Overstap naar dekbedje in ledikant

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Theebeeb, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hallo meiden

Mijn zoontje is 21 maanden. Hij slaapt al 1.5 jaar enkel in een slaapzak. Geen lakentjes of dekentjes. Ik ben hier destijds mee gestopt omdat hij alleen maar bezig was met die dekentjes van zich af te slaan en zich erin op te rollen. Sindskort kan hij zelf zijn slaapzakken uitdoen, ookals ik deze achterste voren aantrek. Hetgevolg is dat hij vaker wakker is doordat hij koud word. Nu ligt hij eind van de middag als hij moe is vaak beneden op de bank onder een fleecekleedje, dus ikdacht misschien kan ik gaan overstappen.

Nu heb ik een dekbedje gekocht. Gisteravond direct in bed gelegd zonder slaapzak en onder het dekbedje. Ging goed! Hij ging direkt slapen. Toen wij naar bed gingen nog even gekeken, en lag hij boven op het dekbed, onderste boven. Hem weer ingestopt en hij werd 5.30 wakker. Weer er boven op. Weer onder dekbedje gelegd en heeft hij nog lekker geslapen.

Ik heb hem net in bed gelegd voor zijn middagdutje. Zelfde wijze als gisteravond gehanteerd. Maar binnen 2 min stond hij rechtop mama te roepen. Heb hem na een poosje weer ondergestopt en gezegt dathijlekker mag gaan slapen. Middagdutjes zijn anders nooit geen probleem hier.
    Maar hij gaat steeds op het dekbed liggen, zitten of staan en kruipt er niet meer zelfstandig onder, en gaat niet slapen dus.

Zit wat in twijfel. Misschien met slaapzak onder het dekbed leggen?
    Of dekbed eruit? Omdat de nacht zo goedis gegaan wil ik nu eigelijk wel doorzetten.

Wie heeft hier ervaring mee? Leert hij vanzelf hoe het werkt?
    Oja, ik heb het dekbedje aan de achterkant onder het matrasje gedaan zodat het goed is ingestopt. Mag dat?

Alvast bedankt

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Omdat zoontje altijd door het hele ledikant ging heb ik het nooit aangedurfd met een dekbedje in het ledikant. Hij is met twee jaar overgegaan naar een peuterbed met dekbed en heeft daarin nooit ondersteboven gelegen. De eerste nacht in z'n nieuwe bed sliep ie nog met slaapzak, de tweede nacht ging ie onder het dekbed maar duurde wel even voordat ie echt één was met het dekbed zeg maar. Je zou dus kunnen gaan denken om het ledikant weg te doen of zo nog even doorzetten. Met slaapzak onder het dekbed zou ik niet doen en het is daarnaast trouwens ook wel een leeftijd waarop ze met het middagslaapje kunnen gaan rommelen...

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    En als je de slaapzak binnenstebuiten achterstevoren aantrekt? Dan wordt het al lastiger om hem uit te krijgen.

Op die manier hoef je geen deken in het ledikant te hebben. Onze zoon was iets van 2jaar en 4maanden toen hij een dekbedje geïntroduceerd kreeg. Hij sliep er eerst onder in een slaapzak zodat als hij woelde en er buiten of boven kwam hij het niet koud kreeg.

Deel Deze Pagina