Nog 6 nachtjes slapen, en dan vertrekken we voor een weekje naar de zon! Nu hebben mijn man en ik al eens eerder gevlogen, maar nog nooit met de kinderen, vandaar dat ik een paar vraagjes heb. Hopelijk kunnen jullie me helpen! - Ik wil graag de kinderwagen (maxi cosi mura 3) met reiswieg meenemen, en ga ervan uit dat ik die bij de bagage al moet inchecken (neem een draagdoek mee). Hoe kan ik die het beste inpakken/beschermen? Het is me helaas niet gelukt ergens een transporttas te vinden. Moet ik de reiswieg platvouwen? Of kan die gewoon ingepakt worden? Kan ik de dekentjes erin laten, of moet ik hem 'leeg' inpakken? En het onderstel, moeten de wielen eraf en dan inpakken? Of hoeft dat alleen maar ingeklapt te worden? Ik kreeg van iemand de tip om hem in te pakken in een slaapzak, maar wordt het dan geen erg groot pakket? Accepteren ze dat? - Wat betreft de (fles)voeding, ik heb even geteld, en zal 2 pakken Nutrilon nodig hebben. Moet/mag ik ze in de handbagage meenemen of zal ik ze in het koffer stoppen? Op de heenreis zullen de pakken nieuw en dus dicht zijn, maar op de terugreis aangebroken. Is dat een probleem? - Zelfde vraag geld eigenlijk ook voor de vitamine D druppels, neusspray, paracetamol, enz. Handbagage of koffer? En weet iemand waar ze die kant-en-klaar pakjes Nutrilon 1 200ml verkopen? Ik ben bij 2 Kruidvat filialen en de Etos geweest, maar heb ze niet gevonden. Ze leken me namelijk wel erg handig voor onderweg. Nog iemand tips?? Alvast bedankt!
Zelf heb ik nooit problemen gehad met melk mee nemen in net vliegtuig. Maar kant en klare melk in de handbagage lijkt me wel fijner. Anders poedermelk in die verdeelbakjes van de Hema en flesjes water kopen en laten sealen. Toen wij vlogen moest een kinderwagen uit 1 stuk bestaan. Wij hebben toen een transporttas gekocht. Bedenk wel dat wanneer je hem bij de check in moet inleveren ze er niet echt zorgvuldig mee om gaan. Een kinderwagen die niet goed vervoerd wordt is niet verzekerd via de reisverzekering. Dekentjes zou ik allemaal uit de wagenbak halen want die raak je kwijt. Eventueel zou je de wagenbak met een kofferband aan elkaar vast kunnen maken.
Ze verkopen kinderwagentassen bij de seal and go. Volgens mij 35 euro per stuk, erg stevig en past wel een kinderwagen met bak in denk ik zo. Wat betreft de voeding zou ik ze inpakken in je koffer, en de handbagage gewoon gevulde poederdoosjes meenemen, afgesteld op hoeveel je denkt nodig te gaan hebben en wat extra. Als je denkt die dingen nodig te hebben in het vliegtuig (?) meenemen in de handbagage in orginele verpakking. En anders gewoon in de koffer in een reistasje. Apotheek of AH xl zou ik even proberen.
Kinderwagen zou ik sealen! Onze heeft de vlucht niet overleeft 2 weken geleden. Babyvoeding en medicatie mag je meenemen. Maxicosi mag je vaak tot de gate meenemen en soms hebben ze een stoel vrij en dan mag je hem mee nemen in het vliegtuig, ideaal! Hadden wij zowel de heen als terugvlucht (transavia) Veel plezier! Ons is het goed bevallen
Transporttas ben ik al weken naar op zoek, maar kan er (hier in de buurt) nergens een vinden... Seal and go was een goeie tip, maar helaas vliegen we niet vanaf Schiphol. Bied alleen sealen genoeg bescherming? Sealen is toch maar een dun laagje plastic? Ik heb inderdaad zo'n bakje voor de melkpoeder, die neem ik ook gewoon mee, maar die kant-en-klare pakjes leken me voor onderweg wel handig. AH xl zit hier helaas niet in de buurt, apotheek is een goeie tip! Wat betreft water voor de flesvoeding, mag je een een termosfles met warm water meenemen? Of een flesje koud water? Of kan ik dat beter na de douane kopen? De maxi cosi nemen we niet mee.
Dit jaar twee keer geweest. Je mag een kinderwagen / buggy uit twee delen meenemen en voeding was geen probleem. Zelfs pakjes drinken niet. Drinken dat in de fles zat moest ik zelf een slokje van nemen en zalf op me hand smeren. Ik had kant en klare pakjes melk mee, van die avondpapjes, en die warmde op in het vliegtuig. Ik heb van tevorende vliegmaatschappijopgebeld wat mocht. Veel plezier op vakantie!
Ligt een beetje aan met wie en vanaf waar je vliegt. Ik heb de afgelopen jaren zo ontzettend veel met mijn 3 kinderen vanaf baby af aan in vliegtuigen gezeten. 9 van de 10 mocht ik flesjes/bekers ed met water gewoon meenemen het vliegtuig in. Maar soms ook pertinent niet. Dus dat zou ik wel even uitzoeken. Met babyvoeding doen ze volgens mij niet zo moeilijk, moet je of een slok ervan nemen of al aangemaakt zijn.. Sowieso die pakjes babyvoeding mogen sowieso.
Wij zijn net 2 weken terug van vakantie. Voeding mag je meenemen in de handbagage, echter wel de hoeveelheden die je nodig hebt vlak voor/tijdens/na de vlucht. Als je met 2 volledige pakken voeding aan komt mogen ze het weigeren (kan, hoeft niet). Wij hebben de voeding in de verdeelbakjes gedaan en voor alle zekerheid 2 voedingen extra gerekend. De rest ging de koffer in. In Dusseldorf hebben ze nog niet eens naar de voeding gekeken. In Burgas (Bulgarije) moest ik alles van voeding (flesjes water, poeder, potje groente) open maken en ervan proeven om te laten zien dat ik niets raars mee smokkelde. Ik had 3 flesjes met water thuis gevuld. Aan boord kregen wij te eten en toen we drinken kregen vroegen de stewardessen standaard of we ook water voor de baby wilden. De neusspray etc. zou je in je handbagage kunnen meenemen maar volgens mij moet dat wel in zo een geseald plastic zakje wat je op het vliegveld koopt omdat het onder medicijnen valt.