Zwembadwater verwarmen

Discussie in 'De lounge' gestart door Jolina, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolina

Jolina Niet meer actief

Wij hebben ons zwembad weer opgezet. Het is een groot zwembad met veel water en deze heeft een lange tijd nodig om lekker aangename temperaturen te bereiken. Nu dachten wij aan een warmtepomp, alleen vraag ik me af hoe lang het duurt voordat je water dan aangenaam is of zijn er misschien betere methodes om je zwembad water te verwarmen ?

2. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Vuurtje eronder ;)

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij hebben vorig jaar ook gekeken voor een groot zwembad en toen zag ik bij de Wit in Schijndel zulke dingen: zonnecollector Nu staan ze niet op de site, dus ik weet niet of ze ze nog hebben. (vandaar de link naar Bol) Het voordeel hiervan, vind ik, is dat je geen extra stroom gebruikt voor verwarming, je zet het gewoon tussen de filterpomp en het zwembad.

Aangezien wij het vorig jaar toch maar bij een klein zwembad hebben gelaten, heb ik verder ook niet gekeken of het goed werkt. Mijn zusje heeft zo'n mat die je in de zon moet leggen bij haar zwembad gehad en op zich werkte dat goed, alleen heb je daar een behoorlijk oppervlak voor nodig. Zij wilden de mat dan op het platte dak van het schuurtje leggen, maar daar was de pomp die zij hadden niet sterk genoeg voor.

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Denk dat de makkelijkste methode is om een paar kokend hete emmers met water in het koude te doen. En zo het bad op thempratuur brengen. Zo dat de ergste kou er van af is. En de andere dag weer.

5. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Bij een groot zwembad van bijv 4000 liter water, merk je daar niks van hoor.

Wij hebben nu net een zwembad gekocht met filterpomp en verwarming op zonne energie. Het schijnt goed te werken. Elke dag wordt het water ongeveer 3 graden warmer schijnbaar. Maar zoals ik al zei, we hebben hem net gekocht en opgezet, dus het is voor ons ook nog even afwachten.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik heb ons zwembad maandag opgezet en heb er hoepels met daar omheen vuilniszak in gelegt. Je moet de vuilniszak er omheen nieten zeg maar. Moet zelfde werken als van die dure solar ringen. Verder heb ik onder het zwembad isolatie platen liggen van piepschuim om de wArmte er in te houden. Zojuist was het water 23 graden. Best netjes dus. Ongeveer 1/4 is heet water uitbrengen kraan. Rest ijskoud. Bad is 2 bij 3 meter.

7. Jolina

Jolina Niet meer actief

We hebben een zwembad van 3,66 bij 90 cm diep dus een paar emmers warm water gaan idd niks doen.

Net bij van Cranebroek geweest en daar is mij een solarsysteem aangeraden die je dan wel met een goede pomp moet gebruiken, een zandfilter. De capaciteit moet genoeg zijn van de filter, die pomp wat wij bij het zwembad hebben zitten zou niet genoeg capaciteit hebben....

8. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Wij hebben ook zo'n zonnepaneel, maar de pomp kan die niet aan. Nu staat de warmtepomp aan en ik hoop dat het water warmer wordt. Hij schijnt met de pomp 1 graad per uur te verwarmen.

9. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Hoepel, vuilniszak eromheen en goed aanspannen. In het zwembad leggen en het bad word verwarmd.

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    en dat met die hoepel werkt echt??

wat wij vroeger deden was een gewone pomp in het bad zetten... een lange tuinslang erop aansluiten en die over het dak van de schuur laten lopen..

pomp pompte niet zo hard... en de zon verwarmde het water dat door slang liep.. was altijd heerlijke temperatuur als dat weer in het bad teruggepompt werd..

Deel Deze Pagina