een goed thuis gezocht voor 'angstige' hond.

Discussion in 'De lounge' started by Clivia, Jul 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Clivia

Clivia Bekend lid

Jul 12, 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    #1 Clivia, Jul 21, 2014
    Last edited: Jul 21, 2014
    Nee, het is niet mijn hond waar het over gaat...maar over een andere hond.

Het is een (ongeveer) 2,5 jarige teef die oorspronkelijk uit spanje komt. Een podenco achtig mix waarschijnlijk.

Ze is geadopteerd vanuit spanje toen ze ongeveer 4 maanden oud was. Ze is gesteriliseerd, volledig ingeent + paspoort en volledig zindelijk.

Ze is verschrikkelijk lief en aanhankelijk en hecht zich volledig aan degene die haar liefde geeft.
    Wel opletten met menigte, zomaar een groep kinderen haar laten aaien of kroelen, wordt ze nerveus....

Hetgeen het hele verhaal zo moeilijk maakt, is dat ze het laatste jaar gewoon niet alleen kan zijn, wat maakt dat ze angstig is en constant nerveus is...
    Zelfs zo erg angstig dat ze (hoe ze het voor elkaar kreeg??) met haar hoofd klem zat in de spijlen van haar bench!! (iedereen op facebook maar lachen om die foto...ik vond het verbijsterend)

Deze hond moet in gezelschap leven en haar energie kwijt kunnen...
    Iets wat zij haar jammer genoeg niet in voldoende mate kunnen geven...

Deze hond is van een kennis van ons, een alleenstaande moeder. Zij heeft gewoon de tijd niet en de ruimte niet!

Ze vinden het verschrikkelijk om deze keuze te maken, maar het is het beste voor de hond.
    Het lijkt wel of de hond bang is voor het huis, want zodra ze binnen stappen volgt de hond haar overal - kijkt haar continu aan en gaat zitten janken.

Ze heeft het liefst een huis met veel grond (boerderij? Groot erf?) en eventueel een hondenvriendje.
    Iemand die veel tijd heeft, GEDULD en erg goed is met honden....want iemand die haar 'zielig' zal vinden en gaat vertroetelen zal het gedrag alleen maar versterken. Ze moet weer hond kunnen zijn.

Graag alleen serieuze reacties. Ze hebben echt alles eraan gedaan wat binnen hun macht ligt. Ze is letterlijk ten einde raad en stelt deze beslissing al een jaar uit. Het kan nu gewoon niet langer.

Wie weet iemand die, of kan zelf, iets betekenen voor deze hond?!

2. MommyB

MommyB Bekend lid

Oct 21, 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Ik weet niet meer hoe die stichting heet maar ik heb ooit toen ik nog alleenstaande moeder was een hond via het asiel naar een boerderij kunnen brengen. (de hond was van mijn ex maar toen hij verdween liet hij de hond bij mij achter terwijl de hond ziek was. Ik kon er absoluut niet voor kon zorgen met een pasgeboren baby en allenstaand met minimum inkomen)

Ik zou een informeren bij het asiel bij jullie in de omgeving of er bij jullie ook een soort dergelijke st. bestaat welke honden herplaatst.

3. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Kan helaas niet helpen maar goed van je dat je helpt zoeken ik hoop met succes.
    Ik herken dat wel sommige filmpjes/foto's van dieren die anderen om te lachen vinden is helemaal niets grappigs aan..

4. Clivia

Clivia Bekend lid

Jul 12, 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Het asiel is de eerst volgende stap. De eigenaresse heeft voor zichzelf nu de termijnvan 2 weken gesteld (eens moet je de knoop doorhakken...zo doorgaan maakt het voor alle partijen moeilijker). Maar ik dacht dat het dan gewoon afwachten was? Op een nieuwe baas?
    Ik ga een zoeken naar zo'n stichting....als je op de naam komt hoor ik het heel graag nog!

5. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Wij hebben hier ook een extreem angstige hond, zij komt uit Roemenie, en wij hebben haar bij haar vorige baasjes opgehaald maar wel eerst contact gehad met de stichting.
    Kan zij de stichting waar ze de hond vandaan haalt niet benaderen?
    Hun gaan dan ook kijken naar andere baasjes die bij de hond passen.

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

#6 TempusFugit, Jul 21, 2014
    Last edited by a moderator: Jul 21, 2014
    Ik weet wel een paar stichtingen, maar die werken normaal via het buitenland. Aangezien de hond uit Spanje komt maak je daar misschien wel een kans bij. Zou gewoon even contact opnemen en als zij je niet verder kunnen helpen weten zij misschien een stichting die binnen NL werkt! Je kunt het altijd proberen als de eigenaar echt wanhopig is..

Een hond adopteren - asiels en zwerfhonden in Spanje, Portugal, Griekenland helpen - Rashonden - hondenziektes -Dierenhulp Zonder Grenzen.
    www.dierennnood.nl

Misschien ook wel zo fijn omdat ze weten hoe angstig honden uit zo'n omgeving kunnen zijn!

7. MommyB

MommyB Bekend lid

Oct 21, 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
  8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Belachelijk... 2weken...

Ze zorgt maar dat er een fatsoenlijk huis komt...in elke termijn :x

( oja en ik ben serieus)

Succes met het helpen van haar TS, dat vind ik wel super van je... :) Ik zal eens nadenken of ik iets of iemand weet

9. aboe

aboe Actief lid

Oct 2, 2012
    246
    10
    18
    Meestal komt een Podenco van een stichting. Hier hebben wij een contract moeten tekenen dat als het niet zou gaan dat de hond terug moet naar de stichting en dat doorverkopen/ weggeven zelfs voor een boete kan zorgen. Heeft de huidige eigenaresse dit niet?

10. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo werken vrijwel alle stichtingen die bemiddelen in buitenlandse honden.
    Ik heb zelf voor zo'n Spaanse stichting gewerkt.

Deze hond moet terug naar die stichting, het gesol met al getraumatiseerde honden daar word ik vreselijk boos en verdrietig van!!!

Helaas nemen nog steeds teveel mensen zomaar een hond zonder daar fatsoenlijk over na te denken!:x

11. Hero87

Hero87 Actief lid

Jun 23, 2013
    292
    26
    28
    NULL
    Omgeving utrecht
    Helaas heb ik zelf geen ruimte voor nog een hond. Heb je je ook aangemeld op honden forums? Ik denk dat je daar eerder een nieuw baasje kan vinden dan hier. Succes, en maak geen overhaaste beslissingen.

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    een jaar uitstellen en dan ineens een termijn van 2weken??
    gaat ze op vakantie ofzo?
    weet wel dat jij daar niks aan kan doen ts,maar haal haar alsjeblieft over om langer te zoeken naar een nieuw baasje.
    als het hondje hier ook nog in het asiel komt,komt het niet goed met dat beestje

13. Clivia

Clivia Bekend lid

Jul 12, 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Goed punt!! Totaal niet over nagedacht. Ik zal haar mailen :)

14. Clivia

Clivia Bekend lid

Jul 12, 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Nee, ik heb het niet goed verwoord...
    Ze is al dik een jaar bezig (met alles eraan doen om het beter te maken in de huidige situatie EN zoeken naar een eventueel huis). Maar nu heeft ze dus gesteld dat over 2 weken de knoop doorgehakt moet zijn.
    Ik snap dat heel goed. Want je blijft maar grenzen verleggen en doormodderen..terwijl de hond alleen maar 'slechter' wordt.
    Ze vinden het ontzettend moeilijk om de hond weg te doen, daarom duurt het eigenlijk al te lang.
    Haar zoontje is heel verdrietig, zij ook...maar voor alle partijen moet nu gewoon de oplossing komen. Vandaar die gestelde termijn.

15. Clivia

Clivia Bekend lid

Jul 12, 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Ik maak geen overhaaste beslissingen :)

Ik heb zelf een pup van net een half jaar, en 2 jonge kids.
    Ik heb geen tijd/plaats voor een angstige hond.
    Als ik vrijgezel was geweest was het een ander verhaal...

16. Clivia

Clivia Bekend lid

Jul 12, 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Ze hebben de hond echt met de beste bedoelingen genomen....
    maar deze hond past gewoon niet in hun situatie..en dat weet je ook niet altijd van te voren.

Het is heel verdrietig dat deze hond getraumatiseerd is, absoluut...maar om de hond dan te houden in een situatie die het alleen maar erger maakt - dat is dan NOG zieliger voor de hond.
    Ik denk dat ze er goed aan doet. In eerste instantie voor de hond!

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Is het geen idee om inderdaad even de stichting te bellen waar de hond vandaan komt..

En anders ipv een boerderij (waar honden meestal buiten blijven en dus juist minder menselijk gezelschap hebben) te zoeken naar een oudere (alleenstaande?) dame of heer die graag wat gezelschap zou hebben.
    Ik ken er genoeg die het heerlijk vinden om heel de dag een hond om zich heen te hebben.
    1 ouder dametje of heertje minder eenzaam en 1 hond verzekerd van een overdosis liefde en aandacht.
    Plus, rust in huis.

Moest er ineens aan denken toen ik mijn overbuurman zag lopen met z'n drama-hond.
    Hij is er gek mee en z'n hondje met hem.
    Maar kom niet in de buurt van met dat kleine bekkie kan ie heel hard bijten. Beestje is vroeger gepest en ontzettend onbetrouwbaar als je hem niet kent.
    Maar samen maken ze vele kilometers en zijn elkaars beste maatje.

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik zou ook niet zo snel een hond van zo'n stichting opnemen in een huis met kleine kinderen...
    Je weet namelijk vrijwel zeker dat ze een trauma hebben... En kleine kinderen zijn onvoorspelbaar.. Geen goeie combi.
    Maar goed, dat is mening waar deze mevrouw niks mee op schiet en de hond nog minder. Dus laten we verder de ongenuanceerde mening voor ons houden.
    Ze had hem ook bij een asiel kunnen dumpen als zijnde lastpak. Heeft ze ook niet gedaan. Dus de goede intenties zullen er zeker zijn!

(En ja, ik ken een gezin dat er zelfs 2 heeft inmiddels.. Maar hun kinderen zijn al pubers en snappen dat de honden elk een eigen gebruiksaanwijzing hebben en kunnen daar ook gepast mee omgaan. En dan heb je er ineens hele lieve honden aan.)

19. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Terug naar de stichting dus, ze heeft een contract getekend.

En neem dan geen Podenco; het zijn aanhankelijke jachthonden die hun ei kwijt moeten kunnen; iedere dag een stuk rennen of de ruimte hebben op een erf. Het liefst met een maatje, want Spanje leven ze in een meute. Het zijn tevens echte kroelkonten voor het gezin, naar vreemden zijn ze afwachtend en schuw, maar het zijn heel vriendelijke honden. Het zijn trouwens helemaal geen makkelijke honden om te herplaatsen. Je moet er de tijd en ruimte voor hebben. Het is geen hond die je alleen en in een kleine woning moet houden.

20. Clivia

Clivia Bekend lid

Jul 12, 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad een ontzettend kroelhond. Ze ligt altijd met haar zoon (10jaar, geen 'klein' kindje) te knuffelen en het liefst zelfs nog onder de dekens :)
    Ze laten haar minimaal 3 keer per dag echt flink uit en fietsen veel met haar - dat gaat goed.
    Maar er moet gewerkt worden voor de centen...en het alleen zitten gaat nu dus echt niet meer. De hond doet alles om 'uit te kunnen breken'. Zelfs dus met de kop door de bench heen...maar ook in de schutting bijten/doorheen knagen.

Share This Page