Ik weet niet in welke rubriek ik deze vraag het beste kan stellen, maar ik wilde het eerst maar hier proberen. Mijn zoontje heeft op de peuterspeelzaal een klasgenootje waarvan de moeder is overleden. Nu willen ze met de hele klas een troostdoos maken voor dat jongetje (die is nu 3 jaar). Heel leuk idee natuurlijk, maar ik heb geen idee wat ik erin kan doen. Ze hadden als voorbeeld erbij staan: een knuffel met gedicht, een knutselwerkje met verhaaltje, een steen met gedichtje. Ik vind het wel leuk om een knuffel te geven, maar een gedichtje of een verhaaltje erbij vind ik erg moeilijk. Ik ken hem amper, want mijn zoontje zit nu net 4 maanden op de psz. Ik weet alleen dat de moeder is overleden aan kanker en dat het een "lang" ziektebed was. Hebben jullie ideeen? Ze zijn echt van harte welkom, want ik weet het niet
moeilijk inderdaad, wel mooi.. misschien heb je nog wat aan deze site? Ook al zijn veel dingen misschien voor volwassenen.. er staan her en der wel mooie tekstje bij/op... Troostgeschenk.nl
Misschien geen gedichtje erbij, maar bv. een kaartje met daarop een kort tekstje? Bv. dat de knuffel is om mee te knuffelen als hij verdrietig is en/of om op te kunnen slaan/mee te kunnen slaan als hij boos is en/of om tegen aan te praten als hij iets wil vertellen enz.?
Of misschien een mooi fotolijstje (eventueel door jouw zoontje laten beschilderen ofzo?), waar hij dan een foto van z'n moeder in kan doen.
een waterdicht fotolijstje A4-formaat voor bij het graf. Zo kan hij af en toe een tekening maken. Of een mooie doos(tranenkoffer) voor herinneringen in te bewaren. Of het kindje een keer meenemen naar een speeltuin etc. (ook om de vader wat te ontlasten). Een oppasbon voor de vader. Er is van Nijntje een boekje over rouwen 'lieve oma pluis' En hier vind je nog veel meer boekjes: Rouwverwerking - verlies - Prentenboeken voor peuters en kleuters
Een fotolijstje was een leuk idee, maar ik hoorde gistermiddag dat er in ieder geval al 2 andere kinderen dit deden, dus dat doe ik dan maar niet. Ik ga voor de knuffel met een verhaaltje zoals niekeKris vertelde. Dat is wel een leuk idee. Bedankt voor het meedenken, dat had ik echt even nodig