Wanneer auto zit verhoging?

Discussie in 'Verzorging' gestart door tinkerbel, 13 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Weet iemand vanaf wanneer mag je kind over van een auto stoel naar z'n auto zit verhoging? Snappen jullie wat ik bedoel?;)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk dat je een groep 2 stoel bedoeld? Dus een zitverhoger met rugleuning?

Wij hebben die net een paar weken in de auto staan. mijn jochie is ruim 3, en redelijk gemiddeld qua gewicht.

In principe mag je die gebruiken zodra je kindje boven de 15 kilo is (nr1 stoel gaat vaak tot 18 kilo).
    Ook moeten ze wel redelijk stabiel zijn. Je kunt een hele zware dreumes hebben, maar ze moeten wel echt stevig kunnen zitten.
    En ze moeten blijven zitten. Ze zitten dan vast in de gewone gordel, dus niet meer zo strak als in de nr1 stoel..

Maar het hangt dus in ieder geval van het gewicht af..

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ook zonder rugleuning mag va 15 kg. ( tot 36)

Ik heb er nog 2 te koop. Helemaal nieuw.

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn ouders hebben een nr2 voor mn dochter, ze is 1.02m en 15kg, maar ik vind haar daar eigenlijk nog een beetje te jong voor. Het is maar voor af en toe, dus dan is t niet zo erg, maar voor lange afstanden pak ik toch mn eigen nr1 stoel mee.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Klopt, maar dan zitten die gordels zo raar. Bij een rugleuning loopt de gordel vaak beter over het schouder. Zeker als ze nog niet zo groot zijn is dat wel een pluspunt.

6. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Bedankt dames. We beginnen gewoon te merken dat de autostoel die hij nu heeft een beetje te klein wordt. Hij zit er zeker op lange afstanden gewoon niet lekker meer in. Terwijl hij toch heel slank is. Misschien valt het autostoeltje gewoon wat kleiner.

7. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier vanaf zijn 2de jaar,
    maar hij was dan ook al 1m01 en 23 kilo.

Als je kindje lichter fan 15 kilo weegt kan je beter nog een andere stoel nemen,de gordel werkt pas bij een gewicht vanaf 15 kilo.

Nu zit hij er nog steeds in maar word te lang voor die stoel want je kan de hoofdsteun niet hoger maken,wel jammer.

Deel Deze Pagina