die verschrikkelijke krampjes!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door danielle2911, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hai allemaal,

Ik heb een zoontje van 2 en een halve week en hij heeft zo'n last van krampjes. Op aanraden van mijn zus en na het lezen van positieve berichten zijn we in de 2e week meteen begonnen met het gebruik van abc dofilus. Omdat hij vooral in de avond en nacht veel last heeft, doe ik het nu door zijn voeding van 20:00 uur. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en door welke voeding jullie het doen / deden. Groetjes Danielle

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wij gebruikten een draagdoek en buikligging. En als het echt niet ging sab simplex

3. Koesje

Koesje Niet meer actief

Hier idd ook sab simplex druppels gebruikt (en nog steeds).

4. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Geloof dat wij ook dat Sab Simplex gebruikten en de druppeltjes van VSM.. Ook voeding speciaal tegen krampjes maar wil je niet ontmoedigen.. Niks hielp.. Rond 3 maanden ging het over, tegelijkertijd dat ze op haar buik ging slapen, scheelde heeeeeeel veeeeel...
    Wil je sterkte wensen! Weet hoe wanhopig je ervan kunt worden
    :(

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Hier hielp helaas helemaal niks.
    Mijn zoontje heeft er 3 maanden lang last van gehad en opeens was het voorbij.
    Hopelijk werkt het bij jullie wel!

6. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Flessen aangemaakt met Bar le duc. Daarna nergens geen last meer van gehad.

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Bij ons werkte sab simplex niet, hier was infacol het wondermiddel. Bij mijn schoonzusje werkte probiotica weer het beste

8. Minerva

Minerva Niet meer actief

Eigenlijk helpt niets wat betreft de middeltjes. Het is gewoon uitzingen. Daarnaast zou ik geen medicatie door de voeding doen. Je loopt het risico dat de voeding anders gaat smaken en de baby dan misschien de voeding niet meer wil. Mijn kinderarts zei dat je voeding en medicatie zoveel mogelijk gescheiden moet houden.

Het enige wat een beetje verlichting kan geven is je baby helpen wat lucht kwijt te krijgen, dus met de beentjes gaan fietsen of op de buik op je onderarm dragen. Zo kan de lucht makkelijker ontsnappen en dat kan de krampjes een beetje verlichten.

Meestal is het zo dat mensen weken lang allerlei dingen proberen en op een gegeven moment wordt het iets minder. Dan denkt men dat het middeltje wat ze in handen hebben ook echt werkt. Feit is dat de krampjes rond week 6 een piek bereiken en meestal rond week 12 nagenoeg over zijn. De darmpjes zijn niet volgroeid en ze moeten zich nog zetten. Geen enkel middeltje zoals Infacol, Sab Simplex, Cinababy, etc. kan daar iets aan veranderen....

Ze werken meer voor de moeder (psychologisch aspect, want je hebt dan als moeder het idee dat je je baby helpt) dan voor de baby zelf.

9. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    De middelen die genoemd zijn, kunnen werken, maar ik heb meer vertrouwen in een bezoek aan een osteopaat. Volg je gevoel! Is het iets waar je kindje even doorheen moet of heb je het idee dat er meer speelt? Luister hiernaar en kijk goed naar je kind.
    Sterkte! Het is vreselijk weet ik uit ervaring. :)

10. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Aii, ja darmkrampjes.. Wij zitten er ook weer midden in.. Heb infacol in huis en soms geef ik wat om te zien of het verlicht.. Ene keer wel, andere keer lijkt het alleen erger te worden.. Als hij overdag last heeft leg ik hem lekker op z'n buikje te slapen.. Dat werkt in elk geval wel ;)

11. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Probiotica Start (geschikt voor laatste weken zwangerschap en pasgeboren baby`s). Is poeder die je bij de fles in doet. Ik weet het merk niet meer, maar `t was een grijzig potje met paars deksel volgens mij. En vrij prijzig: 19,95 voor een potje. Máár: de eerste drie kinderen hadden vrij veel last van krampjes en bij nr. 4 ben ik het gaan gebruiken: Super! Heel tevreden en rustig mannetje, vrijwel geen krampjes gehad!

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Zeker overgaan op mineraalwater (wel die voor baby's geschikt is zoals bar le duc of spa) en wij gebruikten sab simplex. Simplex trouwens maar een enkele keer nodig gehad gelukkig.

13. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Infacol was hier het wondermiddel

14. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Hier ook idd :)

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Infacol, sab simplex etc hebben allemaal dezelfde werking; overtollig lucht uit de maag/darmen binden.
    Een betere en goedkopere oplossing is zorgen dat er zo weinig mogelijk lucht in de maag/darmen komt.

Goede fles (bijv dr browns), voeding roeren en niet schudden, geen warm kraanwater, baby zo rechtop mogelijk en fles zo horizontaal mogelijk, goed laten boeren en minimaal 20 minuten over een voeding laten doen.

Verder kan een goede osteopaat soms ook helpen.

16. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

18 jul 2013
    299
    52
    28
    Wij gebruiken sab simplex, inflacol werkte niet
    Cinababy werkte hier ook goed.

17. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Infacol was hier het wondermiddel

18. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Hey Daniëlle..
    ik ben docent babymassage en krijg vaak te maken met baby's die darmkrampjes hebben.. mijn advies aan jou, zoek iemand die babymassage les geeft bij jou in de buurt! ga daar op les.. als het goed is leer je daar ook hoe je het beste om kan gaan met darmkrampjes..

ik heb je een pb gestuurd.. lees die ook nog maar even :)

19. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Ach, vreselijk he!! Onze dochter heeft er ook zo'n last van (gehad) wij zijn na 3 weken over gegaan op de nutrilon omneo. Echt een groot verschil voor ons! We hebben ook Lefax en Sab Simplex geprobeerd en dit hielp op zich ook wel.
    We geven haar nu de Omneo met spa water en dan uit de dr Brown fles en het is echt een heel stuk minder geworden.
    En als zij wel veel last heeft dan draag ik haar in de draagdoek en dan wordt zij rustiger...

Succes!! Het is echt even uitvogelen wat voor je eigen kindje werkt he.

20. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een baby met veel last van krampjes. Probiotica schijnen pas vanaf zes weken te weken omdat ze eerder nog niet hechten aan de darmen. Wij hebben hier een kinderfysio gehad die ons houdingsadviezen heeft gegeven. We weten nu hoe we hem moeten vasthouden zodat hij minder last heeft van krampjes. En een bezoek aan een osteopaat heeft bij onze oudste ook erg geholpen.

Deel Deze Pagina