Mijn zoon is bezig met het wisselen van de laatste tanden/kiezen. Een week of 10 geleden waren er 2 kiezen uit en zat de hoektand ernaast ook los. Deze ging (door zijn gewiebel denk ik) steeds losser zitten en heeft hij er ook uitgetrokken. Maar nu zijn de volwassen kiezen al lang doorgekomen, alleen op de plek van de hoektand zit nog steeds niks. Hij is bang dat er geen tand meer komt. Kan het zijn dat hij per ongeluk een volwassen tand heeft los gewiebeld en eruit heeft getrokken? De tandarts heeft ons vorig jaar gezegd dat hij op de foto's kon zien dat alle volwassen tanden/kiezen wel in aanleg aanwezig waren. Ik heb al wel een afspraak staan bij de tandarts maar door de drukte ivm corona kunnen we daar pas eind van de maand heen.
Lijkt mij onwaarschijnlijk, maar ik ben geen tandarts. Mijn zoon heeft echter 2 jaar zonder bovenste snijtanden gelopen (tandarts opperde wel dat ze mogelijk niet aanwezig waren, maar geen foto’s gemaakt) dus dat ze wat langer op zich laten wachten kan.
Lijkt mij inderdaad onwaarschijnlijk. De volwassen tanden hebben ook allemaal flinke wortels, dus dat zie je dan ook duidelijk. Mijn jongste heeft al zo'n 2 jaar een tand die niet doorkomt, maar er is geen ruimte voor in haar gebit, dus nu heeft ze een beugel die ruimte heeft gemaakt.
Wees gerust, mijn oudste dochter heeft destijds ruim een jaar zonder hoektanden gelopen, die kwamen ook niet door nadat de melktanden er allang uit waren gewiebeld. De tandarts heeft toen voor de zekerheid een foto gemaakt en toen zaten ze net onder de oppervlakte en prompt kwamen ze een maand later door.
Nee, bij een volwassen tand lossen de wortels niet op, dus het lijkt me sterk dat hij een tand met wortels en al eruit heeft getrokken. Qua tijd tussen eruit en nieuwe die doorkom kan best even duren...
Kan zijn dat er geen volwassen tand onder zit, heb ik zelf ook. Maar kindertand ging er pas midden 20 uit hierdoor. Maar als op de foto te zien was dat er andere onder zitten komt hij nog wel lijkt me
Praktisch onmogelijk. Melktanden vallen uit omdat de wortels oplossen. Blijvende tanden hebben wortels die in de kaak vastzitten en die niet oplossen. Hoektanden duren altijd langer voor ze doorbreken, zowel in het melkgebit bij babys en ook in het volwassen gebit.
dochter van 12 heeft ook lang zonder hoektanden gelopen.. ze zijn nu halverwege door - maar het gaat nog langzaam.
Ik hem jullie reacties laten zien en hij is zichtbaar opgelucht. Hij moet dus geduld hebben. Ik wist niet dan hoektanden trager doorkomen.
Ik ben tandarts assistente. Hoektanden kunnen indd vaak langer duren normaal. Ook is een (hoek)tand trekken niet zo makkelijk, en is ook niet los te krijgen voor een kind die eraan zit te wiebelen.. Gewoon even geduld hebben en alles zit straks op zijn plaats..
Mijn oudste heeft bijna 2 jaar zonder hoektand gelopen. Ik dacht ook dat het nooit meer zou komen, maar nu heeft hij toch echt een mooi gebit
Vriendin van mij wacht nog op haar hoektanden... die zijn nooit meer doorgekomen en het valt niet op!