Ik zou ook niet kiezen voor een pakket, maar voor een maandkaart. Ze zijn 6 zeg je, over het algemeen gaan kinderen van 6 er weer sneller doorheen dan kinderen van 4 of 5, dus lijkt een maandkaart me verstandig!
Hier was het geen discussie. A, B en C moeten worden gehaald. Het is al een enorm verschil in zwemtechniek tussen A en B, en met C leren ze weer meer extra's om zich te kunnen redden. Ik vind de veiligheid van mijn kinderen belangrijker dan de kosten.
Hier kost het 595,00 voor ABC met diploma garantie. ik vind het net als het rijbewijs bij de opvoeding horen. Ben toen ze nog heel jong was maandelijks een klein bedrag gaan wegzetten op een aparte spaarrekening. Inmiddels heb ik het zo goed als bij elkaar. Dan doet het wat minder pijn. Met 10 lesjes kan een kind niet zwemmen en zeker in een waterrijk land zoals NL echt geen overbodige luxe.
Mijn ex is t type dat met behulp van mediator en advocaat moet worden aangepakt en nóg niks wil. hij heeft ze 1 dag per 2 weken en hij wil beslist geen minuutje langer. Financieel wil ie ook niks maar daar krijg ik dus na t verstrijken van de termijn hulp van mn advocaat bij. En iemand vroeg hoe mijn kinderen met water zijn. Dochter 1; waterrat en zwemt vanaf haar 2e al zonder bandjes (ja onder super streng toezicht van mij). Ze gaat ook al van de duikplank enzo, totaal geen vrees. Ik moet haar tegenhouden omdat ze van de hoge duikplank wil want dat is ' zoooo coooooooool'. nou ik sch**t hem al 7 kleuren bij t zien van dat ding. Dochter 2; angstig, al bang voor de douche. Durft niet te zwemmen, hangt alleen maar bij t babybad als we gaan zwemmen. Dus misschien dochter 1 losse lessen en dochter 2 een pakket? ik weet t ook niet hoor. Lastig gedoe
zou als ik jou was eerst eens even bij de gemeente kijken.. Dadelijk maar jij je al helemaal druk om de financien terwijl gemeente je misschien ook kan helpen.. En valt het allemaal mee..
er zijn uiteraard altijd uitzonderingen, maar kan me niet voorstellen dat iedereen die hier aangeeft dat ze het niet kunnen/willen betalen, in hetzelfde schuitje zit. en hier is het 48 euro voor 6 lessen, dus dat is te betalen van de kinderbijslag...en van de spaarrekening van de kinderen, waar we in het verleden ook regelmatig de kinderbijslag (deels) op gestort hebben. als je in 1x 800 moet neertellen, snap ik ik ook dat het een stuk moeilijker wordt... bovendien lees ik ook vaak dat mensen zwemles "ernaast" doen, dus dat de kinderen ook nog voetballen/dansen/etc. hier mag pas iets anders worden gedaan, als de diploma's binnen zijn.
Hier ook een all in pakket gehad. Is wel al een paar jaar geleden. Toen betaalde ik 700 euro voor A en B. Stressbal kun je niet wat van de kinderbijslag opzij leggen. En de vader van je kind? Kan die niet bijdragen?
Is er geen reddingsbrigade of zwemvereniging in de buurt? Bij ons bij het zwembad zelf kost het ook een vermogrn, maar mijn zoon zwom bij de reddingsbrigade en wij betaalden 13 euro per maand daarvoor. Ik weet dat ze ook een zwemvereniging hebben waar je ca. 20 euro per maand betaalt.
Wat een de.biele prijzen zie ik hier voorbij komen zeg! Hier kost het 37.50 per maand en dat is te doen. Ik vind het belangrijk dat ze goed kunnen zwemmen, daar hebben ze altijd profijt van. Overigens 1x les per week 1 uur. Ik vind het wel meevallen.
Dit wilde ik ook net zeggen. Maar ik vind een zwemdiploma echt heel belangrijk! Ik heb nooit een moment getwijfeld aan wel of geen diploma. In een land als Nederland is er zoveel water?! Dus beide kids moeten A en B halen.
Mijn man is al 31 jaar lid van de plaatselijke reddingsbrigade en daar ook al jaren instructeur/trainer. Als ik het hier met hem over heb, dan is hij heel stellig: Nederland is een waterland. Veel en veel meer dan bijna elk ander land ter wereld. Dat betekent dat de belangrijkste reden van zwemlessen is, het jezelf kunnen redden als je in de plomp valt. Als je nadenkt over hoe lang je kind op zwemles moet, dan zegt hij daarop: "Bedenk jezelf dat je kind, op een koude novemberdag, gekleed in laarzen, een sjaal, een dikke winterjas en handschoenen, met een rugzak op, in een sloot, vijver of erger, een kanaal valt. Hoe zeker ben je met een A diploma dat je kind er levend uit komt? Hoe zeker met een B diploma en hoe zeker met een C diploma. Nergens 100%, maar hoe langer een kind op zwemles zit, des te groter de kans op overleven is. " En al die extra dingen die ze tegenwoordig leren bij Diploma A: leuk voor in het zwembad, leuk voor als ze door willen met zwemmen als sport, maar borstcrawl bijvoorbeeld is volledig ongeschikt om jezelf te redden in een calamiteit.
Bespaar niet op zwemlessen. Heb toevallig net een artikel gelezen dat van alle peuters die komen te overlijden jaarlijks, 10% door verdrinking komt. Nederland is een waterland. En een beetje baantjes kunnen trekken in het zwembad is een heel ander verhaal dan met dikke jas en spijkerbroek buiten in de vaart terecht komen.
Hier krijgen ze in groep 4 schoolzwemmen. Viel me op dat er toch veel ouders zijn die daar op wachten. Kind haalt dan nog geen diploma, maar gaat wel door met zwemles. De eerste 10 lessen van anderhalf uur, hebben ze dan toch gratis. En ze stromen gelijk in. Niks geen wachtlijst dan.
Mijn oudste dochter is gelijk met 4 jaar op zwemles gegaan. Ze is nu een jaar bezig en kan zonder bandjes zwemmen. Hoop/verwacht dat ze over n maand of vier haar A diploma kan gaan halen. Het duurt (meestal) allemaal wat langer als ze zo jong beginnen, maar alles wat ze in de tussentijd heeft geleerd, is meegenomen. We wonen in een waterrijke buurt. Bij ons kost het ca 80 euro voor 9 weken. (les 1x per week van 3 kwartier) Van mij moet ze minimaal A en B halen. Het liefst ook C, maar daar moet ze zelf ook wel een beetje gemotiveerd voor zijn. Gelukkig kunnen we het goed betalen, maar voor mij zou het een van de laatste dingen zijn waar ik op ging bezuinigen. Al moest ik er een extra krantenwijk voor gaan lopen o.i.d. Ik vind het ontzettend belangrijk. Ik zou het me zelf nooit vergeven als mijn kind zou verdrinken omdat ik zou beknibbelen op zwemlessen of omdat de tijdstippen me niet zouden uitkomen. Bij ons in het zwembad vragen ze overigens wel om diploma's. Je hoeft ze niet te laten zien hoor. Maar ik heb meerdere malen gehoord dat ze vroegen of een kind (dat zonder bandjes zwom) een diploma heeft. Mensen laten kinderen zonder diploma zonder bandjes in het water, maar blijkbaar zien ze dat toch wel. TO, als je dochter zichzelf zwemmen aangeleerd heeft, kan het waarschijnlijk wel even duren voordat ze het op de juiste manier heeft geleerd tijdens zwemles. Bij ons raden ze ouders af om kinderen zonder bandjes te laten zwemmen als ze het nog niet op de goede manier kunnen. Ze gaan dan 'overlevingszwemmen' en dan schijnt heel moeilijk af te leren te zijn.
Nee, nodig is het niet. Mijn oudste heeft ook geen echt diploma, puur omdat hij die gallische schoolslag niet onder de knie krijgt. Maar hij zit nu op zwemvaardigheid bij de zwemclub (de jongste afdeling) en ik durf inmiddels wel te zeggen dat hij beter zwemt dan menig kind met B-diploma. Maar goed, het hoeft dan niet nodig te zijn, hij zit natuurlijk niet voor niks op zwemvaardigheid. Ik vind het wel heel belangrijk dat ze zich echt goed kunnen redden in het water. Nummer 2 zit net op zwemles (20 p/m, 45 min les) en ik hoop dat hij straks in het buitenbad zijn diploma kan halen. Da's 50 voor het seizoen mei tot september 3/4 keer 30 min les per week . En daarna ook op zwemvaardigheid.
Ik snap dat het duur is. Maar ik snap echt niet waarom je een kind in Nederland geen zwemdiploma zou laten halen. Er zijn heel veel fondsen om dit financieel wel mogelijk te maken. Mijn kinderen moeten A en B halen en liefst ook C. Ondanks dat het twee waterratten zijn, zijn wij ook al bijna een jaar onderweg. En nu pas beginnen ze echt een diep bad over te zwemmen. Dus met 10 lessen kom je er zeker niet.
Ik vind een zwemdiploma echt belangrijk. Mijn kinderen zijn met gelijkertijd met 4 en 5 op zwemles gegaan.. 10 maanden later hadden ze A.. en ik vind dat ze nog steeds niet kunnen zwemmen. Ja, ze blijven boven etc.. maar echt goed zwemmen doen ze pas met C. (zwemdiplomas zijn tegenwoordig heel anders dan vroeger, toen kon je met A gewoon zwemmen maar dan heb ik het over 40 jaar geleden ) ik betaal 92 euro voor de 2 samen per maand.. tis een financiele aderlating maar wel heel belangrijk vind ik. Er zijn genoeg zwemscholen die mogelijkheid geven om per maand te betalen ipv bedrag voor pakket in 1 keer.
Zwemlessen als eerste laten doen. Dit ook omdat mijn zoontje razendsnel kan rennen en zo het water in sprong. Hier duurt het zwemmen ong 1.5 jaar a 35 euro per maand. Ondanks dat het vrij prijzig is vind ik het belangrijk dat hij een diploma heeft. Voor b hoefde hij van mij niet. Meer omdat ik vind dat ze bij a al zoveel leren wat wij vroeger bij a en b hadden. Hij kan zich nu goed redden in het water en dat stelt mij enorm gerust.
Ik vind zwemles echt heel belangrijk. Mijn middelste heeft pasgeleden na bijna 2 jaar eindelijk zijn A gehaald en ik vind eigenlijk dat hij nog steeds maar nauwelijks kan zwemmen. Hij blijft boven ja en hij kan de verplichte soorten slagen wel, maar na 2 baantjes is hij meer aan het spartelen dan nog echt zwemmen. Hij moet echt nog B en misschien ook nog wel C erbij halen. Mijn oudste zit op de reddingsbrigade en die kan nu echt wel goed zwemmen. Er is hier zoveel water, je wilt toch zorgen dat je kind zich even kan redden als hij daarin valt, tot hij gered kan worden. Of zoals een paar weken terug met dat Syrische meisje van een jaar of 9. Dat is toch verschrikkelijk? In het zwembad is mij trouwens ook wel eens gevraagd of mijn kinderen een diploma hebben, als ze zonder bandjes zwommen. Na het A-diploma krijg je hier een soort etiket die je op de zwembroek kunt naaien, zodat daarop staat dat het kind zijn A heeft. Dat hadden wij vroeger zelf ook al trouwens. En ja, het is duur, maar daar zijn vaak wel subsidies voor en ja, het is vaak op rottijden, hier net zo goed. Maar dat is met alles zo, sport, muziekles, allemaal op de meest beroerde tijden die je je kunt bedenken. Wen er maar aan, haha.