Er zal vast ergens een topic hier over zijn, maar kon het niet zo snel vinden. Zijn er ook dames die onrustige benen hebben? Ik merk dit voornamelijk s nachts, waardoor ik dus niet in slaap kan komen. En ook overdag begint het gesodemieter. Het gevoel van tintelende/kramp in mn benen, heeft iemand DE tip?
Hoi ik heb het ook al, vanaf week 7. Ben nu 18 wk. Ik slaap met mijn benen op een kussen en ook overdag als ik zit, zit ik met mijn benen omhoog. las ergens iets over magnesium, ik wil de Verloskundige vragen of dat zin heeft. Verder draag ik steunkousen, op maat gemaakte via de huisarts gekregen, maar die had ik al voor mijn werk. DIe had ik sinds vorige zwangerschap niet meer nodig omdat ik niet meer werkte, maar sinds ik zwanger ben, draag ik ze helaas weer. Nou ja zonder die dingen kan ik echt niet meer slapen of rustig zitten. Maar goed. hoog leggen van je benen en evt wissel-baden dus koud-warm douchen van je benen kan helpen.
Ik heb het ook, normaal ligt nu met de zwschap vanaf het begon behoorlijk. Ik heb als tip alleen bewegen en douchen maar dat is ook niet altijd alles
Ik heb er ook erg last van. Kussentje tussen mijn onderbenen of benen op het kussentje, lijkt enigzins te verlichten!
Oh verschrikkelijk, heb ik ook echt zoveel last van gehad! De laatste 2 maanden van de zwangerschap ging ik elke avond douchen voordat ik mijn bed in ging. Dus dan ook echt douchen, afdrogen en het bed instappen, niet nog van alles gaan doen. Dan lukte het vaak nog om in te slapen maar als ik weer wakker werd was het weer raak. Sterkte ermee! Meer tips heb ik niet.
Hier nog 1 met vervelende benen!! Vraag mijn vriendlief oftie een beetje wil masseren... helpt ontzettend!! En inderdaad kussentje onder de benen zodat ze wat omhoog liggen.. ook goede tip..!
Dames bedankt voor alle tips! Ik lig nu 's avonds met een dikke deken onder mn benen en dit helpt al een beetje! Ik douche s avonds altijd, maar dit heeft helaas niet geholpen, maar met die dikke deken scheelt het al een heel stuk! Nog even een paar weekjes doorzetten
Magnesium slikken. Had/ heb hier ook best veel last van en had het gevraagd aan de gyn. Zij adviseerde om magnesium te gaan slikken. En het helpt echt. Gewoon een potje gehaald bij de hema. Moet eigenlijk 3 van die dingen per dag. Maar ik had bedacht om het eerst met 1 pil te proberen. Nu geen last meer van. Schijnt niet bij iedereen te helpen maar is natuurlijk het proberen waard.
Ik slik ook magnesium, niet zozeer voor onrustige benen, maar ik had wel echt fikse kramp iedere nacht, in beide kuiten en voeten (die trokken ook helemaal scheef, echt zooo pijnlijk en akelig). Ik ben begonnen met 1 tabletje per dag (ADH = 375 mg, als ik het goed heb, dus 1 tabletje is zo'n 180 mg en daarnaast zit er in mijn zwangerschapsvitamine ook nog iets van 150 mg), en dat werkte al vrij goed, maar ik had soms nog kramp. Dus nu slik ik twee tabletjes per dag (waarmee ik wel boven de ADH uitkom, maar dat is niet erg volgens de vk) en heb ik 's nachts geen krampen meer gehad (En over dat ADH voor zwangeren zijn ze het ook niet helemaal eens; de ene raadt 300 mg aan, de ander 480 mg... Maar goed, detail )
Hier aan het einde van mn vorige zwangerschap ook heel erg gehad. Inderdaad zo irritant dat je er niet van kan slapen. Helaas nooit de ideale tip gehad...