Hallo, Mijn zoontje heeft al een tijdje moeite met het eruit krijgen van zijn ontlasting. Hij perst dan een aantal keren per dag en het doet hem ook pijn, want hij huilt dan een beetje. Dt duurt een paar dagen en dan komt het eruit en gaat het een paar dagen goed, om vervolgens weer moeite te moeten doen. Hij krijgt genoeg laxerend eten, fruit, groente, veel drinken, perperkoek etc. Banaan en appelsap etc. vermijd ik. Blijkbaar is het niet voldoende. Nog iemand tips voor me?
zwarte koffie op nuchteren maag doet wonderen nee hoor meid doe dat maar niet. werkt wel, maar is niet oz goed voor je kleine man. laat hem op nuchtere maag een bekertje lauw water drinken. dat is nog iets wat zou kunnen werken. ik hoop dat je de gouden tip vind. groetjes edith
sinaasappelsap vers geperst doe dat elke dag 1 sinaasappel en werkt gegarandeert na n paar dagen! en is nog gezond ook
Ik heb geen middeltjes wat je kunt gebruiken. Ik weet alleen dat je jouw kindje dan zeker geen eten moet geven waarvan de ontlasting dik wordt, zoals banaan! En als het echt te erg wordt zou ik even contact opnemen met de huisarts. Je moet denk ik voorkomen dat jouw kindje dalijk een 'angst' voor poepen gaat ontwikkelen!
suya, ze zegt juist dat ze geen banaan geeft.... misschien nog een beetje zemelen door zijn yoghurt? kiwi is ook laxerend trouwens.