wat vraagjes baby 7 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kittysocks, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kittysocks

5 jan 2014
    83
    1
    6
    zoon
    spijkenisse
    Hallo iedereen,

ik ben het zo gewend om bij elk kikje wat J geeft te rennen;) om zijn speen erin te doen, als ik hem in bed leg huilt hij of niet, of pas na een kwartier of gelijk, niet echt huilen maar meer jammeren zeg maar. Maar sinds een week merk ik dat als ik binnenkom dat hij al bijna slaapt, dan is hij zachtjes aan het jammeren maar zijn oogjes al bijna gesloten en t wordt opeens stil, maar als k aan kom rennen met de speen al klaar en hij ziet me opeens gaat hij dus echt huilen. Moet ik hem die 5 minuutjes jammeren maar gewoon laten doen tot het overgaat naar huilen en dan pas gaan of zal ik gewoon elke keer gaan kijken?

Nu mijn tweede vraag, mijn zoontje van 5 moet om half 9 op school zijn, baby is half 8 wakker dus dan breng ik grote broer naar school en doe ik boodschappen en als ik thuis ben gaat baby naar bed. Om 12 uur moet ik hem weer ophalen en gaat baby weer mee en dan om 13.10 moet broer weer naar school maar dan is baby ondertussen al een half uur aan t huilen omdat hij naar bed wil. Ik woon 2 hoog zonder lift dus ik moet baby altijd uit bed halen, naar beneden in de kinderwagen en dan is hij dus weer wakker. En om 15.15 broer weer halen. :)
    Nu woon ik niet ver van school, t is de straat uit, oversteken en dan ben je er, 10 seconden lopen ofzo. Ik zit er nu aan te denken om broer alleen naar school te laten gaan ( ik kan hem volgen door uit t raam te kijken) of om baby dan in bed te laten en broer tot t einde van de straat te brengen en dat hij zelf naar de overkant loopt en naar de klas gaat en de ophaalmomenten haal ik hem wel met baby. Maar dan heeft baby 2 goeie on onderbroken slaapjes en 2x wakker maken of even wakker blijven.. lastig hoor, hoe doen jullie dat? :( Ik merk gewoon dat baby echt op tijd in bed moet anders slaapt hij dus niet meer en gaat hij alleen maar huilen waardoor ik dus geen tijd meer heb voor oudste als hij thuis is.

2. uhuumau

uhuumau Actief lid

28 apr 2014
    152
    0
    0
    Wij zijn daar ook ineens mee gestopt. Elke keer het speentje geven enzo. Wij hielden de "10min norm" aan. In het begin duurde 1min wel 10min. Maar na lang volhouden kwamen we erachter dat ons mannetje zichzelf inslaap jengelt. 7/8 min en hij slaapt!

Kun je goed met mede-moeders uit je zoontjes klas? of miss woont er iemand bij je in de straat die hem mee kan nemen?
    En de boodschappen, doe je die elke dag? Ik doe bijv. als mn vriend thuis is, 2x per week ong.
    Welke babyfoon heb je?

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Is een draagdoek een idee?

ja dat huilen zou ik dan laten als hij inslaapt.

4. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    En als het niet zo ver lopen is, kan de babyfoon het aan qua afstand? Of dat je met de babyfoon op net bereikbare afstand meeloopt met zoontje.

En van dat speentje: zoonlief heeft nooit een speentje willen hebben. Maar eerder was ik er ook bij elke kik. Tot we erachter kwamen dat hij zichzelf ook in slaap jengelde..

5. kittysocks

5 jan 2014
    83
    1
    6
    zoon
    spijkenisse
    Bedankt voor de reacties! :D
    ik moet hem idd maar even laten jammeren denk ik, anders stoor ik m telkens.
    Ik vraag wel eens aan een moeder die achter mij woont om mijn zoontje mee te nemen van school naar huis als J slaapt maar ik vindt t zo vervelend om elke keer te vragen, daarentegen passen we wel af en toe op haar zoontje. En voel me best schuldig dat ik aan mijn zoontje vraag om dat stukje alleen naar de klas te lopen, hij is tenslotte ook maar pas 5, toch doe ik het hoor af en toe, maar als ik m kan brengen voelt dat veel fijner.:) wat is een handige draagdoek? Misschien dat is proberen inderdaad. Ik heb een babyfoon met 300 m bereik en dat haal ik makkelijk gelukkig maar ja.. ben ik er toch niet helemaal bij. Voel me schuldig over alles.. baby alleen laten voor paar sec, zoon alleen naar klas laten lopen, andere moeder vragen. Ik vraagme soms af waar ik aan ben begonnen ookal bn ik super super blij met mijn kinderen, tis zo lastig af en toe he..;)

6. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik zou t niet doen, alleen laten. Zelfs niet voor 2 stappen. Ik ben er erg strikt in nl. Ik woon ook in een flat en ik breng geen vuilniszak naar beneden als ik alleen ben. Je kan iemand vragen en uitleggen dat je baby slaapt.

7. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Als de school echt zo dichtbij is, dan zou ik dit ook doen mbt het brengen. Dan kan je kleintje lekker in bed blijven liggen.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Een baby van 7 weken zou ik niet laten huilen, of het moet een inslaapjengeltje zijn. De speen teruggeven zou ik ook gewoon doen als hij daar behoefte aan heeft, er komt vanzelf een tijd dat hij hem zelf kan terugvinden.
    Snap niet dat sommigen dit zien als teveel moeite. Ze zijn maar zo kort zo klein.

Qua weg zijn zou ik zo'n kleintje nooit alleen laten, ook niet met de babyfoon. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets zou gebeuren. Gewoon hem meenemen in de draagdoek. Slapen de meeste kinderen ook prima in en je bent mobiel. Of hem in de wagen laten slapen en dan als je thuis bent het slaapje af laten maken in de wagen. Niet elk slaapje hoeft in bed. Zo leert je kind ook ergens anders slapen en dan kan je daar weer je voordeel meedoen.

9. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik zou hem niet alleen laten hoor thuis. Kan hij Misschien overdag in de kinderwagen(bak) slapen? Als je je zoontje naar school brengt, kun je de kleine gewoon zo meenemen.

10. Uiltje84

Maar ze woont op 2 hoog zonder lift. Dus ben je ik weet niet hoe lang bezig met je kinderwagen naar beneden brengen. Dan moet je heen en weer lopen om eerst het onderstel en dan de reiswieg naar beneden te brengen. Dus dan is het ook onvermijdelijk om even je kind alleen te laten. Opgeteld is TS dan veel langer bezig en laat ze ook haar kind alleen.
    Ik ben kennelijk een van de weinigen, maar ik zou het echt geen probleem vinden om mijn baby 3 minuten alleen te laten met de babyfoon erbij. Thuis ligt mijn baby ook 2 hoog. Dan ben ik er misschien een halve minuut sneller dan TS die vanaf de straat naar 2 hoog moet.
    Zoals je al zei TS, je zoontje wegbrengen tot het punt dat je de school ziet en hem dan zelf de school in laten lopen. Zo zou ik het persoonlijk doen. Het ritme van slaapjes zal de komende tijd nog veel veranderen, dus wellicht is het maar een probleem van korte duur.

11. Uiltje84

Als je wel je zoontje mee wil nemen, dan zou ik hem gewoon in je armen meenemen, of in de draagdoek. Het zou mij te veel moeite zijn om voor een ritje in de straat de wagen mee te nemen. Maar het is natuurlijk allemaal persoonlijk.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Maar zo"n kleintje kan prima wakker worden en dan zou ik niet willen dat ik buiten de deur sta, hoe kort ik ook weg ben.

Het is inderdaad persoonlijk, maar ik heb ook een jaar overbrugd op 4 hoog met een piepkleine lift waar de kinderwagen onmogelijk inpaste. Dus dochter in de reiswieg laten staan in het appartement, onderstel inklappen en met het onderstel naar beneden, onderstel uitklappen, terug naar boven, met de reiswieg in de lift terug naar beneden en de reiswieg op het onderstel zetten. Ik liet mijn dochter niet echt alleen want ik was al die tijd in de lift/gang.

Nu snap ik dat het nog lastiger is als je geen lift hebt, maar alles went.

13. uhuumau

uhuumau Actief lid

28 apr 2014
    152
    0
    0
    Ik zou hem ook niet alleen in huis laten, ook al heb je de babyfoon bij je. Draagdoeken gebruik ik niet dus kan ik je mn mening niet over geven, al lijken ze me wel ideaal! En als je toch al af en toe op dr zoontje past zou jou zoontje best met dr mee mogen lopen. Al is het maar tot het begin van de straat dat jij bij de voordeur staat. Zou het toch eens aan haar voorleggen. ;)

14. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Inderdaad :) kan het niet beter verwoorden. En inderdaad, speen teruggeven deed ik ivm verborgen reflux wel 15x per slaapje van 1,5 uur. En ik deed het met liefde. Met een maandje of 7,5 kon ze m zelf indoen en terugvinden.

15. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0

Volgens mij heeft ts het ook niet over laten huilen of over dat ze het te veel moeite vindt. Maar wel dat ze denkt dat ze hem mss stoort in zn in slaapval proces. In slaap jengelen is wat amders dan huilen. Ze geeft aan dat haar baby pas gaat huilen als zij te snel met de speen binnen komt en hem stoort.

Ts jengelen kan denk ik geen kwaad. Hier ook een zoon die zich een hele tijd in slaap jengelde. Als ik merkte dat het jengelen te lang duurde of over ging in huilen stond ik er wel meteen naast. Maar slapen is ook belangrijk:)!

Deel Deze Pagina