cervelaatworst. mag het nu wel of niet?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lovely little, Jan 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovely little

Dec 19, 2011
    93
    0
    0
    Hallo, ik heb een vraag waar ik verder op dit forum of op internet geen duidelijk antwoord krijg, ik kan vandaag mijn verloskundige ook niet bellen hierover, Mag je nu wel of geen fijne cervelaatworst eten, het is van compaxo er staan alleen ingredienten op, maar geen bereidingswijze.

Groetjes Janine

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

we zeiden altijd van wel, maar ik heb nog eens op de website van het voedingscentrum gekeken en daar staat dat het niet mag! Het vlees is niet doorbakken of gekookt maar gefermenteerd, dan zou het kunnen dat niet alle bacteriën gedood zijn. Ik heb overlegd met een voedingskundige en die vindt het zeer discutabel dat het voedingscentrum dit zegt. Maar waarschijnlijk speelt het voedingscentrum op safe en zegt dus dat cervelaat en salami niet mogen terwijl de kans op een bacterie echt minimaal klein is.
    Maar ik zeg ook; als het voedingscentrum zegt dat het niet mag; niet doen! ( overigens stond het een paar jaar geleden nog niet in hun verboden dingen rijtje, dus vandaar de onduidelijkheid op internet!)

Mirjam

Share This Page