op vakantie naar Italie met een baby van dan 9 mnd.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Nance1976, 2 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nance1976

Nance1976 Lid

10 mrt 2009
    26
    0
    0
    Eind juni gaan wij op vakantie met ons zoontje van dan 9 mnd. We gaan met de auto en willen ook een autostoeltje gaan kopen. Nu zit hij nog in de maxicosi.

We willen overdag gaan rijden en we willen in twee keer gaan rijden, dus met overnachting. Weten jullie of je deze overnachting moet reserveren of dat je op de bonnefooi kunt gaan. Als we over Frankrijk gaan willen we in het Novotel en als we via Duitsland gaan weet ik het nog niet zo goed.

Wat is trouwens een fijnere route met baby?

Ik vraag me ook af hoe dat dan met eten gaat onderweg, fles warm maken enzo.

Hebben jullie ervaringen voor mij hoe dat ging met jullie baby? Oh en wat is een goede en fijne autostoel?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Emme kon toen nog in de maxi cosi. Ze zat daar ook nog heel lekker in.
    Ik zou kijken wat voor jou kindje het beste zit. Als je denkt dat dat al een autostoel is, zou ik dat doen.

Flesje warm maken deed ik onderweg met een thermoskan gekookt water en een flesje gevuld met koud water. Beetje warm, koud water mengen, poeder erbij, schudden en klaar.

Verder iets vaker stoppen dan normaal - maar echt niet om de twee uur hoor. Emme sliep veel onderweg en dan reden we lekker door.

Ik zou zou zelf wel een hotel/bed and breakfast voor onderweg reserveren. Dat zou mij een relaxter gevoel geven. Dan weet je in ieder geval dat je 's nachts een plekje hebt.

Ons is de rit naar Zuid Frankrijk toen heel erg meegevallen.

Pim

3. Irma1968

Irma1968 Actief lid

12 sep 2008
    145
    0
    0
    hoi
    ons meisje was vorig jaar 10 maanden toen wij naar oostenrijk gingen. 1100 km tegen italie aan.
    zowel heen als terug twee dagen gereden.
    wij hielden gewoon het schema aan wat wij thuis hadden en meestal om de 2 uur stopten wij. meestal rond 1600 uur van de weg af voor een overnachting.
    flesjes liet ik gewoon warm maken in de restaurants langs de weg, ging zonder problemen. Wij hadden ook een plaid bij ons zodat ze even lekker kon tijgeren tijdens een van de stops.
    afgelopen kerst zijn wij met z'n allen weer naar oostenrijk geweest, ze was toen 15 maanden. Reis was een ramp ivm files, was ook dolblij met onze dvd schermpjes. wel weer haar schema aangehouden en het ging weer super.
    deze zomer gaan wij naar het gardameer kijken hoe het nu gaat, ze is dan 22 maanden.

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij zijn afgelopen feb op wintersport naar tjechie geweest. 1000 km
    en wij zijn in een keer gegaan. en hebben gestopt op de tijden dat ze moets eten. en soms tussen door.
    fles met thermosakan warm en kout gevult. en wij hadden het geluk dat als ie te warm was we hem in de sneeuw zetten

Deel Deze Pagina