Hallo dames, Sinds vandaag staat ons zwembad(je) met pomp. Vanmorgen nieuwe gehaald, de andere was mijn man niet zo heel helder en heeft hem lek geprikt met een houten plank. Anyway... Hebben een Jilong 2.58 X 1.79 X 0.66 meter en er gaat 2600 en een beetje liter water in. Hebben er een pomp bij met een capaciteit van 2000liter per uur kan pompen. In de gebruiksaanwijzing staat dat hij 4-6 uur per dag moet draaien, vanwege levensduur pomp en vanwege het water. Maar wanneer zet je die pomp aan? Las al vanwege algengroei liefst op het heetst van de dag. Maar wanneer precies? Je mag de pomp niet aan hebben als je erin zit. Is bijvoorbeeld aanzetten van 11 - 14 uur en van 18:30 tot 20:30 uur een optie? En met 30 graden en hoger bijvoorbeeld van 11 tot 15:00 en van 18:30 tot 20:30? En met kouder weer zoals aanstaande weekend van 12:00 tot 16:00 uur (dan zitten wij er niet in namelijk). Mag je de tijden ook onderbreken, omdat je wilt zwemmen of moet de pomp aan één gesloten stuk draaien? Lijkt mij ook fris dat de pomp 1-2 uur draait als erin gezwommen is, of zie ik dat verkeerd? En als het nou een extreme zomer is, kan het kwaad als de pomp maximaal 7 uur per dag draait? Chloor met drijver laat je die erin als je niet zwemt? Of haal je die er overdag uit, omdat chloor overdag minder effectief is? Groetjes
wij hebben een intex zwembad en hebben de pomp eigenlijk altijd aan staan, de chloor drijver doe ik er s'avonds na het zwemmen in en dan het zeil er over.
Ja, er zijn speciale matten voor die je op de pomp aansluit. Het water wordt dan ongeveer 4 graden warmer. Wendy, dank je voor je reactie. Is de hele dag de pomp aan niet slecht voor de pomp? Vanwege oververhitting, stond hier in de gebruiksaanwijzing.
Wij laten de pomp 's nachts draaien. Staat op een tijdschakelaar. Overdag wordt er steeds ingeplonst en dat schijnt niet goed te zijn voor de pomp als die dan draait. 's Avonds gaat chloor erin, met een netje ergste rommel eruit halen, afdekzeil erop en pomp slaat vanzelf ene keertje aan. Andere ochtend is alles weer helder.
Lekker hoor, een eigen zwembad. Nu dus voor het eerst een grote. Kids zijn gymen en ik lig in het water. Is kraakhelder en chloor en ph gehalte zijn goed. Temperatuur van het water is ook prima, heerlijk!
Breek hier even in! Wat voor pomp hebben jullie en hoe weet ik wat voor pomp k nodig heb. Wij willen de intex 3,06 halen