Hier hoef je echt niet te gaan zwemmen als de kleine nog geen 12 weken is. Ook in de plaats waar ik eerder woonde (andere kant van nederland) mocht het pas vanaf 12 weken. Dus ja, op sommige plaatsen zal het wel anders zijn, maar dit is mijn ervaring.
ik zwem heel regelmatig met Ties sinds hij 5 maanden is, daarvoor vond hij er niets aan. ik houd hem gewoon vast. pas deze zomer gaat hij in een band.
Ik heb thuis twee zwembanden. De eerste is van Nijntje, die vond ik erg handig toen Alexandra kleiner was (ben vanaf 3 maanden met haar wezen zwemmen). Het fijne van deze band is dat je er zelf ook in hangt en daardoor je baby beter in de gaten/vast kan houden. Helaas weet ik niet waar je 'm kan kopen, ik heb 'm gekregen.
Met 10 weken ben ik al voor het eerst wezen babyzwemmen met mijn zoontje. Het mag hier al meteen na de geboorte, maar er wordt geadviseerd te wachten na de 1e inentingen en die zijn bij 2 maanden. Mijn zoontje vindt het heeeeeeeerlijk! Ik heb wel een zwemband gekocht voor tot 11 kilo (het is even zoeken, maar ze bestaan wel degelijk!), maar nog nooit gebruikt. Gewoon vasthouden, heb je ook huid-op-huid contact met je kindje en hem/haar lekker dichtbij je. Wellicht is het leuk vóór je vakantie alvast een lesje babyzwemmen te doen. Dan weet je ook een beetje hoe je kindje erop reageert en wat je met je kleintje in het water kan doen. Persoonlijk zou ik wel alleen gaan zwemmen waar het water lekker warm is, dus of met babyzwemmen of in een subtropisch zwemparadijs ofzo.
Ik ben met de oudste vanaf 10 weken gaan zwemmen, toen had ze 2 inentingen gehad. Wij hadden zo;n band van Nijntje, maar die is kapot gegaan en mag niet meer verkocht worden. Ik heb nu bij HEMA een band gekocht (knaloranje) die is tot 11 kilo.