Sirenes

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Oké, het was vanmorgen nét 7 uur toen mijn dochter riep "mama ohneeee politie, mamaaaaa politie!"

Hoe ze erbij komt geen idee, ik schenk er nooit aandacht aan als we sirenes horen oid. Maar de sirenes bleven even aanhouden en ik dacht dat er op zn minst wel iets heftigs moest zijn, waar ze snel ter plaatsen moesten zijn.
    Nu vind ik het altijd wel apart dat ze midden in de nacht lange tijd met sirenes rijden (en ook zo vroeg op zondagmorgen) het lijkt me niet dat ze dan veel verkeer moeten waarschuwen. (Kruis- en onoverzichtelijke punten daar gelaten)

Iemand die een idee heeft waarom die sirenes tóch gebruikt worden?

Ik gun (bijna) iedereen hulp in geval van nood en natuurlijk mogen daar de signalen voor gebruikt worden! Op p2000 kwamen overigens geen meldingen naar voren (1prio 2 melding iets voor 7en). Maar ik vraag me wel eens af wanneer mag/moet die sirene nou aan..?

2. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik heb dit ooit nagevraagd en toen gaven ze aan dat ze altijd sirene en lichten moeten gebruiken als ze met spoed ter plaatse gaan hun kunnen ten alle tijden verkeer tegenkomen die zal moeten weten dat ze eraan komen. Ook midden in de nacht of op de vroege ochtend. Daarbij melden ze het op zo’n moment ook aan diegene die op hulp zitten te wachten, zodat deze weten dat ze in de buurt zijn en indien mogelijk naar buiten kunnen gaan.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.038
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Wij wonen aan een doorgaande 50 km weg in de bebouwde kom , maar snachts eigenlijk nooit sirenes.
    S'avonds laat ook niet altijd. Dan zie ik wel de zwaai lampen, maar geen sirene aan.

4. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ook ik irriteerde me deels eraan, aangezien ik al wakker word van de buurman die niest. Als er dus volop sirene voorbij schiet lig ik om en om dood in mijn bed. Maar goed ik begrijp dat ze dus toch deze signalen moeten gebruiken...

5. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Dit is toch niet iets dat elke nacht gebeurd? Ik heb echt 1000x liever dat de hulpdiensten goed hun werk kunnen doen en daar wil ik best een zondagje 'uitslapen' voor missen.
    Zet je kind voor een filmpje en draai je weer om ;)

In ons vorige huis woonden we naast een ziekenhuis en vlakbij de brandweerkazerna en hoofdpost politie, dus veel sirenes. Nooit aan gestoord.

Gewooniemand, Lolalili, Jackie87 en 13 anderen vinden dit leuk.
  6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit idd.
    Ook wij woonde bij een brandweerkazerne maar heb er in de jaren dat ik er woonde zelden last van gehad.

7. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je "tip". Ik hoef helemaal niet uit te slapen. Ben er lekker uit gegaan en loop nu lekker buiten..
    Maar bedankt voor je bijdrage , misschien fijn voor de mensen die zich er wél aan storen.

8. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.871
    8.511
    113
    Vrouw
    Wij wonen ook tegenover een brandweerkazerne, schuin tegenover de politie en in de straat zit een ambulancepost. Ik woon hier al 10 jaar dus ik ben er aan gewend.

Ik vind het hartstikke logisch dat ze sirenes aan doen, ook op zondagochtend. Als ze een kruispunt oversteken oid moeten ze wel goed laten weten dat ze daar rijden. Als ze op weg naar een spoedgeval een ongeluk krijgen is er nog veel meer ellende...

9. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Thnx voor je antwoord. Dit vroeg ik.

Piep2016 vindt dit leuk.
  10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.294
    25.760
    113
    Ik heb liever dat ze constant de sirene aan hebben terwijl ze door de straten scheuren, dan dat ze er ook nog onderweg over na moeten denken wanneer dat ding aan en uit moet. Laat ze zich maar op hun taak concentreren. Lijkt mij beter voor iedereen.

bloem82, Gewooniemand, Lolalili en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.045
    16.559
    113
    Wat een gezeik weer zeg.:|

Lolalili, Madelie, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.481
    3.935
    113
    Vrouw
    Sorry, maar ik vind dit dus echt ongepast...

SAARC en suus1983 vinden dit leuk.
  13. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Heb je zelf wel eens een ambulance moeten bellen voor een noodgeval? Ik vond het zelf enorm geruststellend als je de sirene aan hoort komen (op zon moment lijkt het uren te duren voor er hulp komt), en alvast tegemoet kan lopen om ze te laten weten waar ze moeten zijn.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Als je zelf ooit 112 belt moet je maar zeggen dat ze de sirenes uit moeten laten zodat ze niemand storen, hoe dúrven ze.

Vriendelijk ook dat je bíjna iedereen hulp gunt in geval van nood.

Iertje81, Gewooniemand, Lolalili en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

26 mei 2013
    735
    522
    93
    Wat een gezelligheid weer!
    Waar lezen jullie dat t TO stoort? Ze vraagt wanneer sirene’s aanmogen en welke regels er voor zijn!
    @Feye jij vindt t ongepast maar TO wordt in deze post beschuldigd van iets wat ze helemaal niet schrijft. Snap dat ze daar geïrriteerd door wordt!

Evanesco vindt dit leuk.
  16. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.813
    2.502
    113
    Vrouw
    Hoe kan je je nou storen, aan iemand die hulp nodig heeft? Dat vind ik echt egoïstisch gedrag.

bloem82, Gewooniemand, Lolalili en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Heel simpel: ze zijn pas een voorrangsvoertuig als beiden signalen worden gebruikt, dus zwaailicht en sirene.
    Als je met spoed ergens heen gaat en je gebruikt dit niet of 1 van de twee niet en er gebeurd iets, dan ben je de l.u.l. en niet verzekerd.
    .

Gewooniemand en suus1983 vinden dit leuk.
  18. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    heb het even nagevraagd in mijn familie app, 2 politieagenten en een ambulance broeder zit er in haha ik vroeg het me zelf namelijk ook vaker af!

maar dat heeft te maken met welke PRIO een rit is, bij prio 1, moeten hulp diensten zwaailicht en sirene gebruiken, daarnaast zeggen hun dat er nachts meer verkeer is op de weg dan mensen denken, vooral in het weekend (fietsers na het stappen..), en als er een ongeluk gebeurd waar hulp dienst bij betrokken is welke geen sirene en zwaailicht gebruikt dan zijn ze niet verzekerd.

wel wordt ers nachts een betere afweging gemaakt met wat is PRIO 1 of 2.

en even over P2000, die melden niet alles, ivm met avg, nog sterker als jij 112 beld kan je zeggen dat je niet wilt dat het er opstaat ivm privacy, en als het aan de meldkamers in nederland ligt gaat dat hele systeem er uit ivm ramptoeristen.. zou ik zelf ook niet verkeerd vinden..

Gewooniemand en Nellie4 vinden dit leuk.
  19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Volgens mij snap jij hem niet... youtan ergert zich nergens aan

20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.201
    12.214
    113
    En juist als het rustig is kan het zijn dat automobilisten een dergelijke situatie niet verwachten, misschien is het nog wel belangrijker dan overdag.

Deel Deze Pagina