zoontje al 4de dag koorts 39graden. wat kan ik verder doen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door belize, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zijn AB kuur voor amandel ontsteking was 2 weken geleden af; hij was even OK. in eens kwam weer de koorts en sinds zaterdag is het constant. gisteren heeft de HA zijn longen gecheckt. zijn longen dus zijn vol. 1 weekje eerder waren de longen wel schoon. de dokter gaf hem geen AB dit keer. hij denkt dat het een virus is. hij kreeg wel een pufje. effect zou na een week komen van de puf. en we moeten kijken of de koorts zakt. hij slaapt heel slecht wegens hoest. eet heel slecht. drinkt niet zo veel.
    ik doe zetpil. we kijken nog hoe het zal gaan met hem.
    ik voel me heel erg slecht. omdat we ervan uit gaan dat het om een virus gaat. en hij eet niet.
    wat kan ik verder doen?
    wat kan ik maken om te eten?
    pfff. moet ik wel een AB kuur vragen of een verwijzing? omdat de longen niet schoon zijn? ik kan de HA vanaf 14uur bellen. wat moet ik?
    alle tips en berichten zijn welkom.
    alvast bedankt.

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hij hft geen pijn zegt hij. maar hij klaagt echt nooit over pijn.

3. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Belize wat vervelend om je zoon zo te zien
    qua eten niet te veel zorgen maken, dat kan best even minder als hij niet lekker is
    anders vragen wat hij erg graag zou willen hebben, iets wat hij erg lekker vindt?
    drinken is wel belangrijk, kleine slokjes aanbieden
    misschien heeft hij wel zin in waterijsjes?
    krijgt hij ook weer wat vocht binnen of fruit dat extra sappig is
    als jij je echt heel veel zorgen maakt bel je om 14 uur de huisarts en spreek je je zorgen uit.
    als je wil dat hij doorgestuurd wordt kan je dat dan even bespreken
    vervelend hoor, veel beterschap voor hem en sterkte voor jou

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dankewel bjuulais!ik heb hem inderdaad een waterijs gegeven. en limonade. zo heeft hij wel vocht binnen en druiven ook. het probleem is dat hij van alles wilt maar hij eet het toch niet als hij het krijgt. pfff.
    HA wil hem nog een keer zien straks. want we hadden zijn oren vergeten gisteren. misschien is het een oorontsteking en krijgt hij toch een ab kuur. hij is nu wel levendiger met n zetpil en thee.

dankewel voor je bericht. het is inderdaad heel moeilijk om zo machteloos te kijken.ik weet het echt niet meer wat ik wel kan doen,omdat het nu zo lang duurt.

5. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Sterkte en beterschap, dat zijn vervelende dingen inderdaad. Vocht is belangrijker en naast de tips van het waterijs, kun je ook nog knijpfruitjes proberen. Lekker uit de koelkast.

Nogmaals beterschap!

6. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Belize ik snap zoooo goed hoe je je moet voelen op dit moment, die momenten heb ik met Chloe ook heel vaak gehad en je voelt je inderdaad machteloos als je zo graag wil dat ze iets eten en drinken en dat vervolgens niet doen!
    Ik heb verder niet veel tips voor je maar wil je even heel veel sterkte wensen en ga duimen dat ie zich heel snel wat beter voelt zodat je weer opgelucht kunt adem halen, sterkte meid!

Dikke knufffff

7. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    #7 Beaujuulais, 4 feb 2014
    Laatst bewerkt: 4 feb 2014
    Wat fijn dat de huisarts nog even naar hem gaat kijken.
    hopelijk geeft jou dat ook wat rust.
    en ook goed dat hij weer wat heeft gedronken en weer wat levendiger is
    ik zat trouwens ook nog aan bouillon te denken (krijgt hij ook wat zout binnen), kwark, yohgurt of ongezonder vla met een beetje hagelslag (een beetje verwennen mag best nu)
    laat je nog even weten hoe het was bij de huisarts?
    nogmaals sterkte, hopelijk is hij snel weer beter

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dankewel meiden, palmie(ja helm kindjes toch?) Bjuulais!
    inderdaad ongezond eten lukt wel n beetje. net zo een AH donut bijna helemaal op. kijkt Disney xd. ik ben zo gelukkig met onze HA. hij denkt ook aan de mama vaak. ook als het alleen maar om geruststelling van mama moet gaan, doet hij dat gewoon.(na zijn spreekuur) hij snapt het allemaal.

9. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Nou dan maar ongezond eten toch, ik ben vaak al blij dat ze iets eet ook al is het een koek!
    Fijn dat je nu iets meer gerustgesteld bent en dat het zo'n fijne ha is, hebben wij ook trouwens en dat scheelt al een hoop:)

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nou HA had gisteren vergeten om de oren te checken en hij wilde dat dus wel doen. en wat denk je. inderdaad; rechteroor flink ontstoken. vandaar de koorts, los van zijn longen. en omdat het nu 4 dagen lang hoog staat kreeg hij een AB kuur. inderdaad een andere soort AB dan hij 2 weken geleden had. straks gaan we met de kuur beginnen.

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik ben blij dat ik toch HA gebeld had.

12. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Nu weet je in ieder geval wat het is en zal hij zienderogen snel opknappen!

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja.dat maakt echt een verschil! bedankt voor je steun meid.

14. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    That's what friends are for;)

15. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Nou "gelukkig" is het bekend wat er aan de hand is
    hopelijk slaat de kuur snel aan en is hij snel verlost van de pijn en de koorts
    en voor jou weer wat rust ;)

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    net: zetpil, pufje vr longen, AB voor oor, neus spray(wat veel uitmaakt vr pijn bij oorsonsteking) zo in slaap gevallen met tegen 39koorts. medicijnkast helaas...

dankjewel jullie. ik ga nu even uitrusten.. goede nacht allemaal!

17. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Belize hoe was jullie nacht en hoe voelt hij zich nu?

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hij sliep goed van 19uur tot 5:20. hij zweet zo enorm.ik heb zijn hoofdkussen moeten weer vervangen. vanwege nacht zweet denk ik dat dit echt een longontsteking is. 5:20 AB, zetpil(39graden weer)neusspray,een glas water. ik denk dat ik het pufje niet meer geef. hij lag wel rustig tot 6:30. at een grote banaan. nu kijkt hij TV. mega mindy meezingen!!!
    ze hebben schoolvakantie vanaf 13feb. 10feb is school ook gesloten. ik denk dat hij zo de vakantie in gaat.

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    koorts heeft gisteren avond pas omlaag, met zetpil.vanachtend nog geen koorts maar verhoging. we bleven wel in contakt met de HA.nu denken we dat het om longontsteking en oorontsteking gaat.pfff. ik hoop hij snel weer herstelt. hij kan misschien 1 dagje voor de school vakantie naar school gaan om afscheid te kunnen nemen.

20. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Jeetje jullie hebben er geen geluk mee zeg, hoop voor jullie dat ie snel weer erboven op is, hoe gaat het met eten en drinken?

Deel Deze Pagina