zwembad lek :-(

Discussie in 'De lounge' gestart door Roosje83, 30 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje83

    Roosje83 Fanatiek lid

    4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    We waren ons zwembad aan het vullen, echter blijkt deze nu lek te zijn in de hoek. Het is een intex zwembad met frame.

    Iemand ervaring met het plakken van zwembaden? Werkt dat wel of kunnen we beter een nieuw zwembad kopen?
     
  2. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik zou intex mailen wat er mogelijk is. Misschien sturen ze je een plakset met instructies op.
    Zo had ik eens een defecte clip van zo'n olifanten rolkoffer. Ik mailde het bedrijf en kreeg gratis 2 nieuwe clips toegestuurd.
     
  3. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Mijne was ook lek na het opzetten. Ik heb van dat folie gekocht bij de Welkoop, aantal vellen voor 12.99 dacht ik zo. Het gaat perfect, (binnen en buitenkant geplakt) maar eenmaal gevuld bleken er ook nog 3 ieniminie gaatjes te zitten in de zijkant, deze is nu niet meer te plakken omdat hij al gevuld is.
     
  4. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Een aantal jaar geleden haalde wij ons bad uit de schuur en hadden er blijkbaar muizen aan geknaagd in de bodem en later die zomer was ik het water aan het verversen en had de waterstofzuiger erbij gepakt om het laatste water eruit te zuigen, helaas was ik iets te enthausiast en stak een gat in de bodem. Ik heb dat toen beide keren met een fietsband plaksetje geplakt en dat ging prima, voordeel was denk ik ook wel dat het beide op de bodem was. Na die zomer hebben we hem wel weggedaan.

    Dit jaar haalde ik ons bad uit de schuur wat zn derde jaar zou gaan worden maar nu was de opblaasrand lek, toen ik het lek zocht (om weer met mn fietsbandsetje te gaan plakken) zag ik ook al een gaatje in de zijwand zitten en tja ik ben naar de welkoop gereden en heb een frame bad gehaald :).

    Maar in principe moet het te plakken zijn maar ik had er geen zin meer in haha want ik wilde het bad klaar hebben toen ze uit school kwamen. Het kan dus wel, er zijn ook speciale zwembad plak spullen te koop dus je kan het zeker even proberen hier ging het iig prima al had ik dan een oud fietsplaksetje uit de kast getoverd.
     
  5. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Hier ook een Intexbad (dit is de 3de zomer), gisterenavond 4 gaatjes geplakt op de bodem, we waren het aan het vullen en kwamen erachter dat er dus nog 2 kleine gaatjes moeten zijn want er lag een beetje water op het zeil eronder.
    Verleden jaar hadden we dus ook wat gaatjes, maar er liep geen liters water weg dus we vinden het wel prima, laten hem deze zomer staan en na de zomer gaat hij weg.

    De pomp en andere benodigdheden bewaren we en volgend jaar kopen we wel een nieuw bad.
     
  6. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb het vorig jaar geplakt met contactlijm en een stukje plastic zak.. Het heeft de rest van vorig jaar goed gehouden, en het lijkt nu ook goed te gaan.
     
  7. Nicky Lohs

    Nicky Lohs Actief lid

    20 mei 2012
    470
    0
    0
    Je kunt de gaatjes aan de binnenkant plakken met een speciale plakset. Eventueel aan de buitenkant nog wat extra van de lijm smeren zodat het nog beter dicht zit. Werkt prima!
     
  8. kusjes1986

    kusjes1986 Bekend lid

    24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij houden een klein lekje. Wij hebben hem aan de huitenkant geplakt met fietsband spulletjes. Werkt perfect 😊
     

Deel Deze Pagina