop. Zijn al voorgegaard dus vooral voor de kids snel klaar. Eventueel iets van rundvlees (biefstuk?) of worstjes. Dan heb je dus minder kipfilet nodig uiteraard.

10. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Als mijn man op jouw verjaardag zou komen, en er is alleen sate, zou die wel 5 stokjes op kunnen denk ik :)

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We hebben laatst ook bbq gehad met alleen kip. We hadden 4 volwassenen, 5 kinderen (2-6 jaar). En ca 50 stokjes. Die waren echt schoon op.
    Juist de kinderen aten erg goed van de stokjes. Die hadden er ook echt wel 3-4 op pp, of meer. De volwassenen de rest. We hadden er salade en aardappels bij. Geen stokbrood. Maar daar eten we anders ook wel een halve pp van. Heel erg vol zaten we nu ook niet..

Ik zou kijken of je niet iets van ander vlees erbij kunt doen? Van die kleine worstjes bijvoorbeeld. Die kun je zo kopen, zijn niet duur, maar net even wat meer keus..

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Oke ik ga gewoon een 7 kilo bestellen. Het Is trouwens niet voor het avond eten maar voor tussen door. Mijn saté valt al jaren goed hihi

13. minon

minon Niet meer actief

#13 minon, 8 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jun 2014
    De kipfilet is deze week in de aanbieding bij de plus :p
    Moet je wel een grote vriezer hebben.

Deel Deze Pagina