Hallo allemaal, Mijn dochtertje is bijna 2 jaar en ongeveer 12 kilo. Ze past niet meer in de babyzwemring, dus moeten we op zoek naar iets anders. Nu zag ik op internet floatsuits. Zien er best aardig uit, maar de prijs is minder aardig gezien de frequentie waar hij waarschijnlijk gebruikt zal worden. Nu vroeg ik me hoe jullie dat gedaan hebben met jullie peuter? Groetjes Bonnie
Hoi, Mijn dochter is inmiddels 26 maanden en zwemt met bandjes, geen suit of iets dergelijks. Ik vind het meer een belemmering dan een veiligheid. Ik zag afgelopen donderdag in het zwembad een kleintje in het pierebad ermee, hij viel op zijn kont en kukelde achterover maar kwam niet meer overeind met zijn suit aan. Voor mij een bevestiging dat ik het niet voor mijn dochter wil. Bandjes gaan prima, je laat ze toch niet alleen zwemmen
Bandjes! Er is natuurlijk voor beide wel iets te zeggen maar een floatsuite vind ik 'onnatuurlijk'... even uitleggen. Een kind heeft amper door dat hij zo'n ding aan heeft en leert daarmee dus ook niet dat hij niet kan zwemmen. Ook zie ik dat met een floatsuite er eigenlijk niets meer gedaan hoeft te worden, en met bandje nog wel. Ook zijn ouders minder oplettend met een floatsuite (zal zeker niet voor iedereen gelden maar helaas zie ik het vaak)
gewoon er goed bij blijven voor vakantie hebben we van die armbandjes maar zowel dochterlief als wij vinden die niet extreem handig. ook in de speeltuin zijn ze verplicht als er badjes staan overigens. (en dat is ong. altijd met mooi weer) maar in het zwembad pak ik meestal gewoon zo'n setje kurkjes.. dat werkt ook prima en is veel minder onpractisch. En er gewoon altijd bij blijven natuurlijk Ik ga dus niet naast het zwembad een bakje koffie drinken terwijl anne zwemt.. want ZO goed zijn die kurkjes nou ook weer niet (en met die armbandjes blijft ze echt drijven.. al zou ik er dan ook gewoon bij blijven )
Onze dochter zwemt eigenlijk altijd met bandjes (niet dat we zo vaak gaan hoor) sinds ze anderhalf is. Gaat prima! Gebruiken we we alleen in het diepe bad.
Wij hebben deze: Walmart.com: Finis WyLAND Medium Swim Vest, Sunset Red: Fishing & Marine Ideaal omdat wij heel veel zwemmen, waterparken met glijbanen doen etc. Daarbij mogen ze in de waterparken waar wij gaan in Florida enkel met zo'n vest zwemmen.
Dat ziet er beter uit dan de opblaasbare zwemvesten die je hier ziet. Met deze kunnen ze niet op hun rug of buik komen te liggen, waardoor ze niet meer overeind komen? Ben ik wel even benieuwd naar (dat is namelijk wel het linke van de opblaasbare zwemvestjes die we hier soms zien) Ik kan me voorstellen dat zwembandjes geen optie zijn voor van die waterparken... Die zijn daar niet echt tegen bestemd denk ik. Voor het gewone zwemmen hier, zijn ze echter perfect vind ik
Die opblaasbare zijn ondingen, deze zijn heel fijn, ook in een golfslagbad met golven van 4 meter hoog die je 3 jarige compleet omver gooit Hij kon gewoon omdraaien en weer opstaan. Oh en mijn jongste heeft ooit eens zijn tanden gezet in die vleugeltjes, en dat overleven ze niet
Hier ook zwem'vleugeltjes' en zo'n zwemband om haar middel in het diepe, dan kukelt ze niet zo makkelijk om. In het peuterbadje alleen de zwembandjes, is vaak ook verplicht!