Zwembad lek, hoe lek opsporen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ster88, 12 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster88

Ster88 Niet meer actief

Vorig jaar een nieuw opzet zwembad gekocht rond 360 cm.
    Vandaag enthousiast weer uit de schuur gehaald, opgezet en deels gevuld maar helaas kwam ik er al snel achter dat het zeil eronder nat was. Een lek dus. Ik heb het zwembad iets omhoog getrokken aan de kant waar ik dacht dat het lek was en kwam uiteindelijk twee hele kleine gaatjes tegen waar ik druppeltjes uit zag komen, die ik geplakt heb. Helaas was het daarmee niet verholpen. Ik ben bang dat er nog ergens een lek zit of meerdere. Uiteindelijk hem maar leeg laten lopen zodat ik goed de onderkant kan controleren echter de gaatjes zijn zo klein dat ze nauwelijks zichtbaar zijn. Iemand een tip hoe ik eventuele andere lekken kan ontdekken? Alvast bedankt!

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Lekken aan de onderkant zijn moeilijk op te sporen.
    Als je lekken aan de zijkant hebt is dat een kwestie van een paar dagen. Onder het lek komt dan een kalkspoortje van het water dat snel opdroogt in de zon.
    Ons zwembad heeft na elke winter weer nieuwe lekken. Dit jaar twijfel of het niet te veel gaatjes worden.

Ster88 vindt dit leuk.
  3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ophangen, buitenkant insmeren met afwasmiddel. En dan de tuinsproeier vanaf de binnenzijde erop zetten. Waar het lek is komt schuim aan de buitenzijde.

Ster88 en Vitamientjuh vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina