Wij wonen in Spanje en mijn dochter van 3 en een half gaat sinds een week naar de basisschool. Ik ben voor thuis opzoek naar Nederlands lesmateriaal of werkbladen. Ik ben niet van plan om haar grootschalig les te gaan geven ofzo . Kent iemand een leuke site waar leuke (speelse) werkbladen te vinden zijn?
JufSanne.com lesidee voor kleuters en het basisonderwijs - werkbladen, spellen, downloads, thema's, boekentips, versjes, traktatie op deze site is echt veel te vinden, mijn dochter vindt het erg leuk om met zo`n opdrachtje bezig te zijn.
Als het je erom gaat om je dochter Nederlands te laten leren, zou ik eerder voor Nederlandse prentenboeken gaan. Je kunt ze natuurlijk gewoon voorlezen, maar je kunt haar ook aan laten wijzen (Waar is de kikker?) of dingen laten benoemen. Peuters en jongste kleuters werken nog niet zo heel veel met werkbladen, dus ik denk dat het moeilijk is om daarvoor iets te vinden.
Yolanthe,thanks ! Die site is hier (op mijn werk)geblokt, ik zal straks een thuis gaan kijken. Tupp,ik heb wel prentenboeken maar het lijkt of ze daar een beetje op is uitgekeken.
En digitale prentenboeken? Ook heel leuk, kijk eens op digitale prentenboeken :: digitaleprentenboeken.yurls.net dasr staan een heleboel links naar digitale prentenboeken. Niet alle linkjes werken meer, zie ik net. Maar het helpt je wel op weg denk ik.
Hier op school maken ze ook gebruik van cyberkidz.nl. Daar staan spelletjes, lesdingen ed voor groep 1 t/m 8.
Mijn favoriet staat er al tussen: www.jufjanneke.nl Ik merk dat de juf ook haar inspiratie hiervandaan haalt
Heb pas Bobo's leerwereld ontdekt, speciaal voor groep 1 en 2. Mijn dochter van bijna 4 vindt de opdrachten erg leuk om te doen.