Ik vraag me af wanneer er nou echt gevraagd wordt om een diploma. Zelf ben ik 25, paar keer gezakt met zwemles en heb dus niet eens diploma A. ik haatte zwemles gewoon en werd spaans benauwd als ik het gat zelf maar ZAG was niet aan mij besteed. Toch red ik mij prima, ik kan zwemmen op mn buik, rug en ik zal niet zomaar verzuipen. Je ziet nu vaak bij grote zwembaden op de site staan zwemdiploma verplicht, maar hier is mij nog NOOIT om gevraagd... Doen ze dat ooit wél? Mijn dochters zijn nu 6 en hun hele klas zit op zwemles behalve zij. Ik kijk nu naar alle pakketten en schrok me dood van de prijzen... Vooral als je alles x 2 moet doen het kost hier 800 per kind incl diploma ABC. Maar zullen ze niet genoeg hebben aan alleen maar A? Zijn er plekken waar echt gevraagd wordt om diploma B? Als ik naar mezelf kijk denk ik nou doe maar 10 lesjes tot ze de basis kunnen en dan is t mooi geweest. Het feit dat ze het kunnen vind ik veel belangrijker dan dat stomme papiertje dat erbij hoort Of zal het dan vaak gaan voorkomen dat er bij de ingang naar een diploma wordt gevraagd? Lijkt me toch van niet.... En ja ik heb het absoluut voor mijn kinderen over, ik vind het gewoon zo belachelijk duur...
Ik ben enorm blij dat ze in onze gemeente nog aan schoolzwemmen doen. Wordt dit afgeschaft dan kan ik de zwemles van mijn kinderen niet betalen helaas. Hier kost het namelijk 800 euro per half jaar en heb je geen garantie dat je kind zijn of haar diploma heeft
Maar hoe willen ze dan leren zwemmen? Je hebt geen diploma maar je bent wel lessen gaan volgen. Tja het is duur, maargoed ik heb liever 2000 uitgegeven dan je kind van de bodem van het zwembad vissen. Iets dat tegenwoordig mijn inziens te vaak gebeurd. In het afgelopen jaar zijn heel wat, veel buitenlanders, kinderen verdronken. Waarom? Omdat ze geen idee hadden hoe zwemmen werkt.... Ik zou dus zeker zwemlessen aanraden...
In tien lessen kunnen ze echt niet zwemmen gemiddeld. Mn oudste heeft twee jaar over A gedaan. We zijn niet voor B gegaan. Grootste verschil is vooral meer meters maken. Maar A vindt ik wel belangrijk. Drijven onder water zwemmen ed. maakt het wel veiliger. Bij is het drie kwartier per week en dan 104 euro per kwartaal.
Mijn dochter is nu al bijna 2 jaar bezig pffffff!! Maar goed hopelijk mag ze in januari op voor d'r a diploma, En dan stop ik er mee, ik vind A wel belangrijk.
Zwemdiploma is misschien niet nodig, maar zwemles zeker wel. Een jaartje (of anderhalf) 1x per week zwemles minimaal. Met 10 lessen ben je er echt nog niet. Of er vaak naar gevraagd wordt weet ik niet. Je kunt natuurlijk altijd zeggen dat je wel diploma's hebt. Maar ja, wie houd je dan het meeste voor de gek..??
Mijn dochter heeft alleen nog diploma A. Zelf vind ik dat stomme papiertje wel heel belangrijk, voor mij het bewijs dat de zwemleraar haar veilig en goed genoeg vind zwemmen. Ik heb nl geen idee wanneer iemand goed genoeg is en zou het er ook nooit op gokken. Dit zijn ook geen zaken waarop ik zou willen besparen, haar veiligheid staat voorop. Voor wat betreft het vragen naar zwemdiploma's in het zwembad, mij is hier ook nooit naar gevraagd.
Met alleen schoolzwemmen heb ik geen diploma gehaald en mijn ouders waren echt niet van plan ook maar 1 cent aan zwemles te betalen dus ja toen hield het diploma loos op Ons zwembad biedt een all-in-one pakket aan van 800 per kind. Maar ook een kwartaalkaart van 140 per kind. En een maandkaart van 73 per kind. Als bijkomend probleem is het hier ook op rottijden, op mijn beide collegedagen tijdens de les... Ik zal dus elke week 3 uur college missen of een betaalde oppas moeten vinden die bereid is op en neer te karren met mijn meiden... Alles bij mekaar genomen zou het gewoon heel fijn zijn als het zwemles-gedoe zo kort mogelijk duurt.....
800 Euro incl ABC is niet erg duur. Je hebt het dan over wel 2 jaar zwemles. In die paar jaar leren ze natuurlijk veel meer dan in die 10 lesjes en in echte noodsituaties hebben kinderen dit ook wel nodig. Deze pakketten zijn vaak in termijnen te betalen. Heb je daarnaar geïnformeerd? Misschien toch ook kijken naar een ander zwembad in de buurt ivm je collegetijden.
Ik betaal 50 euro per maand voor mijn dochter. Daar komt dan het e Afzwemmen en diploma geld tegen die tijd nog bij maar ze is net 3 lessen onderweg haha. Ik wil dat ze abc halen en als dit duur is naja vind ik dat geen punt ik wil 100% zekerheid dat als er wat gebeurt in het water ze zich kunnen redden. Er is mij nog nooit gevraagd of ik een diploma heb eigelijk
Hier een totaalprijs voor A en B van 680,- euro. Met diplomagarantie. Dus maakt dan niet uit hoelang ze erover doen. Ja, het is een hoop geld.. maar zeker A vind ik toch wel belangrijk..
Ik. Vind zwemles heel belangrijk en ben van mening dat ze met diploma c pas echt goed kunnen zwemmen, nu niet allemaal over me heen vallen aub😉 Ik vind het van levensbelang dat een kind Zich zelfstandig kan redden in het water. Nu had ik ook het geluk dat ze zwemles erg leuk vond en binnen een jaar a,b en c had☺️ Vervolgens is ze nig dokrgegaan voor zwemvaardighejd 123 en ook allemaal behaald. Maar ik snap het heel goed dat als je kind twee jaar over a en b doet dat je t dan zat bent, maarik vind a en b wel essentieel...
Je hoeft nooit het papiertje te laten zien, maar het papiertje staat natuurlijk wel ergens voor. Ik vind het toch wel heel belangrijk dat mijn kinderen leren zwemmen.
A+B heeft hier veel meer gekost dan 800 euro (zo'n 1500 euro) dus wat dat betreft klinkt het als een mooie deal. Ik kan me echt niet voorstellen dat een kind in 10 lessen kan leren zwemmen. Ik wil er blind op kunnen vertrouwend dat mijn kids zich kunnen redden als ze in het water komen. Dat betekend dus ook met kleding aan, onder water, door een gat etc.
Vind het trouwens wel belachelijk dat zoiets belangrijks zo duur moet zijn.. Zo is het gewoon niet voor iedereen te betalen..
Ik ben het met je eens hoor meisje26. Wij gaan ook met de kinderen voor minimaal ab en het liefst abc. Zijn hier heel veel grachten in de buurt en ook in de zomer zijn we zelf graag bij het water. Momenteel zit de jongste op overlevingszwemmen en daarna gaat hij door voor a. En ik kijk ook zeker niet uit naar de komende jaren in het zwembad (als de oudste klaar is, start de jongste ...), maar ik vind het gewoon bij de opvoeding horen. En ik hoop dat ouders die het financieel niet redden aankloppen bij de Gemeente of Jeugdsportfonds.
Ik heb de vraag bij sollicitatie voor stewardess gekregen. Sommige beroepen vereisen een zwemdiploma. Ik vind het ook achterlijk duur, maar wel noodzakelijk.
Kinderen kosten nu eenmaal geld. Net zoals luiers best duur zijn maar die heb ook gewoon nodig. Mensen met een heel laag inkomen kunnen dacht ik bij de gemeente een tegemoetkoming krijgen in de kosten.
Het is maar net of je het waard vindt. Ik kan echt niet begrijpen dat je dit niet zou willen voor je kind. Hier kost het 70 euro per maand, dat is teruggerekend 2,33 per dag en dat heb je niet voor je kind over?