Zwemdiploma echt nodig?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Luja, 13 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Persoonlijk vind ik het wel heel belangrijk. Een beetje de basis kennen redt je niet als je in een moeilijke situatie komt. Die 10 lessen zijn dan niet genoeg. Dan spartel je een beetje met slechte techniek en raak je snel uitgeput. GOED zwemmen, dus leren hoe je jezelf met zo min mogelijk moeite in het water kunt redden is heel belangrijk.
    Ik ga er dan ook op staan dat onze kinderen leren zwemmen, en goed ook want hier is gewoon een hele hoop water waar ze wel mee in contact zullen komen. Dan voel ik mij geruster als ik weet dat ze goed kunnen zwemmen als ik de vraag krijg of ze mogen gaan zeilen met oom en tante(tuurlijk ze hebben een zwemvest om, maar dat is niet het enige wat je nodig hebt).

2. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik vind dat ieder kind sowieso A zou moeten hebben, dan weet je tenminste hoe je moet zwemmen, onder water etc. Ik heb het zelf vroeger al geleerd van mijn vader, kon al zwemmen voordat ik m'n zwemdiploma haalde haha! Ze vragen er in het zwembad nooit naar, omdat ze verwachten dat ouders zelf wel begrijpen dat kinderen zonder zwemdiploma niet mogen zwemmen.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    #23 Jippie, 13 okt 2015
    Laatst bewerkt: 13 okt 2015
    Je kind kan echt niet zwemmen na tien lessen... Laat staan als het met kleding en al in het water valt. Denk je dat ze bij zwemles één al meteen de zwemslagen leren en die in tien lessen onder de knie hebben?

Wat maakt het uit of er in het zwembad naar een papiertje wordt gevraagd, het gaat toch om de veiligheid van je kind?! Wat als ze verdrinken, omdat jij geen zin had in zwemles?! Ik denk dat geen enkele ouder zin heeft om twee jaar lang twee keer in de week naar het zwembad te gaan op rottijden, maar dat hoort er nou eenmaal bij.;)

Hier kost een ABC-pakket €650,- Je mag er zo lang over doen als je zelf wilt, één of twee keer in de week les en een diploma-garantie. Je kunt het in termijnen betalen, als de kinderbijslag binnengekomen is.

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dit dus bij ons ook. En wij zwemmen ook nog zo'n 2 a 3 keer per maand extra met de kinderen. Door vaak te zwemmen en meters te maken krijgen ze hun diploma's ook sneller. Niemand zal ooit naar het diploma vragen maar ik vraag me af hoe ze anders zwemmen gaan leren?

6-jarige jongen verdronken in recreatieplas De Meent in Beusichem

Meisje (10) verdronken in recreatieplas | NOS

5. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Ik betaal 38 euro per maand.

Ik vind het heel belangrijk dat mijn kind leert zwemmen. Gelukkig kan ik het gewoon betalen maar mocht dat niet zo zijn, bespaar ik wel ergens op. Hoe dan ook ik vind het geld bij elkaar want ik vind dat het moet. Een kind moet weten wat hij moet doen als hij in het water valt. met 10 lessen ga je er echt niet komen. Ik snap ook echt niet dat mensen hierop willen gaan besparen

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het is ook duur. Maar het weegt niet op tegen veilig kunnen zwemmen.

Je leven bekopen omdat je A B C had kunnen halen is vele maler duurder.

Kijk of je een zwemvereniging kunt vinden die zijn vaak vele maler goedkoper. Gewone les bedraagt ongeveer z.n 60 euro per maand.
    Bij een zwemvereniging z.n 290 per jaar. Tel uit je winst duurt misschien iets langer om dat er les gegeven woord door vrijwilligers. Wel de exame,s worden officieel afgenomen.

Het is best pittig elke week naar zwemles ect en dat z.n twee drie jaar lang. maar beloond zich wel terug dat je zelf je kunt redden omdat je geen diploma hebt wil niet zeggen dat je ook daad werkelijk alles geleerd hebt.

Vind het echt een pre in de opvoeding zwemles. En behoord wat mij betreft bij de opvoeding.

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Een kind moet goed kunnen zwemmen, al dan niet met zwemdiploma's. Zelf je kind leren zwemmen is ontzettend moeilijk, ik heb het onderzocht omdat mijn oudste geen reguliere zwemlessen aankan maar het is echt geen doen.
    Daarnaast ben je afhankelijk van Natuurwater, want een kind zonder diploma's zonder zwembandjes in een zwembad mag niet, em dat zien ze echt wel.
    En kaartjes voor het zwembad als je zelf les gaat geven, wat denk je dat dat kost?

Uiteindelijk hebben wij zwemles gevonden in een heel klein groepje en er zwemt een ouder mee. Dus papa of ik. We betalen 20 euro per maand.

8. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het zeer onverstandig om een paar lessen te volgen in de hoop dat dat genoeg is. Ik denk dat eerlijk, dat je dan ook niet moet miepen of het badpersoneel de schuld geven als er ongelukken gebeuren.

Ik werk zelf in een zwembad en zonder diploma zwemmen is zeer onverstandig.
    Eigenlijk ben je met het zwemABC pas echt veilig, A is zeer minimaal. Mijn kinderen hebben beiden hun ABC en de oudste nog 3 zwemvaardigheidsdiploma's en de middelste is er mee bezig.

Ik vraag er wel naar bij kinderen, als ouders dan bijv. 'liegen' dan valt het binnen uiteindelijk vaak wel op. Kinderen zonder diploma MOETEN onder begeleiding van een volwassene met diploma zwemmen.

Wij betalen 143,50 voor ene 14 lessen kaart en 33 euro voor het afzwemmen. Gem. duurt het 1.5-2 jaar voor je het A diploma hebt, 8-16 weken daarna voor B en 8-16 weken voor C.

9. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik snap overigens het gedoe niet. Naar de balletles jarenlang, voetbal of hockey in weer en wind langs het veld...ik snap de aversie tegen zwemlessen nooit zo.

10. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Ik vind het persoonlijk best erg dat dit überhaupt een vraagstuk is voor ouders. We leven in een waterland! Ik zit altijd vol verbazing berichten te lezen van verdronken kinderen die zonder diploma aan het zwemmen zijn en vraag me dan altijd af hoe dat in vredesnaam mogelijk is! Nu weet ik het antwoord dus.... Geen tijd omdat de moeder colleges had.

Sorry als ik wat hard ben maar ik vind dit echt heel erg om te lezen!

11. stressbal

stressbal Niet meer actief

Nou ik vind het onwijs belangrijk laat dat duidelijk zijn.

Maar ik zou niet weten waar ik het geld vandaan moet halen. En nee ik verdien net te veel voor de subsidie. Dus pis ik naast de pot.

Maar goed wij hebben nog school zwemmen.

12. Peppa

Peppa Actief lid

14 aug 2015
    155
    0
    16
    nav dit topic al eens gaan kijken voor zwemles voor mijn zoontje van 3,5jr. Hier in Belgie is het allemaal zo duur niet zover ik er wijs uit kan.
    Kan starten vanaf 4jr met watergewenning, is dat in NL ook zo?

13. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Dat weet je toch als je aan kinderen begint dat bv zwemles erbij hoort?

Je weet niet eens of je kind hetzelfde is als jij.
    en dan nog, ik vind dat je fatsoenlijk moet kunnen zwemmen. En dat kun je niet na 10 lessen.

14. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Jeetje wat een bedragen lees ik hier zeg. 50 euro of 75 euro per maand?!?!
    Hier betaal je 30 euro per maand, en dan elke week 1 uur les.

Ons meisje gaat zeker op les. Heb zelf mijn A en B gehaald. En vind die 2 zeker belangrijk. Hier is veel water in de buurt.

15. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    In Nederland kun je bij de meeste zwembaden met 4 of 5 jaar beginnen met lessen.

16. susy26

susy26 Niet meer actief

Onze oudste mocht vandaag voor t eeerst zwemmen, maar heeft de griep, niks aan te doen. Hopelijk volgende week.
    Betaal 70 euro voor 12 lessen van 30 minuten.
    We zien wel "hoelang" hij er over doet, maakt niks uit, als tie maar goed kan zwemmen.Het is voor je kind de bestwil. Al doet tie er 3 jr over, als tie het maar onder de knie krijgt en zich zelf kan redden in het water, dan heb ik een gerust hart.

Bij z'n broer hetzelfde natuurlijk.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113
    Dit hier ook. Mijn oudste gaat wel nog voor op les voor B, maar dat diploma hoeft hij niet te halen persé. Mijn middelste al opgegeven a+b+c, maar die hoef ik ook niet aan haar haren erheen te trekken en vindt het wel leuk.

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb na 6 jaar zwemmen in mijn jeugd nog steeds geen A-diploma gehaald hoor. En niemand heeft ooit naar mijn diploma's gevraagd. Verder kan ik mij ook wel enigszins redden - maar niet van harte. Ik denk dat wanneer je mij in een random vijver laat vallen dat ik de eerste paar seconden echt even dusdanig in de war ben voordat ik me weer bewust wordt van 'o ja, zo moest dat', en stop met om me heen slaan.

Ik heb een serieuze haat-liefde-relatie met water doordat ik als kind zijnde vroeger bijna ben verdronken. Zwemmen prima, maar dan wel in het zwembad; via het trappetje er in en met mijn hoofd boven water waarbij ik zelf alle controle heb. Ik ga zelfs niet met mijn gezicht onder water onder de douche.

Ik zou voor mijn kinderen zwemdiploma's willen hebben - maakt me eigenlijk niet uit wat dat kost; of nou ja, dat ook weer niet, maar ik zou er wel een groot bedrag voor over hebben. In ieder geval zodat zij wel lol maken tijdens het zwemmen en zichzelf kunnen redden wanneer dat nodig is.

19. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Hier betaal ik 90 euro per maand voor beide kinderen. Dochter (bijna 6 jaar) heeft toevallig afgelopen weekend haar A diploma behaald en heeft hier dik 1,5 jaar over gedaan. Ons zoontje van 4 is net begonnen. Een zwemdiploma is zo ontzettend belangrijk! Wel ben ik het met je eens dat het erg duur is. Wij gaan voor het A, B en C diploma. Persoonlijk vind ik dat je bij B pas echt goed kan zwemmen.

20. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Het is inderdaad belachelijk duur, maar opgebeld worden dat je kind verdronken is kost niets maar wel je leven..

Kan je niet voor de optie kiezen dat je kinderen alleen Diploma A halen? Ze moeten gewoon echt de basis kennen vind ik.

Ikzelf heb A en B. C was ik mee gestopt, zodat mijn zusje voor diploma kon zwemmen..

Deel Deze Pagina