Zwembandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jedine, 9 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Morgenvroeg ga ik voor t eerst zwemmen met mn dametje van 15mnd, ze is dol op badderen in t grote bad en zodra ze water ziet, invlusief regenplassen duikt ze er t liefst in. Ik had eigenlijk allang willen babyzwemmen maar dat is hier op lastige dagen/tijden voor ons.

ik heb met dr geboorte n zwemring gehad waar ze in kan zitten maar ze loopt veel liever, nu zat ik ineens te denken moeten ze in n kikkerbadje/babybad/pierenbadje zwembandjes aan want die heb ik eigenlijk helemaal nog niet....

2. Storm

Storm Niet meer actief

In de meeste zwembaden is het verplicht dat kinderen zonder diploma bandjes dragen.

3. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Kinderen die kunnen lopen moeten verplicht zwembandjes om. Ik was laatst in een ander zwembad dan normaal en daar stond gewoon een bak vol met bandjes om te gebruiken. Je zou even kunnen bellen of jullie zwembad dat ook heeft? En anders dus eerst even langs de winkel.

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hier zijn zwembandjes verplicht, of als ze klein zijn een een band, maar een combinatie van band en bandjes mogen weer niet als ze gaan duikelen.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Vaak verplicht (gelukkig!). Meestal kan je ze ook wel lenen of kopen in het betreffende zwembad, dus komt wel goed ;) Veiligheid voor alles, helemaal als ze lopen zijn ze er zo vandoor.

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Bij ons in het zwembad is het niet verplicht, en als ik ga babyzwemmen zie ik nooit kindjes met bandjes, ook de kleuters niet. Kinderen worden voor mijn gevoel zonder bandjes vrijer in het water, en schrikken niet als ze koppie onder gaan. En hoe doe je dat dan met onder water zwemmen? Mijn dochter gaat heel veel onder water met zwemles.

Als wij gaan vrij zwemmen in de vakanties en het overvol is in het bad dan gebruik ik de swimtrainer in het diepe bad. In het peuterbad gewoon zonder iets.

7. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Welk zwembad ga je?

Hier in de buurt (ver bij jou vandaan) is het bij het ene zwemband niet verplicht maar kosten de bandjes in het zwembad 3 euro!!! Duur dus.
    Bij het andere zwembad liggen ze klaar en hoef je ze niet zelf mee te nemen.

Veel plezier!!!

8. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik zet dr gewoon in dr zwemring, kjk daar of zwembandjes verplicht zijn en of ik ze kan kopen.
    Als ze zonder mag heeft ze geluk want ze wil t liefst los los los en looen lopen lopen

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er is wel een verschil tussen 'zwemles' (wat baby- en peuterzwemmen tenslotte ook is) en vrij zwemmen. Bij ons zwembad dragen de kinderen bij baby- en peuterzwemmen helemaal niks. Maar: dan ben je er in een kleine groep constant 1 op 1 mee bezig onder controle van een badmeester of juf die op dat moment nergens ander op hoeft te letten dan die groep. (Vaak in het wat kleinere en overzichtelijke doelgroepenbad.) En die ook nog precies weet welk kind bij welke ouder hoort.

Tijdens het vrij zwemmen loopt er ook wel personeel rond. Maar vaak moeten die op meerdere baden letten. Ze weten minder goed wie bij wie hoort. Ouders hebben soms meerdere kinderen bij zich. Of de moeders in het peuterbadje zitten lekker even met elkaar te kletsen, terwijl hun kinderen spelen. Al met al voor iedereen een stukje minder overzichtelijk.

En dan kun jij zeggen "Maar ik let wel goed op mijn kind." En dat is vast waar. Maar aangezien een badmeester dat niet zo 1 2 3 kan inschatten, kiezen de zwembaden er gelukkig meestal voor om bandjes of vestjes te verplichten.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Hier bij het babyzwemmen krijgen de kindjes bandjes om vanaf het moment dat de armpjes groot genoeg zijn;)
    De babygroep dus niet, in de dreumesgroep wisselt het. Kurkjes hetzelfde, als de rompjes er ruimte voor hebben. Zo kunnen de kindjes wat meer zelf 'zwemmen'. Aan het einde van de les gaat altijd alles af zodat de kindjes niet een vals gevoel van veiligheid krijgen en ze weten dat ze dus niet vanzelf blijven drijven.

Voor vrij zwemmen is het in de meeste zwembaden verplicht, snap ik wel, alleen vond mijn dochtertje die dingen echt niet leuk in het pierenbadje met 20 cm water en waar wij als ouders beide bij waren, ze had er meer last van en toen vond ik het ook echt onzin, maarja..
    In het grote bad en als het heel druk snap ik het wel.

Een collega van mij was laatst te zwemmen met haar kids toen ze ineens naast zich een kindje onder water zag drijven.... Niemand had het gezien en het was hardstikke druk in het zwembad. Gelukkig zag zij hem dus en was het net op tijd voor dit kindje... Tja had die maar bandjes om gehad.. Was een jochie van een jaar of vijf.

11. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ze heeft lekker in dr zwemband gedobberd en ze is er ook uitgeweest lekker bij mij. Ik laat dr sowieso nog niet los, lopen in t water is toch anders dan op de grond en ze loopt pas 4wk

Heb wel bandjes van n vriendin geprobeerd die zijn vanaf 9 kilo, ze weegt er net 10 en de bandjes waren dr echt te groot...

Bij ons is t voor de kleintjes nog niet verplicht maar zodra ze zelf t water in kunnen/gaan wel.

Ze vond t geweldig, was al aan helemaal enthousiast toen ze al dat water zag en er in was natuurlijk helemaal leuk, lekker spetteren hoe harder hoe leuker, ze doet zelfs zelf dr gezicht onder water! De nieuwe Ranomi Kromowidjojo haha

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Leuk! Fijn dat het zo gezellig was.

Deel Deze Pagina