Wie heeft eczeem/antijeuk zijde pakjes?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door piccolina, 23 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik wordt er niet goed van. Na zoveelste x bellen krijgen we alweer rompertjes en broekjes. Mijn dochter is zindelijk en ik kan in bed overdag geen rompertjes aandoen want ik kan het niet dichtknoppen zonder luier.
    10x gebeld voor shirtje ipv rompertje maat 98 en alweer rompertjesin huis. Volgens arts is shirtjes va maat 116 enkel.

Wie weet meer iets van? 116 is toch echt veel te groot!
    We willen het in 2015 regelen want va volgend jaar geen vergoeding meer op.leverancier is declacare

2. voetstap

voetstap Niet meer actief

Hier heb ik hetzelfde gehad ☺️
    Waardeloos!

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hoe hebben jullie het dan opgelost?
    Want declare zelf gebeld en ze zeggen inderdaad va 116 pas normale shirtjes. Dat rompers gewoon op onderbroek kan?! Maar eee... Hallo het zijn grote metalen drukkers ze drukken zo tussen dochter zegt dat ze pijn heeft dan!?

We denken nu gewoon 98 dan houden en 116 bestellen dat het nog vergoed wordt. Dan 98 rompers vermaken we tot shirtjes.
    Belachelijk nog dat broekjes met voetjes aan vast ik ken geen 2-5 jarige die dat zouden accepteren!

4. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Ik zou indd de grootste maat rompers 'verbouwen' tot shirtje. Ze vallen gelukkig erg groot. Wij hebben toevallig ook nog snel nieuwe besteld, omdat ze in 2016 niet meer vergoed worden. Rompers zijn hier nog wel handig.

Dat de broekjes voetjes hebben, vind ik alleen maar fijn. Anders kunnen ze nog steeds krabben aan de beentjes en zit 's ochtends het bed vol bloed ;) Overdag leggings zijn altijd problematisch, omdat de sokjes altijd uit worden getrokken en dan hup: krabben maar!

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mijn dochter weigert dat broek met voetjes sinds ze 1.5 is..
    Gelukkig ze jeukt in benen niet vaak maar meet in arm.

Ik vind dir zijde kleding ook erg hard en niet fijn! Maar volgens mij ziekenhuis is gebonden aan leverancier ik kan niet zo maar wat kiezen zelf toch?

7. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Je kan het vragen in de apotheek. Voor mij hebben ze gebeld naar mijn zorgverzekeraar, het was geen probleem.

Die gelige zijden pakjes zijn niet schoon te krijgen en heel flubberig. Je huisarts heeft vaak ook folders van padycare liggen, misschien daar eens lobbyen?

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Het gaat helaas via eczeemcentrum kinderhaven ze hebben rechtstreeekse leverancier. Huisarts mag geen pakke voorschrijven zegt hij zoiezo omdat we daar lopen gaat machtiging via hun.

We gaan kijken wie kan het voor ons vermaken. Dochter heeft het zelden nodig puur voor accute gevallen en te warm weer

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik kon/kan zelf bestellen zei de derma, bij paddycare.

Misschien daar kijken ?

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Kan niet zeggen ze in ziekenhuis.. ze sturen naar ons geen formulier of zo ze regelen het zelf altijd. Ook raar want is specifiek eczeemcentrum voor kinderen voor ernstige gevallen dat ze dat niets anders hebben behalve rompers tot 5 jaar oud. Tis belachelijk gewoon

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Zou even padycare bellen.
    Daar is het van 98/104
    Of onesie ofzo weet niet vanaf welke maat.

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik kan wel bellen maar ze hebben verwijzing dan nodig en dat geeft dus arts niet zo. We hadden 2x dat dat eerst een ziekenhyis gaf formulier mee en we gingen naar apotheek en daar dus ook werkt alleen met declacare en nu kinderhaven geeft formulieren nooit ze faxen het rechtstreeks naar de leverancier.. En dat is ook declacare dus er is niets anders mogelijk denk ik..

We hebben nu met moeite een nieuwe besteld in maat 116 alvast vergoed. We hebben nu ook maat 92 rompers etc enorm groot en 98 dus kunnen beide vermaken en nog jaren mee vooruit..

13. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Vreemd mijn arts zei toen dat ik gewoon kon bestellen zonder hun.

Deel Deze Pagina