Groot bed: dekbed of slaapzak

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jo33, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ons dochtertje van 25 maanden gaat dit weekend van haar ledikantje naar een groot bed. Gewoon een eenpersoonsbed en geen peuterbedje.
    Nu zit ik te twijfelen of ik haar dan ook meteen onder een dekbed moet leggen, of dat ik nog even een tijdje haar slaapzak moet gebruiken om de overgang iets minder groot te maken. Of zou een slaapzakje weer onhandig/gevaarlijk zijn i.v.m. het uit bed klimmen?
    Ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen!

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik zou gewoon lekker een dekbedje doen. En dan een leuk overtrek waar ze fan van is.

Wij deden dat ook in een keer. Naar een eenpersoonsbed en onder een dekbed met overtrek van Dora. En geen probleem gehad. Succes!

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Benieuwd naar de reacties. Mijn dochter van bijna 21 maanden gaat dit weekend ook over naar een 1persoonsbed. En we stellen ons dezelfde vraag.

4. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Ons meisje slaapt in een peuterbedje,nu wel weer met een slaapzakje aan, vind ze zelf ook lekker en daar een dekkentje overheen...

5. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Heb je dan echt een dekentje, of een dekbed?
    De combinatie slaapzak met dekbed lijkt me namelijk nogal warm.
    Ons dochtertje slaapt nu namelijk nog in een zomerslaapzak met een pyjama aan.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid ging lopen met de slaapzak aan. Dus wij hebben hem uit gelaten uit veiligheidsoverwegingen.

7. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Mijn dochter van 22 maanden slaapt al maanden zonder slaapzak ;) en nu al een aantal weken met een dekbed in het ledikantje. Ik zou dus gewoon voor een dekbed gaan, zonder slaapzak.

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    In de winter kan het lekker warm zijn met een slaapzak aan als extra.
    Maar ik zou beginnen met een gewoon dekbed en een leuke overtrek.

Of je kan een vierseizoen dekbed kopen, de dunne versie gebruiken en dan een slaapzak. Ligt ze niet "bloot" in bed, maar heeft ze ook niet te warm.

9. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Ik zou voor een dekbed gaan. Met een groot bed kan ze er ook makkelijk uit, met slaapzak aan lijkt mij dat niet zo prettig. Mijn dochter had voor haar grote bed al even een dekbedje.

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier op begin slaapzak nog, wou ze ook zelf.
    ZE kwam ook overigens niet zelf het bed uit, nu nog niet.

11. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips. Ik denk dat we het er gewoon op wagen en maar meteen met een dekbed beginnen.
    Ik heb inmiddels al een mooi dekbedovertrek in huis gehaald. :D

12. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Wij gingen ook over van ledikant naar 1 persoonsbed met dekbed en zonder slaapzak. Ik ben met haar op stap gegaan en zij mocht de overtrekken uitzoeken zodat ze wist wat er ging gebeuren en zodat ze het zelf ook leuk vond. Wij hebben totaal geen problemen er mee gehad ze bleef gewoon liggen en als ze de volgende ochtend wakker werd dan riep ze of ze er uit mocht komen. We hebben toen gezegd dat ze er zelf wel af mag komen en nog lekker bij ons in bed mag kruipen dus dat doet ze nu ook. Af en toe roept ze nog wel want dan vind ze het gezellig als ik even bij haar in bed kruip.

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn dochter heeft dezelfde leeftijd. Ze is vorige maand overgegaan naar een bed met dekbed, maar schopte zichzelf steeds "bloot" en werd dan vroeg wakker ( door de kou??) Hier heeft ze dus de slaapzak weer aan. Maar wil het tzt wel weer opnieuw proberen.

14. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Elise is 9 maand geleden al over gegaan maar eerst met slaapzak en leeg dekbedovertrek om te wennen dat er weer wat over haar heen lag, toen het warmer werd slaapzak uit en nu onder een dekbed en gehaakte deken van oma :) Elise ligt al 9 maand in haar peuterbed en is er nog nooit zonder ons uitgekomen, ze komt pas uit bed als we in haar kamer komen haha heel handig

15. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben nu gewoon de ledikantdekentjes in een overtrekhoes op het grote bed liggen. Bij de oudste ook gedaan. Groot dekbed durf ik niet echt omdat ze de neiging heeft helemaal eronder te kruipen. Dochter is helemaal tevreden zo, volgend jaar of zo als ze echt te lang wordt krijgt ze een groot dekbed. Hebben we met de oudste ook gedaan en ging prima. Halve matras zichtbaar opgelost met een leuke quilt erover.

16. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zit ook nog in twijfel. Toen ie een maand of 3/4 was ging ie het hele bed door en sindsdien slaapt ie alleen in een slaapzak. Vind 'm nu nog wel eens overdwars in z'n ledikant maar niet meer met z'n hoofd aan het voeteind en nou krijgt ie een autobed voor z'n tweede verjaardag maar iets in me vindt het toch nog eng iets van een dekbedje te gaan gebruiken?!?

17. Hiekje

Hiekje Actief lid

14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heeft zoontje de eerste paar weken nog slaapzak aan gehad, maar ging gewoon met slaapzak aan aan de wandel. Vanwege de hitte in de zomer is slaapzak toen uit gegaan, en nu dus al hele tijd zonder slaapzak en ik ga er ook niet meer mee beginnen ;)
    Ook hoorde ik ook van anderen juist geen slaapzak in groter bedje te doen, omdat ze straks ook zindelijk gaan worden en is een slaapzak snachts niet handig :)

18. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Mijn zoontje was 23 mnd toen hij naar groot bed ging. Daar hoort wat mij betreft gewoon een dekbed bij.
    Mijn zoontje was helemaal weg van zijn 'echte' bed en vond het echt heerlijk onder het dekbed. Eigenlijk nooit problemen gehad, ik heb hem altijd gewoon normaal liggend onder dekbed terug gevonden.

19. tr0elaa

tr0elaa Actief lid

8 feb 2012
    226
    0
    0
    Onze dochter sliep gelijk onder een dekbed.. en is altijd goed gegaan :D

20. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Wij hebben onze kleine man ook gelijk bij het overgaan naar het grote bed onder een dekbed gelegd. Hij sliep in zijn ledikant al niet meer in een slaapzak want hij klom eruit en ging lopen met zijn slaapzak. Dus uit veiligheidsreden ook slaapzak uit gelaten.
    Wij kijken wel voor het slapen gaan of hij recht in bed ligt (hij ligt nog wel eens dwars of met zijn voeten uit bed) en dekken hem dan ook weer vaak toe.

Deel Deze Pagina