Zwemdiploma A voldoende?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amarens, 2 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

A en B verplicht via mij C heeft hij op school gehaald.

In vind idd dat A niet voldoende is. B is het extra zetje en C is het om het af te maken en wil je kind daarna verder lekker doen.

Is ook een leuke actievistijd zwemmen.

Zelf veel gezwommen vroeger ( ben gek op zwemmen) Met gym was ik de slechtste met zwemmen zwom ik je er soms uit haha.

T.s Na A B er bij doen. Gewoon voor de zekerheid en B ben je sneller mee klaar hier na A vier maanden daarna meteen B.

C jaar later op schoolzwemmen.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hier idem dito, mijn zoon heeft 2.5 jaar les gehad en toen heeft hij zijn A gehaald. Door zijn ASS zijn de lessen gewoon een hel (te veel prikkels, te veel lawaai). Daarom is hij ook niet doorgegaan voor B. Mocht hij ooit aangeven dat hij dit wil gaan halen dan geven we hem wel weer op .

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik sprak laatst de zwemjuf en die zei dat mijn dochter t technisch heel erg goed doet, maar dat ze vaak, mn op dr rug, vraagt wat ze moet doen, als ze in t water ligt. Kennelijk zit t automatisme van direct gaan zwemmen er nog niet zo in
    Vond t wel apart om te horen, terwijl ze al van baby af aan wekelijks in t water ligt en ze de badjes tot nu toe ook snel doorloopt.
    Ze gaat nu bijna naar t laatste badje, maar nu ik dit weet, vind ik t zeker belangrijk dat ze voorlopig nog wel door blijft gaan met lessen. Ik denk dat we anders alleen met vakanties af en toe eens gaan zwemmen.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Hier dame met A B en C. Haar eigen initiatief,ze ging met zoveel plezier!

De dochters van vrienden hebben alleen A. Ze hebben daar nu spijt van.
    Hun conclusie: A is voor jonge kinderen alleen voldoende als je vervolgens zelf heeel regelmatig met ze gaat zwemmen.
    Dat deden zij dus niet.Toen ze,een half jaar later, wel gingen zwemmen, was het niveau echt om te huilen.

Daarom: A+B! En als ze nog verder willen, waarom niet :))

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Van mij moeten ze in ieder geval a en b halen, of ze ook voor c gaan, dat moeten ze zelf weten.
    Zelfs met b vind ik het nog niet veilig om haar nu overal te laten zwemmen, ze doen namelijk bij de lessen veel minder aan conditie-opbouw/uithoudingsvermogen dan toen ik vroeger zwemles voor B had. Nu gaan we om de week zwemmen en dan moet ze eerst ook een aantal baantjes trekken met verschillende zwemslagen voor ze verder mag spelen. Al leren ze van spelen ook, maar ze heeft nogal de neiging gewoon in het ondiepe te blijven of de kant vast te grijpen. Binnenkort gaat ze op C zwemles, omdat ze dat zelf leuk vindt.

6. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Wij vonden: A verplicht, B gewenst en C indien gewenst (liever wel)

7. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik heb alleen A
    Zwemles vond ik vreselijk heb lopen huilen toen ik steeds moest.
    Verder nooit geen probleme gehad met alleen een A diploma

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat is in elk geval een goede reden om kritisch te kijken naar het zwembad waar je voor gaat kiezen. Zodat je zeker weet dat je kindje zwemles wél als leuk gaat ervaren. (nooit garanties natuurlijk, maar je kan wel naar hoe de lesgever de kinderen benaderen bijvoorbeeld en vooral ook hoe de kinderen die al op les zitten, zich gedragen in en na de les. Of ze vrolijk zijn of niet etc) .

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Dan is het juist heel belangrijk om dat negatieve gevoel niet op je kids over te brengen!
    Probeer kritisch naar het zwembad en de zwemles te kijken,zonder je eigen ervaring er bij te betrekken.
    Wellicht zijn jouw kids zo enthousiast dat ze wel a+b (en c?) willen halen.
    En dat is natuurlijk alleen maar leuk natuurlijk!

10. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Met A, B en basis(of heet dat tegenwoordig weer C?) heb je een hele goede basis. Alles wat daarna komt is verrijking. Ik zou sowieso B nog halen en als hij er plezier in heeft...?

11. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Onze dochter heeft inmiddels haar abc. A+ B vonden wij verplicht. Maar tegenwoordig met al die zwemparadijzen en wildwater banen zijn wij wel blij dat zij ook graag haar C wilde hebben. Zij houdt het voorlopig ook goed bij omdat ze op waterpolo is gegaan. En daar blijven ze de zwemslagen ook gewoon oefenen. Waarschijnlijk wil ze toch ook haar zwemvaardigheid nog gaan halen.

12. Storm

Storm Niet meer actief

Sirvival zwemmen zit hier bij de ABC lessen in. Elke eerste les van de maand zwemmen ze de hele les met kleding aan en ze kunnen hun sirvival ABC halen. Hoe het precies werkt weet ik niet.

13. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Als je zoon het zelf graag wil. Wat is dan het probleem? Lekker doorgaan met zwemles, zolang hij het leuk vind. En na C is mss een zwemvereniging een optie. Of waterpolo.

Ik heb vroeger na mijn A en B nog jaren bij de vereniging gezwommen, ook wedstrijden. Zwemmen is gewoon leuk en gezond.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hier verplicht A en B

C het liefste ook. Maar dat mag ze zelf weten

Ze is best bang in het water dus we zijn nu bijna voor A klaar. Ze kan goed zwemmen...nu alleen nog door het gat

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier mag ze zo lang door gaan als ze wil...
    Bij voorkeur ook A, B en C!
    Ze is nu bezig in het beginnersklasje voor haar waterrat-diploma :D.
    Ben al gestart met babyzwemmen bij 4-5 mnd, daarna peuterzwemmen en sinds september dus in het beginnersklasje!

Ze leert nu echt de basis: schoolslag met zowel armen als benen (rug en buik), borstcrawl (rug en buik), uit het zwembad klimmen, erin springen en dan kopje onder, drijven op rug en buik.
    Dit met (of zonder) plankje en kurkjes om haar middel...

Persoonlijk hecht ik veel waarde aan goed kunnen zwemmen en prima redden in een (rustig) zwembad vind ik niet voldoende.
    Ze vindt het zelf ook erg leuk, dus dat maakt het ook makkelijker natuurlijk! Heb ook liever dat ze een jaar langer zwemles heeft en het dan goed leert, dan maar zo snel mogelijk dat diploma in de pocket hebben.

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.194
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier moeten ze in ieder geval A en B diploma halen. C mag hoeft niet per se ik kan me ook goed voorstellen dat ze er een keertje klaar mee zijn

17. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Hier nog een zwemjuf :p
    + een opleider voor zwemjuffen en meesters :D

Onze kinderen gaan voor ab en c
    Ik vind dat ze die alle3 moeten halen,
    Het tegenwoordige programma is gebaseerd op alle 3 diploma's na deze diploma's kun je spreken van "zwemveilig"

(Tuurlijk als mijn kind een beperking blijkt te hebben en ze hebben 8 jaar over à en b gedaan, hoeft c niet meer....;))

Een à diploma stelt vrij weinig voor, zeker als je bedenk dat er zwemscholen en verenigingen hebt die hun "eigen à" erop na houden,
    (Kinderen die bij ons kwamen schoolzwemmen voor hun c die van mij hun à nog geeneens hadden mogen halen....:()
    Mijn eigen nichtje had haar à gehaald. Ik ging met haar zwemmen en ze hing constant aan mij, kon bijna zelf geen stuk zwemmen, al zeker niet in de stroomversnelling, daar raakte ze volledig in paniek.....
    (Haar moeder had haar gerust alleen naar het zwembad gestuurd met het idee: ze heeft haar à toch???)

Bedenk ook dat je kind niet altijd zelf in de hand heeft of iets veilig is.
    Je kind gaat van de glijbaan en een kind achter hem gaat er veel te snel achteraan en komt beneden boven op jou kind terecht...
    Kan hij dan nog veilig naar de kant? Raakt hij dan niet in paniek?
    Of Hoe komt hij zelf uit de glijbaan (sommige kinderen gaan kopje rond in zo'n ding) met een c diploma leren kinderen in het water te rollen en zich zo te coördineren onder water.

18. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ouders moeten zwemmen denk ik ook wat meer gaan zien als een sport, en een uur beweging, ipv alleen een diploma als doel te zien
    (Met alle stress bij ouders maar helaas nog meer bij kind....)
    Ben coördinator en hoeveel ouders mij elke week weer aan m'n jasje trekken hoe het nu gaat e.d. Is af en toe niet normaal meer.....
    Ik wordt soms echt bijna aangevallen

19. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Ik had niet gedacht dat veel ouders 'smoesjes' hebben .. over dat hun kind alleen a nodig heeft. .

Er is zoveel water overal.. vakantie. Zee. Kinderfeesten bij zwembad. Vijvers. Sloten etc etc

Dat A gewoon echt niet genoeg is.. er verdrinken ieder jaar al te veel kinderen.. en waarom? Omdat papa en mama vinden dat A (of helemaal geen diploma) goed is.. en dat hun kind zich wel redt..

Hier abc en en het liefst nog verder..

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is ook een dure hobby en het is lastig om een kind gemotiveerd te houden als je wekenlang hetzelfde doen...
    Gelukkig heeft zoon nu een heel leuke meester maar tjonge wat kan daar ook nog een boel verbeterd worden. ..

Deel Deze Pagina