Zwemdiploma echt nodig?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Luja, 13 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm dat zou theoretisch gezien bij ons ook kunnen ja.
    Maar ons gupje vindt het heel fijn als er iemand kijkt.. Dus tja.
    En met 3 kwartier zwemmen... Is wel heel krapjes qua boodschappen :)

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ideaal ja, doen wij ook vaak! Hier mag je sowieso niet kijken, omdat veel kindjes de halve les aan het zwaaien blijven naar papa/mama haha.

3. tuc

tuc Niet meer actief

wij zitten dus wel aan de rand van het zwembad zeg maar...buiten dat het bloedheet is vind ik het wel fijn. Je hebt veel contact met de juf en er is eigenlijk geen enkel kind dat naar papa of mama zwaait...het is voor hen normaal zeg maar. Ze zijn met 2 juffen dus ook maar 6 kindjes in het water.

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja ik bleef er ook altijd bij. Ze vonden het, vooral in het begin, toch ook wel heel spannend en ik vond het ook een fijn idee dat mocht er iets gebeuren ik er snel bij zou zijn. En ze vonden het ook gewoon heel fijn als 1 van ons aanwezig was.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Alle ouders trouwens hoor, iedereen bleef eigenlijk wel wachten.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    #226 Abri, 17 okt 2015
    Laatst bewerkt: 17 okt 2015
    Oh, ja bij de oudste was het echt 'ga maar weg hoor mama, doei'. Die is erg makkelijk daarin. Altijd ook geweest haha.

Zelf als zwemjuf gewerkt trouwens en daar was het wel echt een dingetje die ouders aan de badrand. Zijn ze toen dus ook vanaf gestapt: 1x per maand een have les (halfuurtje) kijken en verder niet. Meer rust voor iedereen. Maar dat is mijn eigen ervaring natuurlijk. Weet ook niet beter nu, een paar jaar verder, want er is gewoon geen zwembad waar je de les vanaf de badrand kunt bekijken hier.

7. tuc

tuc Niet meer actief

in het zwembad waar we eerst zwommen ook niet maar dat waren ook veel meer kinderen...snap dat 10/11 ouders niks is. Maar hier maar 3 kindjes per juf

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hier was het ook niet aan de badrand, vanaf de kantine kon je door een groot raam meekijken, en toen ze in een ander bad gingen zaten de ouders op een tribune.
    Je had wel een keer per maand dat de ouders naast het bad mochten zitten en dan was er ook tijd om even te praten met de badmeester/juf.

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ja dat scheelt natuurlijk wel aanzienlijk. Hier lagen er in het ene bad inderdaad zo'n 10-12 kindjes in (met 2 juffen). Maar bij andere zwembaden liggen er gerust 30 kindjes per bad (wel goed gescheiden in groepen hoor), maar als je daar alle ouders van aan de badrand hebt :p

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier zitten we er niet bij, je kan wel op tv schermen meekijken. Elke 3 maanden is er een kijkles en kan je de juf spreken. Tussendoor als het nodig is kan je ook altijd met de juf praten als je dat aangeeft. Zoals aangeven dat je kind tijdens een weekend weg goed zonder bandjes heeft gezwommen (best een beetje trots ;), maar ik kwam binnen en ze had het zelf al tegen de juf gezegd en had geen bandjes meer om ;))

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier zie je af en toe wel een kindje even naar boven kijken...
    Zeker als ze iets moeiljjks hebben gedaan of heel trots zijn..
    En dan komen er ook altijd dikke duimen van boven.

Zat laatst naast iemand dje steeds van de tribune riep: kin op je borst!
    En ja, dat jochie keek dus ook steeds naar boven (ook als ze niks zei)

Hier dochter laten beloven dat ze niet heel de tijd naar boven gaat zitten kijken en dat gaat prima :)
    En als ze iets moeilijks heeft gedaan wil ze altijd weten of ik het heb gezien :)

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Zwembad 1 zat hier aan de rand van het winkelcentrum, dus dan red je het theoretisch gezien wel. Bij zwembad 2 moet je daarvoor een stuk rijden, dan is het lastiger. Maar ik bleef altijd kijken...helaas door een raam en met name bij zwembad 1 'om een hoekje' (door het raam en om een hoekje dus...). In het bad mocht maar één keer per drie maanden oid, bij de kijkles. De oudste vond dat wel best, geloof ik, die is daar ook heel makkelijk in.

13. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Het winkelcentrum is hier naast het zwembad, dus boodschappen doen lukt wel in 45 minuten.

De eerste paar keer blijf ik in het zwembad om (op afstand) te kijken hoe het gaat. Hier zitten de ouders niet aan de rand van het zwembad, wel af en toe een kijkles en daar ben ik uiteraard bij!

14. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Nou, ik kan tijdens de zwemles echt niet weg voor een boodschap... mijn dochter vindt het heel fijn als ik in de buurt ben, geeft haar een gevoel van veiligheid en dat ze niet alleen is. Wij zitten achter een raampje in een kantine, zij zwemt achterin het diepe, dus zie haar nauwelijks eigenlijk

15. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ik vind zwemles niet ietsom op te bezuinigen.
    Kinderen zijn gauw aangetrokken tot water.
    En ze kunnen al in een klein laagje water verdrinken. Vooral in de paniek van kopje ondergaankunnen ze zo in paniek raken dat ze nuet meer weten hoe ze omhoog moeten komen.

En 10 lessen is heel erg weinig. De meeste kinderen doen er 1 tot2 jaar over om a te halen

16. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind A wel belangrijk. Dat ze gewoon kunnen zwemmen en niet snel in het water in moeilijkheden komen. Maar B en C hoeft voor mij echt niet. Die heb ik zelf trouwens ook niet en kan prima zwemmen.

Deel Deze Pagina