We hebben nu een aantal dagen een zwembad staan, gewoon een opblaasbad, maar wel een flink ding. Nu voelde alles in het water glibberig aan en ook de bodem was erg glad. Is dit alg? Hoe kan ik dit poetsen? We hebben het leeg laten lopen en met dreft proberen schoon te maken, maar alles blijft glibberig.......
dasty van de wibra er op spuite eve in late trekke daarna met een doek of sponsje er over gaat het er zo af suc6
Chloortabletten. Hier in Frankrijk overal te koop, ik neem aan dat deze in NL ook steeds makkelijker te krijgen zijn. (Ik neem aan dat je wil weten hoe je het water zuiver kunt houden, en níet hoe je het badje schoon kunt maken...)
Wij hebben een zwembadonderhoudsset. Elke paar dagen een beetje chloor in het water (tabletten) en de ph-waarde controleren en aanpassen als het nodig is (poeder). De algen verdwijnen dan en het water wordt weer mooi schoon. (o.a. Bij Blokker te koop)
Dank jullie voor de reacties. Ik wil het bad schoonmaken, niet onderhouden. (de volgende keer dat ik het gebruik overigens wel, dus ook die tips zijn nuttig). Maar nu is het bad leeg. Ik heb het geprobeerd met een sopje en dat werkt niet. En ook Dusty in huis (het voelt vettig dus dacht dat dat wel zou werken, maar tot nu toe geen succes. Chloor wil ik wel eens proberen, maar kan dat ook gewoon tijdens gebruik? Ik denk dat aan grote zwembaden en dit is gewoon een opblaasbad. Het aantal liters is dan ook minder en mijn dochter is 1 en krijgt natuurlijk soms wat water binnen.....
Aangezien die opblaasbadjes niet zoveel kosten zou ik een nieuwe kopen. En dan goed schoonhouden. Ik gooi elke avond het badje leeg, althans, eerst haal ik er water uit voor de planten en dan kiep ik m leeg. Even afspoelen en op de kop laten drogen.
Het was een zwembad van 20 euro. Er gaat best veel water in (ong 45 min de tuinslang erin) daarom doe ik er een paar dagen mee voor ik hem laat leeglopen. Nu is het een paar dagen geen zwembad weer, maar ik wil hem nog niet weggooien. Dan zou ik er een paar per zomer gebruiken...