kindje rond de 1 jaar: hoe vermaakt hij/zij zich?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 26 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

De vraag zegt het al wat een kindje van ongeveer 1 jaar zo al bezig houdt op de dag en dan voornamelijk thuis. Dus waar speelt jouw kindje mee etc.

Ik merk de laatste week dat hij zichzelf niet meer goed kan vermaken. Hij wordt dan hangerig/huilerig en kan zich dus niet vermaken. Ja hij kan zich vermaken met alles waar hij niet aan mag komen. Ik moet toe geven dat ik dit een pittige fase vindt en vroeg me af of dit voor andere herkenbaar is? Nu wilt hij graag op getild worden bij de keuken om op het aanrecht te staan/zitten en zo naar buiten te kijken. Dat kan natuurlijk niet de hele dag door en als hij zijn zin niet krijgt gaat hij huilen. Ik laat hem dan daar achter en ga naar zijn speelgoed en spelen. Uiteindelijk komt hij ook gezellig spelen maar dit ritueel herhaalt zich vaak en toch vermoeiend.

gr vruchtje

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.720
    3.152
    113
    Vrouw
    niet haha hij kan niet meer alleen spelen, wil alleen maar aandacht,, alleen maar hangen en hooguit een half uur alleen spelen en dat is het,,

denk dat het een fase is,,

Liefsz

3. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Sommige dingen herken ik wel, ze wil ook graag naar buiten kijken en tijdens koken trekt ze aan me benen en is aan het huilen en als ze opgetild wordt is het goed :D. maar alleen spelen doet ze nog hartstikke goed, ik kan zo mijn boek gaan zitten lezen hihi.

4. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Aaron had dat ook zo rond het eerst jaar. Heel hangerig en niets willen alles met mama doen en anders brullen. Na 4 weken ofzo was het weer over en ineens speelde hij weer heerlijk alleen em begon toen ook met lopen van niets naar de hele kamer door heel grappig. Die weken hebben ze echt nodig om te ontwikkelen hoe vervelend het ook voor ons is het hoort er helemaal bij. Dat betekent natuurlijk niet dat je hieraan toe moet geven ik liet hem echt verplicht weleens alleen spelen gewoon negeren en bijv boek lezen op de bank.

5. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik heb hier gelukkig wel een spruitje die zich makkelijk alleen kan vermaken, en ook nog wel in de box :D. Ze zit nu in een fase om bijna los te lopen, ze loopt nu langs alle muren, tafels, banken en stoelen af en kan zonder vasthouden gewoon stilstaan. Ook is hier het naar buiten kijken een feest, maar ze weet wel als mama het niet wil (optillen op de aanrecht bijv), dat ze niet moet gaan huilen, want dat heeft geen zin.
    Maar ik moet zeggen dat we haar echt het alleen spelen voor een half uur of langer hebben aangeleerd. Wij hebben 2 grote buitenhonden en nog veel meer andere dieren buiten en die hebben ook de aandacht nodig. Na het ontbijt lunch en avondeten gaan we dan ook altijd naar buiten en zetten we haar gewoon in de box of in de stoel, en ze gaat dan gewoon lekker met haar speelgoed spelen.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik moet erbij zeggen dat het ook niet zo is dat het zich helemaal niet kan vermaken, maar het duurt gewoon kort. Maar ik denk ook dat het een fase is want voorheen kon hij altijd heel goed alleen spelen. Met zijn verjaardag krijgt hij weer nieuw speelgoed en dat zal hem ook wel weer uitdagen denk en hoop ik.

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn zoontje is net 1. Hij speelt graag met zijn nieuwe loopauto, met z'n blokkenkar en 'babyrollator'. En hij vindt het ook leuk om met een vormenstoof te spelen (wel samen met mij, alleen kan hij er niet veel mee) en om van die ringen over een stok te doen. Ook alles waar je op kunt trommelen is populair.
    Samen met mij speelt hij ook graag met een bal, boekjes lezen, liedjes zingen... Maar hij kan zich erg goed zelf vermaken, soms gaat hij zelfs in zijn eentje spelen, terwijl ik bij hem zit om samen te spelen.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre had ook even zo'n hang en huil fase, en toen ze klaar was met dat gedrein ging ze ineens woordjes zeggen :) Ik denk dat ze even frustie was omdat ze iets wou maar nog niet wist hoe het moest.
    Spelen deed en doet ze wel goed alleen, nu is een soort tol waar je ballen in moet gooien favoriet, en als je dan hard genoeg tolt vliegen die ballen eruit. Erg goed om haar frustraties op af te reageren :D

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    De truc is hier: bij de eerste jengel meteen een speelgoedje pakken en even kort met hem spelen. Als hij daar dan eenmaal weer helemaal in opgaat, kan ik er weer tussenuit knijpen ;)
    Op de momenten dat deze truc ook niet meer helpt, ga ik gewoon op een kussentje bij hem zitten op de grond. Af en toe een beetje helpen met de blokken, met ondertussen een schuin oog naar de tv...dat is ontspannen en spelen tegelijk. Over multi-tasken gesproken :D
    Nu klinkt het echt alsof ik mijn kind verwaarloos, maar ik heb het hier over de momenten nadat ik al uuuuuuuuuren met hem gespeeld, gestoeid, gezongen en gedanst heb, en mama eigenlijk moe is maar zoonlief nog niet
    (voordat ik alle moraalridders weer over me heen krijg).

10. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi vruchtje, hier (weer:D) hetzelfde als bij jou. Ook kort zelf kunnen vermaken, overal bij willen zijn (en anders flink aandacht trekken) en zich vervelen met het speelgoed dat er nu is. Hier ook bijna jarig, dus laten we hopen op mooi, spannend en uitdagend speelgoed, hahaha.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Haha wat lijken onze kids toch op elkaar hé dat we steeds tegen hetzelfde aanlopen;).

Gaan jullie haar verjaardag vieren en komen er veel mensen? Wij vieren het morgen spannend hoor!

12. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam

Spannend!!!! Wij vieren het aankomend weekend. We doen het in tweeën. s ochtends en s middags. Tussendoor even rust (als er tenminste geen plakkers bij zijn, haha) Ik vind het wel spannend hoor. Vieren onze verjaardagen al jaren niet meer, houd er niet zo van, maar nu moeten we er echt aan geloven :D
    En jullie? Hoe gaan jullie het doen? Alvast een super leuke dag gewenst! (Veel foto's maken ;))

13. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hihi, de banners lopen nog steeds gelijk...;)

14. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Tijl kon zich ook moeilijk zelf vermaken een paar weken voor z'n eerste verjaardag, was de 55-wekensprong volgens mij. Nu gaat het weer prima, momenteel zijn auto's favoriet!

15. EmyD

EmyD Niet meer actief

Rond haar 1e verjaardag heeft onze meid ook een periode gehad dat ze heel hangerig en zeurderig was. Dit duurde een paar weken. Inmiddels kan ze zich weer uren zelf vermaken.. Ze heeft een speelhoekje waar ze veel zit, daar liggen blokken, puzzels, knuffels enz. Waar ze ook veel mee speelt is een tas waar ik vanalles heb ingestopt. Het leukste vindt ze dan om kleine dingen in bakjes te stoppen en er weer uit te halen en dan weer terug in de tas, enz....

16. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    In de box vermaakt Jayro zich het beste met een stapel boekjes.
    Hij gaat echt heel aandachtig zitten bladeren en kijken en is zo minimaal een half uur tot een uur zoet.
    Een andere optie is hier de la met duplo, een hele grote la die hij zelf open kan maken en die zit echt helemaal vol met duplo.
    Ook daar kan hij zich makkelijk een uur mee vermaken.
    Soms moet ik er echt aan denken dat ik hem wel wat aandacht geef.
    Soms heeft hij er wel een dag tussen zitten dat het iets minder gaat en hij veel bij je wilt zitten.
    Hij slaapt overdag maar heeeel kort tot niet en soms is hij toch wel wat moe, maar slapen wil hij niet.
    Dan kan hij best uhh moeilijk zijn ofzo :p Maar nee ik herken het dus niet...
    Is er niet iets wat hij leuk vindt, Jayro vindt bijvoorbeeld knuffels enzo echt niets aan. Maar een nieuw boekje hier is echt helemaal geweldig :)
    Duplo primo vindt hij niets aan, maar de echte duplo vindt hij dus wel leuk en hij kan al aardig bouwen.
    Misschien eens zoeken waar z'n interesses liggen en soms ook wel even laten mopperen, dat doe ik met jayro ook wel.

Deel Deze Pagina