Wij hebben een intex zwembad van 220x150x60 Inmiddels al 2 jaar in ons bezit. Afdankertje van een familielid, die er ook geen verstand van had. 'Te veel gedoe' zei ze. dus spiksplinternieuwe gekregen. Afgelopen zomer alle toebehoren aangekocht, zoals filterpomp, schoonmaakset, chloortabletten, skimmer, PHtester, en PHminus, afdekzeil en matten. Want deze zaten er niet bij. Vorig jaar 3 keer opnieuw water erin gedaan, omdat het me niet lukte om het water goed te houden. Hebben jullie tips? Hoe vaak een chloortablet in de skimmer? 1 tablet iedere avond? Hoeveel uur moet de waterpomp draaien? 2uur pd ? Hoe vaak ph waarde testen? En hoe op dat moment handelen met PHminus Ik lees zo zoveel, misschien hebben jullie ook hetzelfde zwembad en hebben jullie ervaring in het zorgen voor het juiste waterkwaliteit
Een chloorshock doet wonderen. Misschien niet de meest gezonde optie, maar dat heb ik op een gegeven moment gedaan toen t water elke keer troebel werd . t Werd gewoon een obsessie. Ik bleef testen, chloortablet extra, pomp 24 uur aan... Ons bad is 440x250. We hebben er dit jaar een zandfilterpomp opgezet met een hogere capiciteit. Die laat ik alleen draaien nadat er gezwommen is. Een paar uurtjes in de avond. Tot nu to kraakhelder water met 1 chloortablet in een drijver. Ik ga geen ph meer testen. Als hij weer troebel wordt gaat de pomp iets langer aan of een chloorshock. Ik ga niet meer mn zomer laten beïnvloeden door dat gedoe