Slecht slapen peuter 3,5 sinds komst zusje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door samantha1, 21 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Hoi meiden,

Ik weet echt even niet meer wat we moeten doen.
    Onze oudste sliep altijd super goed, zelfs nog smiddags dik anderhalf/2 uur en dan van 19:00-07:30 vaak.

Sinds onze jongste geboren is, is het slapen echt drama.
    Smiddags wil ze niet meer, nou is dat op zich niet erg, ze is tenslotte 3,5. Maar ook savonds wil ze niet meer slapen.

Het gaat goed totdat wij de kamer uitlopen. Dan is het krijsen echt tot overstuur toe en constant mama roepen.
    Ik moet bij haar blijven, ze heeft buikpijn, ze ligt niet lekker, ze hoort enge geluidjes,ze moet poepen, ze voelt haar alleen.. Ik neem haar in alles serieus, maar ik weet ook stiekem wel dat de helft niet waar is, aangezien ze weer in de lach schiet als ik bij haar zit.

Ik heb geprobeerd haar steeds 5 min te laten huilen, dan teruggaan en zeggen dat het bedtijd is en dat steeds herhalen.
    Boos worden geprobeerd, maar dat wil ik eigenlijk niet, aangezien het voor haar natuurlijk ook erg wennen is dat ze na 3,5 jaar de aandacht moet verdelen en als ik dan boos word dan krijgt ze alleen maar negatieve aandacht.

Bij ons wil ze wel slapen, maar dan slaap ik zelf heel slecht. Onze jongste huilt overdag best veel, dus in combinatie met die korte (3 uurtjes per nacht) nachten ben ik totaal niet fit.

De jongste slaapt gelukkig wel al door tot half 6 sochtends, maar nu dus gespook van de oudste.

Herkenbaar voor iemand? Tips wat ik kan doen om haar weer aan het slapen te krijgen? Ze is echt oververmoeid nu..

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wij liggen bij onze dochter tot ze slaapt. Vaak is dit binnen 5 minuten. Babbeltje over de dag, boekje, liedje..

In de nacht zeg ik altijd tegen haar dat mama weer naar bed gaat omdat ze moe is (dan blijf ik dus niet bij haar). Ik laat haar kiezen of ze de deur open of dicht wil, geef haar evt een slokje water en zeg dat ze niet alleen is. Papa en mama zijn beneden (ze slaapt op zolder) en zij heeft pop (haar slaapknuffel). Pak pop maar lekker vast en als je morgen wakker bent maken we weer pret.

Eigenlijk pikt ze bovenstaande altijd. En heel soms moet ik iets duidelijker zijn.

3. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Haa meid! Zie nu je post pas..
    Jesse heeft dit ook afgelopen weken gehad.. Wij laten nu de lamp aan op de gang en de deur naar boven ook open.. Dit zodat hij ons hoort en dus niet 'alleen' is. Hier was het precies hetzelfde riedeltje!

Deel Deze Pagina