hallo allemaal Mijn zoontje is zestien dagen oud en het valt me op dat een van zijn oogjes vaak wat verder open staat als het andere. Als zijn oogjes dichtgaan dan blijft die ook net wat langer op een spleetje open staan. Zijn er meer babies die dit hebben of is het iets waar ik me zorgen over moet maken? Hij kan beide oogjes gewoon goed openen en ze bewegen ook gelijk verder. Verschil is ook niet heel extreem maar het valt me wel op.
jep hier eentje die met een oog open slaapt .... schrik me wel s te pletter als ik s avonds ga kijken bij m
Ik heb het zelf. een oog lijkt op foto's altijd wat kleiner dan mijn andere oog. visagist die mijn proef make up voor mijn bruiloft deed merkte het gisteren ook op. geen idee wat het is ik mankeer niks ben er tot nu toe nog gewoon 30 jaar mee geworden
Mijn dochter had het ook, vooral wanneer ze moe was. Cb zei dat dat te maken heeft met de spieren in het ooglid waarvan de een sneller ontwikkeld dan de andere. Dochter is nu 5 maanden en het is zo goed als weg nu.
Is het echt dat het ene oogje minder open gaat of zijn de oogjes ongelijk? Hier zijn de oogjes van dl namelijk ongelijk als gevolg van haar voorkeurshouding. Een kant van haar gezichtje stond/staat iets naar voren waardoor de oogjes ongelijk zijn. Het valt overigens 'normale' mensen niet op dat van haar gezichtje. Maar de fysio en kinderarts zien het meteen.
Thanks meiden! Nee het is echt dat de ene minder ver open gaat en degene die verder opengaat blijft soms ook op een spleetje openstaan. Moet over anderhalve week ook naar het consultatiebureau dus zal het daar ook eens voorleggen nog.
Onze oudste dochter had het ook heel duidelijk (althans voor ons) Je ziet het ook heel duidelijk op foto's van destijds. Bij haar lag het aan een ongelijke ooglidplooi. Ze is nu 9 jaar en je ziet er niets meer van. Mijn oudste zoon van 11 jaar heeft het ook.In real life zie je het niet maar wel altijd duidelijk op foto's.
Dochter had dat ook. Wij gingen toen naar een osteopaat voor haar reflux (dat hielp niks) en zij merkte het ook op, en heeft daar dus ook op gewerkt. Daar zagen we dan weer wel verandering: na enkele sessies is dat verschil grotendeels weg getrokken. Dus misschien is dat een optie?
Die van mij slaapt af en toe zelf met haar ogen open. Schrik me iedere keer te pletter Tot 3 maanden zijn de oogspieren ook nog allemaal flink in ontwikkeling trouwens! Oja, en ik heb ook een vriendin die slaapt met half open ogen en zij is kerngezond en heeft zelfs geen bril oid
Okay, gelukkig is het dus niet perse iets gevaarlijks. Ga het wel aangeven bij het consultatiebureau en houd het natuurlijk in de gaten. Maar ben nu wel gerustgesteld