Buitenlandse telefoontjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Huismuisie, 22 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wie wordt er ook gestoord van? Ik word zeker 4 keer per dag door een nr uit Engeland of Sri Lanka gebeld. Blokker ze direct. Maar vind het echt irritant worden.

2. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Vorig jaar gehad en geblokkeerd :)

3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.387
    21.767
    113
    Waarover bellen ze dan?

4. Novi

Novi Niet meer actief

Zo vaak ja? Ik heb dit eens in het jaar ofzo.

5. Neilia

Neilia Niet meer actief

Je moet dus je telefoon niet opnemen.
    Is oplichting ;)

Ik word tegenwoordig vaak gebeld vanuit de Filipijnen.

6. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.015
    2.376
    113
    Ik heb dat 1x gehad uit India ofzo op de vaste lijn. Begonnen over mijn google en privacy instellingen. Toen heb ik in mijn beste Engels ze de huid verrot gescholden en gezegd dat als ze ooit nog belden dat ik de politie op hun dak ging gooien. Nooit weer gebeld. Denk niet dat mijn woorden zoveel indruk maakten maar dat ze dachten te maken te hebben met een gestoord viswijf die al gillend scheldwoorden door de telefoon riep, hahaha. Maar hé, t werkte

Lafayette en Huismuisie vinden dit leuk.
  7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik neem ze nooit op. Het zijn oplichters.
    Maar het is gewoon vervelend aan het worden.

Ik blokkeer de nummers sowieso altijd direct, anders bellen ze vaak snel nog een keer.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja ik word ook vaak gebeld. Pas belde ik per ongeluk terug. Ik had net een nieuwe telefoon dus zat uit te vogelen hoe te blokkeren en toen belde ik ineens. Nog geen 10 seconden en al 1,45 dus moet je nagaan als je langer aan de tel zit, dan loopt het lekker op.
    Vrijdag werd ik nog gebeld vanuit het verenigd koninkrijk ;)
    Ik heb vrienden over de hele wereld haha

owly vindt dit leuk.
  9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ze bellen nergens over maar op het moment dat je opneemt of terugbelt gaat de meter lopen en kan je hele hoge telefoonrekeningen krijgen.
    Ik krijg ze uit Algerije, Verenigd Koninkrijk, Sri Lanka, heel irritant is het.
    Je moet er echt op bedacht zijn om niet aan te nemen of wanneer je ziet dat je een gemiste oproep hebt om dan terug te bellen. Ik blokkeer ze altijd direct. Ben weleens 3x op een dag vanuit Algerije gebeld en dan steeds met een ander nummer.
    Nietsnutten zijn het.

10. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Als je terugbelt snap ik dat het geld kost maar als je opneemt kan het toch niets kosten. Jij kan immers niet weten waar de beller vandaan belt.

Zeebra vindt dit leuk.
  11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Is mij ook ooit overkomen.

Ik heb nu uitstaan dat ik naar een buitenlands nummer kan bellen in mijn telefoon abonnement.

Huismuisie vindt dit leuk.
  12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat is inderdaad zo, hij gaat maar heel kort over, juist met de intentie dat je terug gaat bellen. Heb hem nog nooit aangenomen.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is wel een goede. Misschien ga ik dat ook maar doen. Vooral als het weer vaak gaat voorkomen

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb dit nog steeds echt dagelijks...

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb dit gelukkig op mijn mobiel nooit. Nu ben ik wel behoorlijk terughoudend in wie mijn nummer heeft. Dat laat ik echt bijna nergens achter. Ik weet niet of dat helpt of dat ze gewoon willekeurige nummers draaien en dat het gewoon een kwestie is van geluk of pech.

Overigens nu met corona moet je op allerlei plaatsen je nummer achter laten. Ik heb helemaal aan het begin van de pandemie een simkaart gekocht om contact te kunnen hebben met mijn klas, zonder dat al die kinderen en ouders mijn privénummer hebben. Dat nummer gebruik ik nu ook voor reserveringen waarbij je een nummer moet achterlaten. Die kaart kan ik namelijk zo uit m'n telefoon halen en dan is er geen man overboord. Ik hoef dan in principe aan niemand van mijn familie en vrienden een nieuw nummer te geven.

16. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Ook poosje last van gehad….. heel erg maar bij opnemen bij afgaand rookalarm gehouden (was er zo klaar mee). Die hebben niet meer gebeld

toch3 vindt dit leuk.
  17. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.274
    2.619
    113
    Vrouw
    Ik word ook 4 x per dag gebeld. Als je opneemt (wat ik de eerste keer deed uit automatisme) hangen ze gelijk op en hopen ze dat je terug belt. Dus ik heb het geblokkeerd maar ik krijg alsnog meldingen hoe vaak het nummer is tegengehouden door mijn telefoon dus ik zie alsnog dat ze 4x bellen..

18. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik heb daar in periodes ook last van, idd soms meerdere keren per dag. Ik heb geen nummermelkder, kan dus niet zien welk nummer mij belt... ik neem op en hang meteen weer op als ik niks hoor... zo vermoeiend!

19. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.256
    93
    Vrouw
    Ik heb een tijdje geleden opgenomen toen ik continue door een nummer uit t buitenland werd gebeld. Blokkeerde hem en werd weer gebeld en weer gebeld. Iedere keer weer door een ander nummer uit t zelfde land.
    Heb toen opgenomen al schreeuwend” jah jah hellowwwww helowwww. Who’s thuis, hellooowwwww hellowww.
    Werd opgehangen en nooit meer last van gehad zoontje stond me vreemd aan te kijken.
    Nb niets op telefoon rekening dat begint pas als je ze terug belt.

20. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Niet opnemen maar direct wegdrukken en het nummer blokkeren.

Je kunt instellen dat buitenlandse nummers je niet kunnen bereiken.

Deel Deze Pagina