smakkend,klakkend geluid,met knuistjes bij haar mond.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mariska1976, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Mijn dochter is nu 3 maanden oud.Einde van vorige week hoorde mijn man bij haar een soort van klakkend/smakkend geluid.
    Om half 6 heb ik mijn dochter een volle fles voeding gegeven,laten boeren.Nou ja,jullie kennen dat ritueeltje.
    Rond half 7 kijk ik naar haar in de wipstoel en ik zie haar ook klakken/smakken,klein stukje van de tong steekt uit en ze likt aan haar knuistje.Betekend dit dat ze gaat duimen???
    Zo ja,hoe kan ik haar de fiep aanbieden.Want in het begin pakte ze die wel en nu zo nu en dan.
    Graag wat ervaringen en tips

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    vanaf deze tijd gaan de speekselklieren ontwikkelen + ze gaan hun handjes ontdekken.. oftewel: Alles gaat in de mond, óók de handjes.

Hier nog weleens frustratie (gehad) als ze haar héle handje er maar niet in kreeg :D .

Onze oudste vind het maar niks - dat gesmak en gesabbel op die handjes - want zodra de jongste de hand van de houdste (of van ons) te pakken krijgt, gaan óók die gelijk naar haar mondje. En brrrr die natte handjes van haar zusje vind ze zó vies!

Maar het hoort er dus bij hoor. Hier heeft ze wel een speentje, maar dan nog dan 1 vinger, dan 2 in haar mondje, dan haar hele handje...

Volgens mij zegt het niets over wel of niet duimen.

3. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    hahahahah,ik herken het niet van de oudste.
    Die stopte van een op andere dag haar duim in haar mond.en daarna andere dingen.En ik heb bij haar geen smakkend geluid gehoord.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    vanaf die tijd gaat alles in de mond maar dan ook echt alles.. onze dochter duimt wel overigens maar dat deed ze al eerder..

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier ook! Van handjes ondekken door te kijken... daarna de vuistjes sabbelen met behoorlijk hard smakken... nu vingers er zo vermogelijk in en zijn speenknufje, vingers bij de flessenspeen, vingers erbij bij de fiep en dat bijna de hele dag! :D

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier al een aantal weken, hoor hem soms in zijn bedje luid smakken en 'hmmm' mompelen na een voeding voor hij in slaap valt. Erg schattig :D

7. misa

misa Niet meer actief

Hier ook al een aantal weken alles in de mond... Alles nat...! haha!
    En duimen doet hij ook, maar dat was daarvoor al. :)

8. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    ik geloof dat de oudste ging duimen met 2.5 maand,.Zij doet het gelukkig nog niet.:cool:
    Ik ga maar van de week iets kopen,om in haar mondje te stoppen.We hadden wel iets,maar dat is op de dag van de doop(pas erna achter gekomen) door 1 van de 2 peuters stuk gemaakt.

9. adi

adi Niet meer actief

Ik zou niks speciaals kopen om in de mond te stoppen hoor. Bij de meeste kindjes werkt dat niet zo, of je bedoelt een speentje?

Wij hadden hier ook allerlei bijtringen en dat soort dingen, maar ze wilden vooral op handen sabbelen, ook op onze handen.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Vanaf 3 maandjes jong begon hier ook het handjes sabbelen en gekwijl!

11. Isis26

Isis26 Niet meer actief

De jongste begon met 3,5 maand te duimen. De oudste heeft dit nooit gedaan maar stopte wel met 3 maanden constant zijn handen in zijn mond

12. MamaPetra

MamaPetra Lid

11 mrt 2011
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier exact hetzelfde, ook met klakken en smakken... Handen zijn heel erg interessant... Ze ligt in een Puckababy te slapen, maar sabbelt er doorheen (fijne natte plekken links en rechts, hihihi)... Ook begint ze steeds meer te lachen, echt leuk hoor!!! Een speen wil ons meisje niet, ze spuugt hem altijd uit, dus die ligt nu in een lade... Verder nog geen speeltjes die ze pakt, behalve zo'n tutteldoekje maar ze heeft nog niet ontdekt dat ze die ook in de mond kan doen, ben benieuwd hoe lang dat nog duurt...

13. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik heb geen ervaring.. ik lees alleen mee om mij in te lezen haha.
    Maar in mijn boekje staat dat het symptonen zijn dat de baby honger heeft.. Ha. Nu lees ik dat, dat het niet altijd hoeft te betekenen ;)

14. Babel44

Babel44 Niet meer actief

En het ontdekken van hun mondje en wat daarmee kan: smakkende geluiden maken en klakken, tong over de lip vouwen en hard weer "lostrekken", raar en interessant gevoel en geluidje natuurlijk!

15. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    En dan al bellenblazend "ppppfoee" zeggen :D

Of op de buik liggend al kletsend en sabbelend her en der een kloddertje kwijl verliezen :D Zó druk oprichtend dat ze vergeten te slikken haha!

Deel Deze Pagina