hoi ik heb een vraag ik las net dat het belangrijk is dat je tijdens de zwangerschap dha inneemt, wat veel zit in vette vissen enzo. ik slik de zwangerschapsvitamines van vsm puur mama. maar daar zit geen dha in, nu weet ik dat er aparte capsules zijn, mag je die ook innemen tegelijk met puur mama?? ik ben jiet zo'n vis eter vandaar deze vraag. en er zijn onderzoeken gedaan dat het voldoende binnen krijgen van voldoende dha, de kans op vroeggeboorte aanzienlijk vermindert.
Ik eet minstens 2x per week haring en soms makreel. Ben er echt niet dol op, maar ja... Op de site visrecepten staat het volgende: Natuurlijk bestaan er ook producten die met omega 3 zijn verrijkt en zijn er vele merken omega 3 tabletten. Maar daarmee mis je wel de andere gezonde stoffen uit vis. Bovendien moet je goed opletten hoeveel je van zon verrijkt product moet eten om aan de dagelijkse portie omega 3 te komen. Zo is er omega 3 brood waarvan je wel 20 sneetjes per dag zou moeten eten om de benodigde 0,45 g binnen te krijgen. Dan is een stukje vette vis, zoals makreel waar je maar 70 gram per week van hoeft te eten, een snellere oplossing!
'k Heb nu vitamines van davitamon geloof ik waar het aan toegevoegd is. Daarvoor zonder gebruikt maar moest nieuwe en dit leek me net wat beter. 'k Heb geen last van opboeren ofzo.
mirro, haring ben ik wel dol op maar vanaf dat ik zwanger ben heb ik het niet meer op omdat ik dacht dat het niet mocht, omdat het rauw is, als ik het dus wel mag hebben rij ik morgen gelijk om haring begin nu al te te water tanden als ik eraan denk hihi. dus het mag wel haring??
ik las net wel op internet dat ie wel heel vers moet zijn, dus gewoon naar de visboer, en vragen hoe lang dat ie uit de vriezer is, klopt dat, dat ik dat niet eerder op gezocht heb, iedere keer als ik voorbij de visboer liep kon het bijna niet weerstaan. kan niet wachten tot het morgen is!!! mag ik er dan maar 1 of mag 2 ook??
Haring wordt niet ingevroren hoor Wat je NIET mag is vacuumverpakte rauwe vis (zoals gerookte zalm), de rest mag WEL. Dus ook haring, sushi, gerookte paling, e.d. Hou er rekening mee dat somige vissen naast allerlei gezonds nogal eens wat afvalstoffen in hun vet kunnen opslaan (da's niks raars verder, dat doen alle mensen en dieren), dus ga nou niet je hele dieet ineens baseren op makreel en paling... Verder oppassen met roofvissen als tonijn, eet die niet vaker dan 1x in de week. Twee harinkjes mag dus best Eet smakelijk! Oh ja, wat betreft sushi en sashimi: als je zwanger bent, is je spjsvertering wat eerder van slag. Van niet-verse sushi kan je maag normaal al aardig van streek raken, en als je zwanger bent helemaal. Maak 't dus zelf met vis van de visboer, of eet het alleen op een heel betrouwbaar adres (so wie so een aanrader als het om vis gaat!). Overigens is er een dikke kans dat sushi je helemaal niet smaakt nu. Mij staat rauwe vis op dit moment nogal tegen. Gelukkig zijn er genoeg varianten met gare vis, omeletjes en groenten e.d.
Door VSM puur Mama zwangerschapsvitamines te combineren met VSM puur Mamavisolie capsules voorzie je jezelf en je kindje van een optimale basis. De selectie en dosering van vitamines en mineralen in de zwangerschapsvitamines is specifiek afgestemd op jouw vitaminebehoefte in de periode voor, tijdens en na de zwangerschap, maar ook op de behoefte van je ongeboren of borstgevoede kindje. Het omega-3 DHA vetzuur in de visolie capsules is een belangrijke bouwsteen voor je baby, zowel tijdens de zwangerschap als in de eerste maanden na de geboorte.Daarnaast draagt het omega-3 DHA vetzuur bij aan het behoud van jouw gezondheid en goede gemoedstoestand na de bevalling.
Hey Esther1984, hoe was de haring? Ik ben nu zwanger van de tweede (snel achter elkaar) en eet nu al bijna 2 jaar elke week 1 a 2x haring. Ben er nu echt niet meer gek op! Haha Maar als ik toch ergens verse sushi kan kopen... Zou die van de visboer goed zijn? Of die van Albert Heijn? Geniet er van!
Ik slik ook vsm mama zwangerschapsvitamines in combinatie met vsm mama visolie capsules. Werkt prima en mijn verloskundige zei ook dat het prima was! HEt merk Centrum Materna heeft een formule waar je in 1 doosje en een vitaminepil vindt en een visolie pil. Ook heel handig!
Klopt, is het ook.. Alleen jammer dat ze niet de goede hoeveelheid DHA bevatten om effectief te zijn..
hallo, ben er donderdag achter gekomen dat we een viskraam in het dorp hebben staan, nooit geweten hihi, maar de haring was echt over heerlijk heb echt genoten. ik had eigenlijk een ander vraagje, heb net naar de huisartsenpost gebeld, over het volgende, heb vanaf donderdag heel erge hoofdpijn, ben dus extra veel gaan drinken, omdat ik dacht dat het kwam door dat ik misschien te weinig drink, maar de hoofdpijn gaat maar niet weg ja alleen als ik mijn gemak hou en op de bank zit, zodra als ik in beweging kom zet het weer op, verder ben ik niet duizelig geen vlekken voor mijn ogen of wat dan ook, het is alleen die hoofdpijn en ben heel erg moe. nou zeiden ze bij de huisartsen post dat ik een paracetamol in moet nemen, maar als de klachten niet minder worden dat ik contact op moet nemen met mijn vk, en als die me door verwees naar hun dat ik van harte welkom ben, zou die hoofdpijn gewoon een zwangerschaps kwaaltje zijn??? of te hogen bloeddruk?? verder voel ik me prima.