Ik heb een flesje hoestdrank siroop suikervrij van VSM kind(0-6) staan. Ik had hem 3-4 maand geleden gekocht en geopend. Me dochter zit nu al 4 dagen heel erg te hoesten dus ik heb haar vandaag 3x die hoestdrank gegeven. In de bijsluiter staat alleen dat die houdbaar is tot de datum op de verpakking maar niet hoe lang die houdbaar is na openen... Ik ging er dus van uit dat ik het gewoon kon geven aangezien op de verpakking 2016 staat. Nu is het alleen zo dat me dochter net heeft zitten overgeven, kan dat door de hoestdrank komen? Ik ga sowieso nieuwe halen vandaag maar ik hoop niet dat het schadelijk is dat ik die oude ook heb gegeven vandaag
Volgens mij kan dit prima hoor. Anders moet je elke verkoudheid nieuw kopen. Beetje dure grap wordt het dan Hier nog nooit ziek geworden in iedergeval.
Ik denk dat deze houdbaar is tot die datum wat er ook op staat....anders stond er wel ...na openen houdbaar tot.. denk ik Beterschap met je meisje
Ik gebruik ook gewoon de hoestdrank tot de datum dat er opstaat (vaak is het wel eerder op). Heeft ze niet gespuugt van het hoesten. Doet mijn dochter wel als het vanuit dr tenen komt..
Oke gelukkig maar dat het dus niet schadelijk is... Ja misschien dat het ook door het hoesten komt inderdaad want ze stikt ook zowat in het hoesten. Ik schrok alleen aangezien ik pas vandaag die hoestdrank had gegeven en nu begon te twijfelen of het niet te lang openstond omdat ze opeens overgaf.
Wat kan helpen om het slijm of gekriebel in de keel te minderen? Alleen hoestdrank of ook neusspray enzo? Ze heeft geen dichte neus maar wel een loopneus en bij het hoesten hoest ze inderdaad ook veel slijm op en loopt haar neus meer. Of is neusspray overbodig bij een open neus?
Kijk even bij mijn topic! Het leed dat hoesten heet.. Ik heb inmiddels fijne hoestdrank Beterschap voor je kleintje
Neusspray is altijd goed om alles open te houden.... En hier laatst bisolvon gebruikt bij vastzittende hoest..
Houd er overigens wel rekening mee dat de kriebel ook nodig is om het slijm op te hoesten en kwijt te raken. Ik geef haar alleen hoestremmende dingen met slapen. Omdat ze dat anders namelijk niet meer doet..
de meeste drankjes zijn 6 tot 12 mnd houdbaar na openen dus met die 3a4 mnd zit je echt nog wel goed. neusspray zou ik er ook bij doen. dan blijft alles mooi vrij
Het lijkt mij nog wel een tijdje houdbaar. Hier spugen de zoontjes het slijm uit nadat ze extra pufjes (astma) hebben gekregen. wellicht spuugde ze het slijm uit?