Ik heb altijd een rokje van badpakstof aan over mijn badpak. Heeft nog nooit iemand moeilijk over gedaan! En heb toch al aardig wat zwembaden zo bezocht. Het gaat vooral om het stofje, dus als ze moeilijk doen zou ik gewoon zeggen; voel maar mijn rokje is gewoon badpakstof
Maar kunnen jullie er nu mee zwemmen eigenlijk? Ik heb een soort lange wijduitlopende tankini en droog ziet dat er prima uit... maar als ik het water in ga bolt hij op of kruipt hij naar boven, blijft hij drijven.. ik heb er ruzie mee en het ziet er echt veel onflatteuzer uit dan een gewoon badpak in het water. Hebben jullie dat ook? Of heb ik een raar exemplaar?
ik zie regelmatig dames met zwemjurkjes in zwembaden op campings in Frankrijk. Zo lang ze van lycra (bikinistof) zijn is het ook helemaal geen probleem.
Haha dat is wel lastig.. ik heb zelf een los rokje ooit eens gekocht bij de Hema. En daar heb ik dat probleem eigenlijk niet mee, het zwiert wel rond me in het water en plakt ook wel aan mijn benen als ik eruit kom maar als ik het even lostrek van mijn benen dan hangt het rokje ook weer los. Dat het blijft drijven daar heb ik geen problemen mee. Maar bedoel je dan het gedeelte wat aan je bovenstukje vastzit van je tankini dat blijft drijven? Misschien is de stof een beetje te licht ofzo?
Ja het jurk-gedeelte blijft drijven. Volgens mij omdat er lucht in blijft zitten of eronder blijft zitten. Het is van gewoon badpakstof, het was ook niet heel goedkoop, ik had er meer van verwacht
En on topic; TS ik hoop voor je dat het allemaal lukt, en dat je lekker kunt zwemmen en genieten van je vakantie!
Update! Ik kom net uit het zwembad, het was zo fijn! Er stonden vier mannetjes toezicht te houden en ik ben er niet uitgegooid. Dus yay!!! Dank voor alle antwoorden!
Oh nog voor degenen die het wilden weten, het jurkje flapperde in het water wel ietsje om me heen, maar niet zodanig dat ik er last van had.
Ik zie dat je al vertrokken bent, maar ik hoop zo dat je het aangedurfd hebt en dat je het aan mocht! Ik heb sinds mijn zwangerschap enorme strae op mijn buik en ben ook nog veel zwaarder dan ervoor, maar heb er op Cuba toch voor gekozen om een bikini te dragen. Ik werd er eerst heel onzeker van, maar achteraf ben ik best trots. Ga ervoor!!
Ik had ook een zwempakjurk. Wel nog een oude versie uit 3 of 4 delen (rok, broekje, tankini, bakinitop). In het water had ik er totaal geen last van. Maar aan de kant ging het nat wel plakken. Hij is te klein geworden, anders had ik hem boven de andere pakken verkozen. Is zeker een aanrader, al helemaal als je hem uit 1 stuk kan kiezen. De tankini met rok is wel oke omdat je hem onder de rok kan stoppen, maar het blijft toch niet helemaal goed zitten.
@Victoria30 kan je dan niet beter een badpak nemen en het rokje erover doen? Dan blijft het zitten. Er zijn badpakken waar een extra laagje stof met plooitjes voor zit, zodat het afkleedt.
Ts, fijn dat je hebt gezwommen! Naar aanleiding van dit topic eens gegoogled op die badpakken. Er zijn wel mooie! Ik ben alleen ook zo dat ik erbij wil kunnen zwemmen. En ik vind badpakken uit twee lagen stof al irritant (bikini's draag ik zelden of nooit, vind ik ook niet fijn zwemmen), omdat de bovenste laag altijd 'beweegt', dat zul je met een rokje ed helemaal hebben.
Ja ik denk wel dat het moet kunnen als ik die maat weer heb. Het voordeel van de 4 delen was weer het dragen zoals je op dat moment zin in hebt.
Fijn dat je dat durfde Even inhakend op jouw post en algemeen op dit topic; laatst was ik nog in een zwembad en ik zag toevallig twee vrouwen lopen in zo'n jurkje. Mijns inziens hadden ze het niet echt nodig om veel te verhullen of zo. Maar ik ben natuurlijk niet de aangewezen persoon om daar iets van te vinden, fijn juist dat iedereen de keuze heeft! En even later zag ik ook een vrouw met een veel zwaarder postuur, die juist een weinig verhullende bikini aanhad, met van die touwtjes en weinig steun zeg maar. Ook daar heb ik niet per sé iets van te vinden. Ik wil maar zeggen; er is badkleding in zoveel soorten en maten als dat er mensen zijn. En ik denk ook eerlijk gezegd niet dat mensen zo enorm op elkaar letten als we vaak denken. Maar ik weet ook hoe het voelt om die gedachte wel te hebben (zelf ook erg lang gehad!)