Mijn dochter van 6 zit in groep 3 en is dol op optreden, laatst op school nog opgetreden waar ze voorop aan het dansen was. Ook is ze heel gevoelig waardoor ze zich vaak thuis uit en niet op school. Ook dit jaar is er voor het kerstdiner een kerstkoor op school, dochter heeft in groep 1 toen meegedaan met oefenen maar helaas door het slechte weer ging het niet door. Nu is er 2 weken terug weer gevraagd wie mee wil doen, tuurlijk wil mijn dochter dat maar helaas niet uitgekozen.....kan gebeuren jammer volgende keer beter.....dochter was wel ff teleurgesteld maar goed. Afgelopen maandag komt de juf naar Lara toe om te vragen of ze toch mee wil doen met het kerstkoor want een kindje uit haar klas durft toch niet. Lara helemaal blij Woensdag gingen ze oefenen staat dat kindje dat niet durfde ook in dat lokaal met haar moeder erbij. Lara stond ook niet op de lijst, wel meegedaan met oefenen.......dus weer teleurgesteld na afloop uit het lokaal want ze begreep er niets meer van dat dat kindje nu ook opeens weer meedoet. Mocht ze dan nu weer niet meedoen??? Mijn man vanochtend dochter gebracht naar school en gevraagd wat dit nu weer is,.....dat kindje dat niet durft moet van haar ouders, want dat zou goed voor haar zijn. En onze lara is nu stand in Dus Lara mag meedoen met oefenen maar mag alleen meedoen met het kerstkoor woensdag als dat kindje toch niet durft. Maar Lara weet dit dus niet want de juf zegt er niets over tegen Lara.. ....die denkt dat ze in het kerstkoor zit want de juf heeft dat toch aan haar gevraagd. Lara vindt dit erg verwarrend en begrijpt niet dat nu zij in het kerstkoor zit waarom dat kindje er dan nu ook nog is. Wij vinden dit gedoe al verwarrend laat staan een kind van 6. Er is ook gewoon geen duidelijke communicatie vanuit de juf uit....het is dat mijn man vroeg vanochtend vroeg hoe het nu zit anders wisten we nog niks. Ik mag Lara dus vanmiddag na het oefenen gaan vertellen dat ze stand in is........en dat zit mij niet lekker. Ik zit nu in twijfel dochter uit het koor halen vanmiddag en dan maar weer teleurgesteld zijn en morgen fris weer op. Of In het koor laten als stand in, meedoen met oefenen maar grote kans dat ze niet op het podium zal staan...en dan dus zwaar teleurgesteld zal zijn en waarschijnlijk ook niet meer aan het kerstdiner mee wil doen maar naar huis wil. Ik begrijp ook niet waarom er niet voor 1 keer dan 3 kindjes uit 1 klas mee kunnen doen..... Ik ga vanmiddag naar school en hoop de juf nog even te spreken. Wat zouden jullie doen?
Wat een onzin. Waar gaat het over. Een kind meer of minder, wat maakt dat bij een koor nu uit. Ze doet gewoon mee. En dus niet als Stand-in. Los van of dat ene kind wel of niet meedoet. Probleem opgelost. Dit zou ik zo ook naar de juf communiceren. Als ze het daar niet mee eens is dan zou ik naar de directeur stappen. Want hoe de juf handelt is niet echt pedagogisch verantwoord, wat je wel van een juf mag verwachten.
Ik zou de uit duidelijk maken dat het alles of niets is. Of ze zingt niet mee in het koor en doet dus ook geen repetities mee, of ze krijgt gegarandeerd een plekje bij de uitvoering. Als ze dat niet kunnen garanderen, zou ik haar van het koortje halen.
Helemaal mee eens. Vind het al belachelijk dat ze kinderen gaan uitkiezen. Waarom niet gewoon iedereen die mee wil doen mee laten doen? Fijne kerstgedachte... Maar inderdaad totaal pedagogisch onverantwoord.
Omdat de juf nu al heeft gevraagd of ze toch mee wil doen en ze ook al een jeer geoefend heeft, zou ik naar de juf stappen en melden dat ze dit niet kunnen maken. En zou dus gewoon ‘eisen’ dat ze nu ook gewoon mee blijft doen, of dat andere kindje nou wel of niet komt. Desnoods oefenen ze samen? Dan kan je dochter het alleen doen mocht ze niet durven en durft ze wel hebben ze samen geoefend. Iedereen blij!
Ze kiezen uit iedere klas 2 kindjes dat wordt dan het kerstkoor, zn 24 kinderen Het kerstkoor zingt als alle kinderen bij school aankomen voor het kerstdiner. Er is niet genoeg ruimte om iedereen van school mee te laten doen. Kerstkoor staat ook buiten op het schoolplein Binnen kan al helemaal niet
Ja en? Die regels verzinnen ze zelf en die kunnen ze echt ook zelf met reden aanpassen. Nou en deze reden is gegrond. Je kunt het echt niet maken om zo'n jong kind als Stand-In te laten fungeren en al helemaal niet als ze dat zelf niet weet.
Bedankt voor jullie reacties, Ga zo naar school, En inderdaad ze doet mee of niet maar niet als stand in.
Ze doen dit al jaren zo. En normaal gaat het altijd wel goed.....tot nu Als de juf even eerst met de ouders van het kindje dat niet durft had gesproken voor ze naar Lara was gegaan was er niets aan de hand geweest.
Dan hebben ze er dit keer 25 als ze er allemaal zijn; dat ene kind kunnen ze echt nog wel kwijt. Laat de juf er van leren voor een volgende keer inderdaad. (En als school zijn poot stijf houdt, dan zou ik ‘eisen’ dat zìj je dochter vertellen dat ze toch niet mee kan doen, maar dan wel zsm en niet pas op de dag zelf oid...)
Ik zou ook aan de juf vragen om een uitzondering te vragen.. Juf had het nooit mogen aanbieden als ze niet zeker was van de plek. Dus nu mag juf het oplossen, en niet afschuiven op jullie/je dochter. Lesje voor haar. 24 of 25 maakt qua plek ook niet uit.. Misschien is er wel eentje van die andere 23 ziek, dan is er ook geen probleem..
Juf vroeg of ze bij het koor wou, je dochter zei ja, dus ze zit er nu bij. Niks stand-in ofzo, de juf regelt maar dat er 1 extra plekje is want zij heeft dez verwarring veroorzaakt.
Nou inderdaad zeg, wat een idiote gang van zaken. De juf had het eerst goed met de ouders van dat andere meisje moeten bespreken als ze zo achterlijk star omgaan met een schoolkoor (echt waar hebben we het over) i.p.v. haar blij te maken met een dooie mus. En jij mag dat ook nog aan je dochter vertellen i.p.v. de juf? Zoals anderen ook zeiden, lekker pedagogisch aangepakt zeg, zielig voor je dochter.
De juf had of jullie dochter niet moeten vragen of nu tegen het kindje dat niet durft (en tegen haar ouders) moeten zeggen dat ze dan niet meer mee zou doen, of ze doen beide mee. Maar je kunt niet een meisje dat dit zo graag zou doen als stand in laten op draven bij de repetities én niet eens eerlijk zeggen dat ze misschien niet mee zal doen......