Kleine auto en kind; wie geeft mij advies?

Discussie in 'De lounge' gestart door Linana, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Aangezien ik dit jaar een lekker bedrag van de belastingdienst krijg wil ik eindelijk mijn rijbewijs gaan halen. En dit keer ook echt doorzetten met lessen... :cool:
    En direct een kleine, goedkope auto kopen.
    Nu heb ik vooral de Ford Ka op het oog.

Het is puur bedoeld voor heen en weer tussen groningen en assen. Mijn vriend heeft een grotere auto, maar die kan ik niet gebruiken voor woon/werkverkeer.

1 dag per week past mijn moeder op, dan moet dus kleine man mee naar groningen. Maar...een ford ka en een autostoeltje? Wil dat? Kinderwagen hoeft niet mee, maar mocht het een keer nodig zijn: we hebben een mura 4 :)

En ja, ik weet dat mijn rijbewijs nog niet in de pocket is, maar ik wil alvast ff orienteren mbt het bedrag wat ik klaar moet hebben liggen voor een wagentje :p

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou kijken naar een 5 deurs, ik heb ooit een 3 deurs gehad en dat heeft mij mijn rug gekost.

3. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Ik heb geen ervaring met een ford k, heb wel een ford fiesta gehad.
    Op een gegeven moment vond ik het erg lastig (en zwaar) worden om de maxi cosi op de achterbank te krijgen.

Ik heb nu een daewoo matiz, 5 deurs maar echt mijn koekblik :D

Geen gekloot meer met stoelen naar voren enzo

4. Linana

Linana Niet meer actief

5 deurs gaat me denk ik teveel kosten per maand, helemaal icm de auto van mijn vriend (opel astra coupe)

Ik zou ook niet weten wat voor een 5-deurs er is van rond de 800,- die goedkoop is in de kosten per maand :p

5. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik zou niet voor een ford ka gaan, zijn erg duur in onderhoud. kinderstoelpassen er wel in.
    ik zou eerder kijken naar een polo of dergelijk

6. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Heb ook 3 deurs en autostoel achterin is dramatisch voor mijn rug maar maxi cosi ging voorin geen probleem

7. Linana

Linana Niet meer actief

Ik zie dat een matiz ook rond mijn prijsklasse te koop zijn.
    Ford ka duur in onderhoud? Oh doe dan maar niet haha!

Polo? zal ff gaan googlen :D

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Een 5 deurs hoeft niet direct duurder per maand te zijn. Een hoop kleine auto's zijn er in 3 en 5 deurs. Daewoo matiz heb ik ook gehad, heerlijk autootje voor er bij. Omdat ik nu veel op de snelweg zit wilde ik wat stevigers en heb ik een Peugeot 206 gekocht ook 5 deurs.

9. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    wat denk je van een fiat panda?? 5- deurs...ik vind het ideaal!

10. Linana

Linana Niet meer actief

Ja ik moet dus wel elke dag de snelweg op, is maar een klein stukje, maar dan nog. Vooral met stevige wind wil ik wel goed zitten.

Een matiz heb ik net naar zitten kijken en ziet er eigenlijk wel goed uit. 5 deurs, heel goedkoop in wegenbelasting etc.
    Ik weet dat een vriendin van me een peugeot rijdt, echt een fijne auto, maar ik denk dat ik die niet als eerste auto kan betalen. Tenzij ik even lief naar familie kijk om bij te springen ofzo.....

11. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik rij zelf in een Twingo 3 deurs en er pas makkelijk een kinderstoeltje in. Zelfs nog een buggy achterin liggen! Compact autootje.. Ik denk dat in een Ford Ka ook gewoon een autostoeltje past! Succes met behalen van je rijbewijs. ;)

12. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Grappig!

Ik reed tot voor kort een 2 deurs,maar heb sinds een week een Deawoo Matiz,5 deurs. Scheelt eenzienlijk in de kosten. Goedkopere wegenbelasting (want weegt weinig) En goedekope verzekering. En als bonuspunt,hij zuipt veel minder!
    Ik ben er in ieder geval heel blij mee!

13. Linana

Linana Niet meer actief

Mijn vriend zegt net: het is maar wat je gewend bent :p
    De kleine man weegt inmiddels 11,5 kilo, dus mag groep 1 stoel. Is alweer wat handiger dan een groep 0 stoeltje. Maar lijkt me ergens wel een gedoe om hem erin te krijgen enzo :)

Ik heb al wel wat rijlessen gehad (stuk of 12), maar dat is alweer een tijdje terug, dus ik hoop niet dat ik weer van voor af aan moet beginnen haha. In ieder geval bedankt! succes kan ik wel gebruiken :D

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Hier ook blij met mijn chevrolet matiz!
    Die 5 deuren zijn zo fijn!
    Mijn bugaboo past in de kofferbak en de onze maclaren buggy ook...uiteraard niet tegelijkertijd ;)

15. Linana

Linana Niet meer actief

ik ben nu ook een matiz aan het bekijken op marktplaats enzo. Op zich een leuk auto'tje. Helemaal voor 60,- wegenbelasting per kwartaal :)
    Zuipt weinig klinkt ook goed haha

Het is alleen altijd zo'n nadeel dat je rijles krijgt in dikke luxe nieuwe bakken en dan vervolgens een veel kleiner, lichter bakkie moet aanschaffen :p

16. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

haha ja dat is heel erg wennen! Van luxe naar minder luxe!
    Hiervoor had ik een Opal Astra,1.6. Alles erop en eraan. De Matiz is heel wat lichter,en een 0.8. Dus minder vermogen en dat merk je.
    Maar wat voor auto je straks ook hebt,je bent echt super blij omdat je niet meer afhankelijk bent. Er gaat een wereld voor je open! tenminste,dat voel ik toen zo hihi

Hoop dat je snel slaagt!

En trouwens,op mijn matiz heb ik goed kunnen afdingen,ik ruilde er ook mijn andere barrel bij terug in. Maar ben er wel flink op vooruit gegaan qua jaar en km's!

Veel zoekplezier!

17. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ford k gaat heel snel roesten en een matiz (wel van deawoo) is motorisch erg slecht. Zeer slechte ervaringen met beide.

En voordat ik de liefhebbers over me heen krijg: ja er zijn uitzonderingen.
    Ik zou er echter noooit weer aan beginnen.

18. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

De Ford K is idd best duur in onderhoud (vriendin en zus hebben er beide een gehad en om die reden weggedaan) en ik sluit me bij de rest aan .... ga voor een 5-deurs!

Heb zelf een 3-deurs en als ik het geld had zou ik hem meteen inruilen... Wat en gedoe elke keer om ze er beiden in te wurmen (vooral leuk als ze niet meer willen omdat vast zitten in zo'n stoeltje niet zo leuk is ;))

19. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Kindje voorin, op de bijrijdersstoel in zijn stoeltje.
    Achterbank eventueel plat gooien als de kinderwagen niet in kofferbak past.
    Word met 2 kinderen een stuk lastiger.
    Is voor mij dé reden dat ik nu een 5deurs heb aangeschaft.

Daihatsu serion 1 is ook een leuk klein 5 deurs auto'tje!!

20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Wij rijden al tijden in een nissan drie deurs auto. Vorig jaar een andere gekocht, ook een matiz. Helaas geen goeie ervaringen. Kon 'm naar twee dagen de sloop op gooien. Collega heeft de zelfde ervaring. Nu weer een nissan drie deurs. Geen problemen mee.

Deel Deze Pagina