Wasbare luiers voor de nacht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door username, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Onze dochter lekt vaak door 's nachts. Vannacht bijvoorbeeld werd ze rond middernacht wakker en was ze flink nat. Haar slaapzak ook. Toen sliep ze net 5 uurtjes.
    Ze weegt 13 kilo en draagt overdag maat 4 luiers en in de nacht Baby Dry maat 5. Ze slaapt op haar buik.
    Omdat ze zo vaak doorlekt ben ik gaan zoeken en kwam ik dit tegen:
    Bamboe nachtpakket - 14%

Wie heeft hier ervaring mee? Het klinkt goed. We kunnen wel weer een ander merk luier proberen, maar ervaring is dat dat het probleem niet oplost. Vandaar dat we kijken naar wasbare luiers voor de nacht.

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Bamboe luiers doen 't heel goed voor de nacht.
    Wij zijn weliswaar geen fan van 2-delig en gebruiken LL pocket luiers met bamboe boosters, maar dreumes is hier een flinke plasser en haalt altijd zonder lekkage een hele nacht. Ik verschoon 's nachts om half twaalf en dan kan de luier mee tot een uurtje of zeven in de ochtend.

3. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Thanks voor je reactie.
    We overwegen tweedelig juist om niet in de nacht te verschonen.
    Dochter heeft al heel lang slaapproblemen en wordt al wakker zodra je haar kamer binnenkomt, dus we willen niet hoeven verschonen.

4. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Wel of niet hoeven verschonen, heeft denk ik niet veel met het luiersysteem te maken, maar met het absorberend vermogen van de luier.
    En zelf vind ik tweedelig gewoon niet fijn in gebruik ;), hier dag en nacht pockets aan.

Mijn dreumes krijgt nog veelvuldig nachtvoedingen en plast dus super veel in de nacht, vandaar dat er nog een verschoonrondje tegenaan gegooid moet worden. Wij gebruiken bamboe 4-laags boosters en dan 3 of vier op elkaar.

Maar bamboe is in principe echt heel goed absorberend, even goed voorwassen, want in 't begin absorberen ze dus juist niet zo goed:)

5. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Kijk dat zijn dingen die ik niet weet. Nieuwe wereld voor mij. Dank voor de info. Ben benieuwd of er meer mensen ervaring mee hebben. We neigen er naar om het te gaan proberen. Maar er zijn zoveel merken.

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik de tweedelige luiers van LL en zeer tevreden!!

7. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Hoe kan ik ze het beste voorwassen, nog tips? Gewoon wasmiddel? Welke temperatuur? Droger of juist niet?

Ik heb zojuist het pakket besteld wat ik in de OP noemde. Ik heb geen idee hoe lang een iDEAL betaling onderweg is. Maar ik hoop dat dat vrij snel binnen is. Weet iemand dat toevallig? Dan wordt het morgen nog verzonden. Ben heel benieuwd. Als dit goed bevalt dan is de kans groot dat we voor de baby straks ook wasbaar gaan gebruiken.

Purk ook bedankt voor je reactie.

8. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Als je ze bij G reenmoore heb besteld, kun je haar mailen voor tips, ze is heel erg vriendelijk en behulpzaam.
    Voorwassen volgens mij zonder waspoeder, maar gewoon een aantal programa's achtereen laten draaien.
    Kijk uit met waspoeder, geen wasmiddel met bleek gebruiken en bij voorkeur ook geen vloeibaar en wees niet te gul met je wasmiddel.
    Ik zou ook zeker, juist omdat bamboe zo goed absorbeert, een extra spoelronde doen (bij luiers in gebruik, meen ik), zodat de zeepresten ook goed uitgespoeld zijn.
    Mochten de luiers op een gegeven moment gaan ruiken en minder absorberen, dan zit er toch te veel residu in en moet je ze "strippen", om ze dus weer helemaal te ontdoen van zeep en andere zaken.
    Strippen doe ik als volgt:
    Eerst gewoon wassen
    Dan een 60 graden was zonder enige toevoeging
    Dan een 30 graden was met een drupje afwasmiddel
    Dan nog een 30 graden was zonder enige toevoeging

Ik hoop dat het je bevalt, hier gebruiken we sinds de geboorte wasbaar en altijd blij:D

9. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dankjewel. Ik hoop ze gauw binnen te hebben en dan laat ik weten hoe ze bevallen :)

10. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Nog 1 vraag. Ik heb er nu 3 gekocht. Kan ik ze met de andere was meewassen? Ik heb speciaal wasmiddel voor de luiers gekocht (stond op de site), neem aan dat dat geen kwaad kan voor bv handdoeken of hydrofielen?
    Anders moet ik een wasmachine draaien voor 2 luiers om niet zonder te zitten.

11. Chilena

Chilena Lid

19 aug 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    meewassen kan prima. Hier geen ervaring (nog) met bamboe, maar wel met wasbaar luieren en we zijn verkocht!

12. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    :) ik hoor er zoveel positieve verhalen over. Ben heel benieuwd. Als het goed is gaat het pakket vandaag op de post, misschien zijn ze er morgen al.
    Gebruik jij speciaal wasmiddel?

13. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Grappig, vorige week toevallig het probeerpakket bamboe luiers besteld. Ik heb idd contact gezocht met de eigenaresse van g reenmore en ze heeft me tips gegeven. Ik heb bij de bamboe luiers ook nog extra de henna boosters genomen, die zijn ultraabsorberend zeg maar.

Hier hadden we echt alles al geprobeerd, 2 luiers over elkaar heen, maandverband bij de buik, geen drinken meer na 17 uur maar niks hielp. En hebben nu met de bamboe luiers de 2e droge nacht te pakken. Het duurt inderdaad lang voordat ze drogen (droger is niet gewenst) en op hun site staan bij de faq's heel tips voor het wassen e.d. Misschien handig voor je om daar nog even te kijken.

Maar ik wil nog 1 ronde proberen met deze 3 luiers en dan ga ik extra exemplaren bestellen, want tot nu ben ik erg enthousiast!

14. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Volgens mij kan dat prima hoor.

15. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Ik gebruik nu luier maat 4+ gewoon omdoen voor het slapen, en 5+ achterstevoren! Dan zit de hoge kant op de buik. Had ook altijd natte rompers en slaapzak, maar nu nooit meer!

16. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Je doet 2 luiers over elkaar heen?

17. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Ja dat werkt echt prima! Hij heeft er geen last van en hij is echt een beweeglijk mannetje, dus dat zegt wel wat. Natuurlijk niet alle knoopjes van de romper dicht doen (alleen de middelste) anders heeft het allemaal geen ruimte. Maar werkt perfect en is elke ochtend super droog!

18. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Jeszss, nog steeds droge nachten?

Ik zit met smart te wachten op m'n pakketjes en hoop maar dat ze vandaag nog komen. Vanochtend was dochter weer helemaal nat. Romper tot aan haar oksels nat en de slaapzak ook. Zo sneu :(
    Voor vannacht gaan we de dubbele luier proberen tenzij de pakketten nog binnenkomen en ik ze op tijd gewassen en gedroogd krijg. Heb hoge verwachtingen van de Little lamb bamboe luiers ;)

19. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Toch nog bezorgd vanmiddag :) mooie zachte luiers. Helaas lijken ze wel erg klein....
    Heb maat 2, die is tot 17 kilo. Dochter weegt bijna 13 kilo. Krijg ze dicht maar t houdt niet over. Had ik dan toch maat 3 moeten nemen? Qua specificaties moet die toch echt te groot zijn.

20. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dochter slaapt nu voor het eerst in een wasbare luier. Na wat puzzelen zit ie toch beter dan we gisteren in eerste instantie dachten.
    Ben heel benieuwd of ze morgenochtend nog goed droog is.

Deel Deze Pagina