Hai meiden, even voor de experts. Nu hebben mijn meiden maat 74/80 maar welke maat hebben ze nu in juli, dus over zo'n 4 maanden, passen ze dan al in 86/92? Wie weet dit?
Ik denk dat mijn zoontje zo'n 4 maanden met maat 80 heeft gedaan.. Hij kreeg afgelopen januari opeens een groeispurt, en zit nu in 86. Alsof hij een paar cm gegroeid is die maand. Dus in 4 maanden van 80 naar 86 kan wel. Maar of dat ook opgaat voor 74/80 naar 86/92, dat weet ik niet. Dat ligt ook een beetje aan hoe de kleding valt.
verschilt inderdaad per kind denk ik hoor! Mijn zoontje gaat nu pas naar 68 en heeft zo een 4 a 5 maanden in 56 gezeten!
Sjonge, ik zou nu nog niks kopen voor dan hoor! Als je nu uitgaat van hoe snel ze gemiddeld gegroeid zijn, kan het ook zomaar zijn dat ze een groeispurt krijgen en een stuk verder zijn dan jij gedacht had... zit je met je kleertjes die je dan niet kunt gebruiken... Sowieso passen die meiden van jou niet echt in de gemiddelde groeicurves he?
Als je kinderen een constante groeigrafiek hebben, dan kan je het wel kopen. Maar de meeste kinderen hebben dit nou eenmaal niet. Mijn zoontje heeft 5 maanden met 80 gedaan. In jouw geval zou ik maat 86 aanhouden en niet 92.
Jelle zit nu alweer 6 maanden in maatje 80. Hangt ook wel van de leeftijd af denk ik, en per kind verschillend inderdaad.
zat even te kijken naar die rompertjes van de hema die zee nu in de aanbieding hebben en dat is maat 86/92. Hopelijk hebben ze wel maat 86 in de zomer. heb in de aanbieding zo ontzettend leuke korte broeken gekocht, kon ze niet laten liggen
korte broeken kun je wel kopen hoor, doe je er gewoon een riem om en zijn ze misschien 3/4 niemand die het merkt Groetjes anita
hahahaha, het zijn hotpants dus moet lukken ja. jurkjes lukken ook wel altijd. heb alleen ook spijkerbroeken van noppies liggen. 80 valt echt klein en die zit al redelijk strak. maar 86 is inmens groot lijkt wel. heel apart. maar die kunnen ze het hele jaar door aan, dus dat geeft niet
Mmm... Ik vraag me dit eigenlijk ook af. Mijn zoontje is nu 10 weken en heeft maatje 62 en we gaan nu langzaam naar 68. Ik zie allemaal leuke zomerjasjes en wil nu eigenlijk mijn slag slaan voordat alles uitverkocht is. Maar hoe lang zal hij nog in 68 blijven en hoe lang in 74? Ik heb echt geen flauw idee. Ik koop zo'n jasje het liefst iets te groot, want dan gaat ie makkelijker aan. Nu kan ik hem waarschijnlijk gebruiken vanaf maart/april, dus ik moet weten welke maat hij dan heeft en iets groter kopen. Hetzelfde probleem heb ik met z'n winterjas. Ik heb een 68, maar die valt een beetje strak en klein en is nogal moeilijk aan te doen. Nu heb ik een leuke gezien in 74, maar die valt klein. Dus ik kan hem misschien beter in 80 kopen, ook omdat hij zo snel groeit. Maar misschien is ie dan weer te groot... Naja, heel lang verhaal om dus te zeggen dat ik geen flauw benul heb hoe ik met die maten om moet gaan... Ik heb de groeicurve al zitten bestuderen en als ik dan naar de bovenste lijn kijk, zou hij ongeveer 74 moeten hebben in de zomer. Maar in hoeverre kan je daar nou vanuit gaan?
mijn dochter heeft maar heel kort maat 80 gehad en zit nu alweer in 92 en soms van truitjes al 98. ze draagt hoofdzakelijk 92 en heb voor de zomer al wat gekocht voor 92 en een beetje 98. ik hoop dat ze niet te snel meer groeit want het is al z''n lange en heb me vaak bekeken en dus te klein gekocht. koop nog niet te veel in zou ik zeggen. ze kunnen een groeistop hebben maar een een flinke groeispeurt als je toch wat wilt kopen zou ik een maatje groter pakken en echt niet te veel al is dit soms moeilijk haha groeigrafiek gaat tot nu toe ik een mooie rechte lijn omhoog en alicia heeft niet echt een groei op stop speurt gehad maar toch doet ze met de ene maat langer dan de ander. 86 en 92 schele trouwens wel enorm
Britt zit nu in 86 maar sommige dingen vallen heel groot en andere weer klein. Ik zou gewoon nog even wachten tot het april-mei is en dan pas kopen. Straks heb je van alles liggen en passen ze er miss niet meer in. Maar ja als je leuke dingen ziet er die zijn er dan niet meer
noa zit nu in maat 74 en van de zomer denk ik maat 80..dat is toch gemiddeld? 1 jaar en maat 80? ik zou idd als ik jou was en je koopt wat eerder 86 dan 92 kopen 86 zitten ze nl heel lang in volgens mij
Pjew, dat kun je echt niet voorspellen! Het kan hard gaan, maar ook kunnen ze best nog een poosje blijven hangen in een maatje. Ik wacht tenminste nog maar een poosje. Pas als z'n winterjasje krap gaat zitten, ga ik denken aan een nieuwe. (of het moet hoogzomer zijn, hihihi)